5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Steph

Problemen met Airdisks sinds nieuwe 7.4.1

Toen de nieuwe software uitkwam voor de airport extreme (7.4.1) ging een airdisk kapot. Hiervoor hadden we nooit enige problemen met de airdisks.

We hebben toen de nieuwe software geinstalleerd op de airport extreme en de schijf die als backup diende voor de kapotte schijf aan de extreme gehangen. Dit leek goed te gaan. Maar na een dag knallen alle schijven eruit, gelijktijdig. Ook is de extreme niet meer te bereiken via de airport-configuratieprogramma, hij vind de extreme nog wel, maar verder komt ie niet.

Nadat de schijven eruit zijn geknald moeten ze worden hersteld. De fout die hij dan geeft is dan iets (weet het even niet exact) foutief aantal toegangscontrollelijsten.

Ik wil graag het nog even proberen met de oude versie 7.3.2 van de extreme. Om de eventuele firmwareupdate uit te sluiten.

Maar ik kan hem nergens vinden, de 7.3.2. Heb hem wel gevonden op apple.com, maar hij is hier niet te downloaden? Ze leggen alleen uit hoe je hem moet downloaden via de software updater.

Weet iemand waar wel de downloadbare versie kan vinden of een andere oplossing ?

Bijdrager
    Leander

Ik had ook veel problemen met de nieuwe firmware (7.4.1) op mijn Airport Express.
    Via het AirPort-configuratieprogramma kon ik de oude firmware makkelijk terugzetten:

1) open AirPort-configuratieprogramma, klik op handmatige configuratie
    2) klik op het airport icoontje, links bovenin het venster (dus in het AirPort-configuratieprogramma-venster)
    3) klik op het tapje “Overzicht”
    4) klik op het woordje “versie”, er verschijnt een popupvenster en selecteer in dat venster de vorige firmware (7.3.2).

Bijdrager
    Steph

Ok. Zijn bij jou alle problemen weg na de downgrade ?

Ik weet dat je zo de firmware kan installeren… maar dan moet ik het nog wel hebben. Waar kan ik deze vandaan halen ?

Of kan jij hem naar mij toe mailen ?

Bijdrager
    Steph

Oh heb ’t al gevonden. Krijg op m’n broers macbook wel zo’n venster met de verschillende versies.

Bijdrager
    ingka

Hier hetzelfde probleem, belachelijke update :evil: de dames/heren van apple mogen zich hier voor gaan schamen, voor dit soort grappen heb ik windows laptops.

Gelukkig bleef mijn Iphone verbinding houden met het netwerk, de windows laptops wilde ook geen verbinding meer maken met de Airport.

Voor de volledigheid:
    – reset de airport volledig (dus ca 10 seconden met een pinnetje de resetknop indrukken)
    – de airport is nu weer toegankelijk als een standaard systeem app.
    – downgrade de firmware volgens bovenstaande instructies
    – stel je netwerk en beveiliging op nieuw in
    – stel eventuele andere airports ook even opnieuw in.

Dit waren de stappen die ik moest nemen om de boel weer aan de gang te krijgen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.