8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    r.vanbeek

Problemen met afspelen in FCP 5

Beste mensen,

Ik heb sinds enige tijd FCP 5 op mijn iMac 20″ G5 Intel. Nu heb ik bestanden van een DVD ( video_ts )afgehaald om deze te bewerken maar als ik deze wil bekijken in FCP tijdens het bewerken haperen deze als een gek en dit terwijl ik de RT op Dynamic heb staan.

Wie weet of ik hier iets aan kan veranderen zodat ik hem vloeiend kan afspelen ?

Heb er overgigens 2x 512 MB RAM inzitten dus zou opzich gewoon moeten lukken lijkt me ?

Bij voorbaat dank !

Bijdrager
    postman

Je hebt video van een DVD gehaald, maar hoe? met een ripprogramma? en naar welke kwaliteit?
    Iets als Mpeg of h264 zijn eindformaten voor playback, niet om mee te editten.
    Je zult dus moeten rippen naar DV/avi/uncompressed.

Bijdrager
    SeaTrue

ja wat postman zegt, en er bestaat geen imac 20″ g5 intel. Oftewel is het g5 oftewel is het intel, verder draagt dit niet toe aan je vraag of het antwoord erop maar dan weet je dat in het vervolg

Bijdrager
    r.vanbeek

My bad.. Heb de iMac 20″ Intel..:) Heb waarschijnlijk dan de playback bestanden ( video_ts die je normaal brand op voor een DVD ) eraf gehaald en geprobeerd deze te bewerken. Met welk programma kan ik deze omzetten naar bewerkbare bestanden ?

Bijdrager
    SeaTrue
    Bijdrager
    r.vanbeek

Die heb ik reeds al geinstalleerd..

Bijdrager
    postman

met handbrake omzetten naar dv oid.

Bijdrager
    Djmichel

Ik gebruik altijd het programma “Mpeg streamclip” deze is gratis! En je kan die VOB files omzetten naar bijna alle formaten. Deze werkt echt perfect.

http://www.alfanet.it/squared5

Als je deze heb omgezet naar quicktime en ze doen het nog steeds niet goed kan dat ook te maken hebben met je bitrate. Dat je schijf zeg maar de gegevens niet snel genoeg kan doorgeven.

Voor de rest sluit ik me aan bij Sam.

Dat schokken heb ik overigens ook gehad op een Quad met het monteren van HD. Met een firewire 800 ging het te langzaam. Met fibrechannel later ging het perfect.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.