7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    casperkammeijer

problemen met airplay via apple TV

Problemen met airplay (zie onder voor mijn apparatuur):

– iMac naar ATV:
    o synchroon afspelen doet het.
    o Via iTunes muziek streamen naar ATV doet het niet. Soms geen foutmelding, soms foutmelding (-15006).
    o Via iTunes een film in itunes streamen naar ATV doet het wel.

– Op ATV mijn iMac opzoeken kan wel en dan kan ik ook zonder problemen mijn muziek (en films) uit mijn iTunes op mijn iMac afspelen over mijn boxen en TV.

Al met al lijkt er dus wel een verbinding mogelijk te zijn tussen mijn iMac en mijn ATV, alleen lijkt mijn iMac deze verbinding voor muziek NIET tot stand te kunnen brengen, terwijl mijn ATV de verbinding wel tot stand weet te brengen. Gekke is wel dat het mijn iMac voor films WEL lukt om de verbinding te maken.

Heel gek vind ik alleen dat het eerst altijd prima werkte. Toen een tijdje niet meer. Ik heb daarna mountain lion geinstalleerd en toen deed het weer normaal maar nu opeens weer niet. Heb geen idee wanneer het precies is misgegaan, zo vaak gebruik ik het ook niet (stream meestal gewoon vanaf mijn ATV gestuurd).

Heb mijn router al terug gezet naar fabrieksinstellingen en mijn ATV ook.

Daarnaast heb ik het volgende andere probleem:
    – iphone naar ATV: stopt af en toe tussendoor terwijl ik in dezelfde kamer zit als de ATV en de router.
    Dit lijkt me te maken te hebben met mijn router, maar wat?

Hoop dat iemand met met deze punten kan helpen!

Mijn apparatuur:
    Apple TV 3
    iMac 2011 met mountain lion, wireless verbonden in het netwerk
    iphone 4 (x2 ik en mijn vrouw)
    ipad 2
    WD My book live 2x 2TB RAID setting (tamelijk teleurstellend werkend)
    Router: sitecomwlr4000

Bijdrager
    Ni3l55

Verkeerd subforum

Bijdrager
    r.heijma

Hoe werkt het als je een draadje tussen je schijtcom, atv3 en imac hangt?

Lijkt me dat er in je omgeving een paar netwerken op verkeerde frequenties zitten.

Zoek maar eens op dit forum naar wifi en kanalen.

Veel succes ermee.

Moderator
    Pete.Z

Verplaatst naar beter passend subforum.

Bijdrager
    iKweethetbeter

De verbinding is het probleem niet, het protocol. De Sitecom heeft moeite met het Apple Bonjour protocol. Je hebt één van de goedkoopste gigabit routers, en dat is een risico als je Apple gebruikt. Met een Linksys E4200 of een Airport Extreme ben je je problemen waarschijnlijk kwijt!

Bijdrager
    casperkammeijer

Was toevallig gisteren in de gelegenheid om een langs de winkel te gaan waar ik de spullen had gekocht en kreeg nu inderdaad ook te horen dat dit het minste spul was van wat ze verkopen. (Geheel in tegenstelling tot wat ik destijds te horen kreeg) blijkt dat ik toen ben voorgelicht door een sitecom afgevaardigde die daar onopvallend rond liep als een van de standaard verkopers van deze elektronica groothandel…

Kreeg nu wel het aanbod dat ik alles terug mag brengen om andere spullen aan te schaffen. Hier heb ik wel oren naar maar vraag me nu af waar ik goed aan doe. Een time capsule? Aanvullend nog een sterke (linksys) router (dit werd nu geadviseerd)? Of toch een synology ds212j met 2 losse harde schijven.

Iemand suggesties? Ben zo bang dat ik nog steeds voor veel geld spullen aanschaf wat dat vervolgens maar half werkt. Heb het gevoel dat een TC gezien de optimale compatibiliteit goed zal werken met de rest van mijn spullen, maar kan ik dan via iPad etc bij die bestanden? Geen must, maar wel handig. Daarnaast heeft de TC natuurlijk alleen een backup van mijn iMac. Losse homevideos van de kinderen die ik extern wil opslaan omdat ze zo groot zijn (ook op m’n TC in dat geval) worden niet ook gebackupt. Of zijn hier ook weer manieren voor? Een 2tb externe hdd met USB aan de TC bv?

Drank voor het meedenken!

Bijdrager
    casperkammeijer

Oeps typfout; DANK voor t meedenken!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.