17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Jilly

Problemen Macbook Pro

Hallo allemaal,

Ik zit met een zeer vervelend probleem. Ik ben sinds 2010 in het bezit van een Macbook Pro 15 inch en heb tot nu toe geen problemen gehad.

Zaterdagmiddag besloot ik echter om mijn Macbook proper te maken, het scherm/toetsenbord. Ik doe dit al 2 jaar lang met een vochtige doek (ja vochtig, niet nat) en heb tot nu toe daar geen problemen van gekregen. Nu, toen ik mijn Macbook opstartte, kwam ik terecht in de veilige modus. Ik moest een wachtwoord ingeven, terwijl ik dit niet heb ingesteld. Allemaal goed en wel, ik heb wel een ”hoofdwachtwoord” die moest ik dan ingeven. Dit lukte niet. Ik heb dan maar gelijk de Mac os x installatie cd in gestoken en ik kwam dan weer in een beveiligde modus terecht, ik moest géén wachtwoord ingeven. Ik ging op safari om uit te zoeken wat er aan de hand was, ik merkte dat ik niet meer kon typen in kleine letters, dus ik kreeg enkel grote letters en merkte ook dat sommige letters niet meer gingen. Ook mijn touchpad werkt niet naar behoren.

Nu vroeg ik mij al af hoe het komt dat mijn toetsenbord niet meer goed werkt, ik poets mijn macbook al 2 jaar op deze wijze, nu denk ik zelf ook dat ik iets te hard ”gedrukt” heb zeg maar op m’n toetsenbord. Maar oke, dit kan ik laten maken, geen problemen mee.

Wat ik eigenlijk wel zéér vreemd vind is dat ik telkens als ik mijn Macbook opstart ik in die beveiligde modus terecht kom. Ik zie het grijze opstartscherm, met de appel, en dan zie ik een balk tevoorschijn komen die voor 2/10de laadt, dan verdwijnt deze balk en komt er zo’n klein rond bolletje, je weet wel dat ie aant laden is. Dan moet ik mijn wachtwoord weer ingeven en kom ik in die beveiligde modus.
    Ik kan echter wel nogsteeds aan mijn documenten/foto’s enzovoort.

Wat ik al gedaan heb: – Een ander account gemaakt, ook hier werkt het toetsenbord niet en kom ik in die beveiligde modus terecht