4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    jaapmens

problemen macbook pro 13

Op de macbook pro 13 (begin 2011) van mijn moeder kwam pas een EFI update binnen. Hij vroeg zoals gewoonlijk of ik de computer opnieuw op wilde starten en de update installeren. Dit begon gewoon goed. Het scherm met voortgangsbalk (systeem optimaliseren voor nieuwe software) kwam tevoorschijn. Daarna kwam het scherm met het appeltje en grijze voortgangsbalk, maar de balk bleef leeg en het scherm werd zwart. Dat herhaalde zich een paar keer en daarna startte hij normaal op. Nu zijn de updates echter niet geïnstalleerd het internet werkt niet meer. Mijn mac mini (mid 2011) kreeg ook een EFI update maar die vertoonde geen problemen.

Bijdrager
    AppleStef

Was hij aangesloten op het net?

Als het internet niet werkt … Staat er dan bij het WiFi icoontje ‘geen WiFi hardware ge├»nstalleerd’? Als dat is dan ben je opgestart in veilige modus.

Bijdrager
    Yost

Je zou ook nog PRAM kunnen resetten, of de SMC kunnen resetten. Zoek ff op die kreten op dit forum. Het kan zijn dat je MBP is vergeten dat ie een Airport kaart heeft. Doet die van mij ook wel eens.

Bijdrager
    jaapmens

De wifi is nog steeds verbonden maar ik kan geen verbinding maken met internet.
    edit: internet doet het weer. ik denk dat dat aan iet anders lag.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.