4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    iMachia

problemen met browsers

Sinds een week of twee merk ik dat Safari ineens niet goed meer werkt (Hardware: iMac 27″ /2012/ 12 Gig). Een aantal sites laadt slecht of helemaal niet (bijv. GeenStijl, maar ook OWC). Vooral foto’s moeten het ontgelden. Het enige dat ik dan zie is het blauwe blokje met een vraagteken. Andere sites laden wèl normaal
    In eerste instantie dacht ik dat het aan de nieuwe versie van Safari (7.0.3) lag, maar ook Firefox en Chrome kennen het probleem. Ook als ik als andere gebruiker inlog. Soms helpt het iets als ik de site opnieuw laadt, maar soms blijft het beeld wit of grijs. Safari heb ik opnieuw gedownload. Zonder resultaat helaas…
    Ik werk met de laatste versies van Adobe Flash en Java, voor zover dit al invloed heeft. Ik heb alle extensies al uit- en weer ingeschakeld, maar niets leek invloed te hebben.
    Wie weet een oplossing?

Moderator
    Night

10.9 gok ik?

Bijdrager
    jv65

Ik had afgelopen weken precies hetzelfde probleem. Bij mij was ook m’n WiFi-downloadsnelheid plotseling gehalveerd. Met kabel wél volledige snelheid. Van alles geprobeerd, maar niets hielp. Totdat ik ergens las dat een Bluetooth-bug in Mavericks voor WiFi problemen kan zorgen. Bluetooth vervolgens even aan- en uitgezet, en vrijwel direct waren alle problemen opgelost. Ik vind het zelf moeilijk te geloven dat dat de oplossing was. Wellicht toeval, ik weet het niet. Ik weet alleen dat alles nu weer perfect werkt.

Bijdrager
    iMachia

Uiteraard 10.9 Ik ben nog steeds niet gelukkig met Mavericks. Krijg het idee dat Apple tegenwoordig onevenredig veel aandacht schenkt aan de vormgeving (Ive) en minder aan technische perfectie (Jobs). (Zo heb ik op het beeldscherm van mijn iMac van die vieze bruine strepen, die natuurlijk pas ontstonden ná afloop van de garantie)

Wat mij ook opvalt is dat de 12 Gig geheugen enorm snel verbruikt zijn tot soms maar een paar Mb (ja, Mb!), zonder dat er een expliciete app daarvoor verantwoordelijk is. Behalve wellicht de kernel-task, waaraan je volgens de geleerden weinig kunt doen.

Ik denk er nu zelfs over om een SSD in mijn Mac (bij) te plaatsen, en hier een schone OS-versie op te plaatsen.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.