9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Nylez

Problemen met AirPort Express

Hallo, ik heb vanmiddag mijn MacBook ontvangen en had daarvoor al een AirPort Express aangeschaft. Dit geeft echter een paar problemen.

Ten eerste blijft het lampje oranje knipperen, terwijl alles aangesloten zit en de internetkabel het wel gewoon doet (zit nu in de macbook zelf en kan ook op deze site)

Ten tweede geeft het installatieprogramma aan dat ik de AirPort Express niet kan installeren omdat er al een nieuwere versie van de software op de MacBook is geinstalleerd, terwijl ik zelf nog niets heb gedaan.

Is er iemand die hiermee bekend is? Wil namelijk wel graag draadloos internetten, maar zo schiet het echt niet op. Heb trouwens ook geprobeerd de AE te resetten, maar er gebeurd niets als ik de knop indruk. Is dit ook normaal?

Alvast bedankt,

Niels

Bijdrager
    jurian

Wat je in mijn ogen het beste kan doen en doe ik ook als ik problemen heb.
    De AE in het stopcontact en dan met paperclip resetten en dan het het airport config. ass. starten en deze even doorlopen.

Dan moet het gewoon goed gaan, mijn AE knipperde laatst ook oranje en toen heb ik dus ook gewoon gereset en met de config ass. de stappen weer doorlopen en binnen 10 minuten is alles voormekaar. (als het goed is)

suc6

Bijdrager
    Nylez

Bedankt voor de reactie. Maar als jij je AE reset, wat gebeurd er dan? Bij mij zie ik iets, hij start niet opnieuw op ofzo, er gebeurd gewoon niets. En daarnaast kan ik de assistent ook nog eens niet opstarten, omdat ie het programma niet wil installeren vanaf de cd. Als ik dan een programma die al op de laptop staat opstart zegt ie steeds weer dat ie geen basisstation kan vinden en dat ik die eerst in het stopcontact moet stoppen (Terwijl deze 2 meter verderop vrolijk oranje aan het knipperen is)

Bijdrager
    remo3d

Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb steeds dezelfde stappen herhaald.
    Na 3/4 keer proberen lukte het om de AE te configureren.

Bijdrager
    Joffry

Kijk even hier? of je de AE op de juiste manier reset.

Bijdrager
    jurian

Je moet inderdaad met een paperclip het reset knopje wel een aantal seconden indrukken totdat het snel begint te knipperen, beetje moeilijk te zine omdat hij al oranje knippert.

En inderdaad ook een paar keer “opnieuw zoeken” naar AE , bij mij duurt het soms ook een paar keer en dan ineens heeft ie hem.

Verder kan ik je niet helpen. Suc6

Bijdrager
    Nylez

Het is me ineens gelukt, bedankt voor de hulp.

Wilde het nog 1 keer proberen voor ik naar bed ging net en na een paar keer resetten werd het lampje 1 seconde groen, toen weer oranje en daarna bleef ie groen:D

Lekker wireless internetten nu:D

Thanks!

Bijdrager
    Nylez

Toch nog even een vraag. Draadloos internet doet het nog goed, en ik heb nu ingesteld dat alleen computers die ik toevoeg op het netwerk kunnen en daarnaast heb ik de airport verborgen.

Het enige probleem is nu dat als de MacBook in sluimer of uit is geweest ik dan elke keer weer opnieuw moet invoeren op welk netwerk ik wil en wat het wachtwoord is. Het liefst zou ik dus willen dat de Macbook meteen inlogt, maar dat gebeurd dus niet. Iemand een idee hoe ik het kan wijzigen, zodat er automatisch wordt ingelogd?

Gr Niels

Bijdrager
    Nylez

Ben ik de hele tijd aan het zoeken en vind ik niets, plaats ik een bericht hier en daarna vind ik het binnen 5 minuten :S

Maar het is wel opgelost nu, had een klein typefoutje gemaakt bij de voorkeursinstellingen!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.