5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Brambo1978

Problemen met avchd editing

Hoi, zit net in een forum te lezen over videobewerking met avchd camera’s. Ikzelf heb hier ook problemen mee. Het inladen gaat prima met final cut exrpess of imovie. Maar hoe exporteer ik een bewerkte film vanuit final cut zodat de beste hd kwaliteit behouden blijft. Heb al geprobeerd als .mov bestand, maar dit ziet er belachelijk slecht uit.
    Als ik via ulead videostudio doe dan maak ik er een avchd bestand (na bewerking ) van en kan dit afspelen met powerdvd (maar dit is op een windows cpuen ik wil alleen gebruik gaan maken van final cut vanwege de uitgebreide mogeljikheden, maar nu valt het resultaat tegen. Ik zal vast wel iets fout doen met mijn instellingen.
    Heeft er iemand ervaring hiermee, wat doe ik verkeerd.

Bijdrager
    BenDover

En welke instellingen heb je dan geprobeerd met de .mov (dit is alleen een container)

Bijdrager
    Brambo1978

Bedankt voor je snelle reactie, ik dacht h264 omdat dit volgens mij hd is toch??
    Bij welke instellingen krijg ik dan de beste resultaten??

Bijdrager
    Pieterr

H.264 is een video compressie standaard, en zegt dus eigenlijk ook nog niks over de afmetingen van je film.

Bijdrager
    Brambo1978

Welke instellingen zijn dan volgens jou de beste als je met avchd werkt en final cut exrpess, zou het zelf echt niet weten.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.