19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    toondevet

problemen macair kernel panic

een tijd geleden is er een kernel panic gekomen, werd steeds erger, we gingen er van uit dat het een software probleem was, herinstall gedaan,mountain lion erop, maar helaas nog steeds problemen.
    dus gekozen voor een clean install, weer problemen, geupdate weer naar mountain lion, maar helaas weer vastlopers, en weer kernel panic.
    was weer bezig, en wilde de USB gebruiken, zodra ik de usb poort gebruik,sluit de macair af, met elk usb apparaat, iphone, usb stick, hard disk hetzelfde, en als de mac niet uitgaat, ziet de usb poort niets.

volgens mij ziet het systeem nu ook de usb poorten niet meer,en ik heb tot nog toe geen vastlopersof kernel panic meer gehad, alleen kan ik de usb poorten niet meer gebruiken.
    zegt het bovenstaande jullie wat, wat kan er loos zijn ?
    de air is van feb 2011, dus het jaar garantie is voorbij, maar waarschijnlijk kan ik nog aanspraak maken op het wettelijke 2de jaar, afhankelijk wat er loos is.

ik sta op het punt om de air naar ifactors te brengen, maar voordat ik dat doe hoor ik graag jullie mening.
    alvast bedankt

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    MacAnarie

Tja, wegbrengen denk ik.. Voor de duidelijkheid; consumentrecht geeft je gewoon volledige garantie.

Bijdrager
    toondevet

ok, bedankt voor je reactie, ik zal zeker het consumentenrecht onder de aandacht brengen

Bijdrager
    toondevet

zojuist bij amac geweest (voorheen factors) in breda, waar ik de macair gekocht heb, ik moet perse de originele aankoopbon hebben willen ze hem in ontvangst nemen voor het consumentenrecht.
    helaas kan ik de bon hier niet meer vinden (lomp ja) maar ze kunnen ook geen kopie meer opvragen wegens overstap naar nieuw systeem, maw, geen garantie.
    voor het eerst in mijn leven erg teleurgesteld in Apple, via serienummer is traceerbaar wie en wanneer de macair is gekocht, heb pinbewijs, maar is niet voldoende.
    kan dus gewoon de schroot op.
    was voor mij de laatste apple, waardeloos

Bijdrager
    fred44nl

klopt niet hoor.
    ze sturen je met een kluitje in het riet.
    je hebt voldoende informatie.
    neem anders contact op met apple zelf.

Bijdrager
    toondevet

ga morgen wel ff bellen

Bijdrager
    MBPuser

Ga anders op zaterdagmiddag als heel de zaak vol staat met klanten staan gillen dat je je opgelicht voelt, wedden dat je geholpen wordt:grin: Werkte bij mij al 2 keer perfect..

Bijdrager
    Hansi2124
    toondevet op 30 augustus 2012

via serienummer is traceerbaar wie en wanneer de macair is gekocht, heb pinbewijs, maar is niet voldoende.

Is dus wel voldoende bewijs. Dat zij op een ander systeem zijn overgegaan kan jou niet aangerekend worden.
    Succes en laat het hier maar horen!

Bijdrager
    toondevet

vandaag apple aan de telefoon gehad, die waren verontwaardigd dat ik zo behandelt ben, ze zijn namelijk verplicht om mij een kopie aankoopbewijs te geven, morgen ga ik naar amac in breda om half 12, dan belt apple op en gaat die medewerkers daar even informeren over hun plichten, ben heel benieuw morgen dus hoe dit gaat aflopen, wel top van apple dat ze dit gaan doen:-) hou jullie op de hoogte hier

Bijdrager
    Hansi2124

Succes!
    :thumbsup:

