6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    retlaw1971

problemen met airport en speed touch alcatel

Kind zo blij was ik. Een nieuwe macbook (oude powerbook 12;; begon kuren te vertonen), airport express…maar het werkt niet, ik krijg geen internet verbinding vai airport express…en ik ben niet al te technisch.

De sitautie is als volgt:

– mac book, herkent de airport express en andersom ook.
    – in de browser kan ik ik contact leggen met het modem
    – wat niet werkt is de internet verbinding. ik krijg geen verbinding met planet.

Het modem is bijna 5 jaar oud en is een speed touch modem van alcatel. Kan het daaraan liggen, dat is namelijk mijn vermoeden. ik maak nu even gebruik van de oude manier van internetten namelijk via vpn en dan verbinding maken.

Wie o wie heeft een oplossing. Al vast bedankt voor de moeite.

Groeten, Walter

Bijdrager
    jeroenimo

DNS servers instellen in je netwerkvoorkeuren

Planet / WXS / HetNet:
    ns1.wxs.nl [195.121.1.34]
    ns2.wxs.nl [195.121.1.66]

Bijdrager
    jeneverstoker

Als dit de eerste keer is dat je “draadloos” werkt met het modem dan kan het wel kloppen dat die niks doet. Je geeft het type Alcatel modem niet aan, maar in de meeste gevallen moet je het modem eerst rechtstreeks aan de computer (in dit geval jouw nieuwe macbook) hangen en de boel daar zo installeren dat het goed werkt. Daarna kan je het modem aan de Airport koppelen en dan zou het goed moeten gaan.
    Heb je alle netwerkgegevens etc. van de Powerbook overgezet met de migratie-assistent en en firewirekabel of ben je van nul af aan met de macbook begonnen. In dat laatste geval weet de macbook zeker niet wat de instellingen voor het modem. Als je dat wel hebt gedaan, zou het zomaar kunnen dat het modem -rechtstreeks aangesloten op de macbook- wel werkt. Dan ben je er al bijna!
    Succes!

Bijdrager
    retlaw1971

Ik heb de oude configuratie van mijn powerbook overgenomen. mijn nieuwe macbook werkt prima met deze configuratie en kan ik internetten via de vpn en het modem. maar als ik de express ertussen hang gaat het mis. verbinding leggen met het alcatel speed touch home modem gaat prima. zoals gezegd vanuit de browser het modem oproepen is geen probleem. het modem legt echter geen verbinding met planet. ik gebruik ook de juiste dns servers…….moeten de instellingen van het modem veranderd worden?

Bijdrager
    jeneverstoker
    ”retlaw1971″

ik gebruik ook de juiste dns servers…….moeten de instellingen van het modem veranderd worden?

Dat zou niet nodig moeten zijn. Met de meeste Alcatels kan je alle instellingen doen via de browser. Voor de zekerheid alles nog eens nalopen, zou ik zeggen. En hang dat ding eens rechtstreeks aan de Macbook om te zien of het dan wel loopt.

Hans

Bijdrager
    hansenonline

de eerste alcatel speedtouch zijn niet erg compatible met de airport, ze zijn beidde ingesteld via een ander protocol. de airport wil een signaal van de modem hebben en de modem een signaal van de computer. door de hack uit te voeren geeft de modem het signaal aan de airport zodat elke computer in het netwerk meteen een verbinding met internet heeft.

wat misschien wel werkt is de airport de instellingen geven die je nu in je laptop hebt zitten bij het kopje internet in de airport software. elke keer dat je dan gaat internetten maak je via de airport verbinding met het modem via het pogramma internet verbinding. ik weet niet meer precies hoe ik het gedaan heb voor de hack of dat ik meteen de hack heb uitgevoerd omdat het mij ook niet lukte. succes.

misschien kan je bij planet wel een omrull krijgen als je er om vraagt heb je meteen een modem/router die ook de volgende snelheids verhoging aankan als je het comfort abonnement hebt.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.