6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Ankieee

Problemen met .asx in Mountain Lion

Hallo allemaal,

Al tijden raadpleeg ik hier het forum als ik problemen/vragen heb, hartstikke handig. Maar deze keer kan ik het antwoord op mijn vraag niet vinden tussen de bestaande topics dus besloot ik zelf maar een topic aan te maken.

Mijn opleiding stelt digitale college’s beschikbaar via de elektronische leeromgeving zodat je thuis hoorcollege’s kunt kijken (handig voor als je – zoals ik – ook parttime werkt en dus niet altijd naar de college’s toe kunt). Deze video’s worden in .asx bestanden aangeboden (het zijn dus streams als ik het goed heb). Met het afspelen daarvan heb ik nooit eerder problemen gehad, afspelen in de browser lukte nooit maar met de VLC Player ging het altijd prima. Totdat ik afgelopen zomer Mountain Lion heb geïnstalleerd. Sinds dit semester haperen de video’s als een malle en stoppen ze zomaar met afspelen.

Inmiddels heb ik al contact gehad met de ICT-afdeling die over de streams gaat. Daar zeggen ze dat er aan de streams niets is veranderd ten opzichte van vorig jaar. Wel is daar bekend dat sommige combinaties van OS en players problemen geven met de streams. Verder heb ik van studiegenoten met Mac gehoord dat ze hetzelfde probleem hebben. Verder heb ik van alles geprobeerd zoals VLC updaten, Flip4Mac updaten, andere players installeren maar niets lijkt te werken. Hierdoor krijg ik het idee dat het echt aan de update naar Mountain Lion ligt. Verder is er volgens mij namelijk niets veranderd waardoor de video’s niet meer goed afspelen. Nu vroeg ik mij af of iemand hier dit probleem misschien herkent en/of eventueel een oplossing heeft?

Eventueel zou ik wel een link naar één van de streams kunnen geven zodat je zelf kunt zien wat er mis gaat. Overigens speel ik de video’s af op mijn Macbook air (medio 2011) waarvan de software helemaal up-to-date is.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    TheBigZ
    Ankieee op 26 september 2012

Eventueel zou ik wel een link naar één van de streams kunnen geven zodat je zelf kunt zien wat er mis gaat.

We zijn benieuwd!:lol:

Bijdrager
    Ankieee

Haha oké, als het goed is moet het hier mee lukken: mms://wmvideo.service.rug.nl/rechten/collegeregistraties/1213sem1/wtfigo/sr2/sr2_wk36.wmv

De ene keer speelt hij overigens 10 minuten vlekkeloos af, de andere keer houdt ‘ie er na een paar minuten al mee op.

Bijdrager
    TheBigZ
    Ankieee op 26 september 2012

Totdat ik afgelopen zomer Mountain Lion heb geïnstalleerd. Sinds dit semester haperen de video\’s als een malle en stoppen ze zomaar met afspelen. Verder heb ik van alles geprobeerd zoals VLC updaten, Flip4Mac updaten, andere players installeren maar niets lijkt te werken.

Het is inderdaad een stream in een Microsoft formaat.

Heb je ook QuickTime Player 7 (de oude) geherinstalleerd op je Mac? De flip4mac plugin werkt alleen icm de oude QuickTime Player, niet met QuickTime X.

http://support.apple.com/kb/HT3678?viewlocale=nl_NL

Je zou daarna de stream expliciet met QuickTime Player 7 kunnen openen.

Bijdrager
    Ankieee

Nee die heb ik er niet op staan volgens mij. Zal het vanavond thuis even gaan proberen!

Bijdrager
    Ankieee

Beetje later dan verwacht, maar nog ontzettend bedankt voor je tip! In QuickTime Player 7 lukt het inderdaad wel:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.