Bijdrager
    toondevet

2 weken geleden heeft a-mac de air na een lang gesprek met apple toch ingenomen ter reparatie, de store manager was not amused, de resellers zijn namelijk verplicht vanuit apple om klanten ten alle tijden een kopienvan het aankoopbewijs te kunnen geven, a-mac heeft die gegevens niet meer ivm nieuw systeem, dus pinbewijs awas voldoende, vandaag berichtgehad dat microfix , die de air ter reparatie hebben, toch het aankoopbewijs willen, wilmde air onder cunsumer garantie vallen, sjees, heb a-mac nogmaals vermeld dat het nu hun probleem is, ze gaan nu verder onderhandelen werd mij gemeld,
    Wordt dus vervolgd, ben de air nu al 2 weken kwijt, ben heel benieuwd hoe dit nu afgehandeld gaat worden.

Bijdrager
    MacAnarie

Ieder bewijs van betaling is voldoende, volgens de wet. Dus een print van je rekeningafschrift zou ook voldoende moeten zijn. Zoals Hansi al zei, het is niet jouw probleem dat zij een ander computersysteem gebruiken en daarmee alle voorgaande gegevens kwijt zijn..

Echter inderdaad wel wat onverschillig van je om de bon kwijt te raken. Stop de bonnen van je grote aankopen voortaan altijd in 1 grote map (en dan bedoel ik niet op je computer natuurlijk! ;-)). Werkt altijd, en het voorkomt veel gedoe ook al sta je in je recht..

Helaas; gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee heel verschillende zaken tegenwoordig..

Bijdrager
    toondevet

Niet onverschillig hoor, heb overal de rekeningen nog van, in een grote map, maar net deze dus niet meer ? Baal er ook enorm van, maar goed, gelukkig dat Apple dit in het contract heeft staan met alle resellers. Anders had ik inderdaad geen poot om op te staan. We zullen zien wat brengt

Bijdrager
    toondevet

Amac gaat nieuwe factuur maken voor me:-) zou het dan eindelijk opgelost gaan worden?, air nu al 3 weken kwijt

Bijdrager
    Topaz

Ik denk dat het vooral om het serienummer gaat dat nu niet gekoppeld staat op jouw naam via een factuur. Een bankafschrift laat namelijk nooit een sn zien. Of had je hem aan je Apple ID gekoppeld en daar een printout van laten zien? Vervelend dat ifactors nu net overgegaan is naar een nieuw systeem, anders was het zo opgelost voor je geweest. Kunnen zij denk ik ook als winkel niets aan doen. Beleid op hoofdkantoor etc. Drie weken reparatie is nog een schijntje vergeleken met de Mediamarkt, ik was hem daar 8 weken via consumentenrecht in het tweede jaar… Nooit meer MM voor mij…

Bijdrager
    MacAnarie

MediaMarkt staat qua garantie over het algemeen ook niet erg goed aangeschreven. Zelf ook aantal malen vervelende situaties gehad aldaar. Verschilt wel per filiaal overigens!

Volgens de wet is ieder betaalbewijs rechtsgeldig, dus ook een kopie van je rekeningafschrift (ouderwets) of zelfs een Print-screen van je digitale rekening. Als zij maar kunnen terugvinden dat het geld van jouw rekening naar die van hun is gegaan. Dat zij een ander systeem zijn gaan gebruiken en daarmee de koppeling naar hun eigen systeem kwijt zijn, is hun probleem. Dat kunnen ze toondevet niet aanrekenen.

Wanneer de klant zijn betaalrekening opheft en bij een andere bank een nieuwe opent (en daarmee dus niet meer bij zijn rekening/betaalgegevens kan van zijn oude rekening, waarmee het artikel betaald is) is dat ook het probleem van de klant, niet van de winkel.

Dat mes snijdt aan twee kanten.

Bijdrager
    Topaz

Daar heb je wel gelijk mee. Per vestiging ligt het ook aan de mensen die je treft. Hopelijk heeft toondevet meer geluk dan ik had.

Bijdrager
    toondevet

vandaag de mac teruggehad, gerepareerd, nieuw logic board erin, zonder kosten, amac heeft het alsnog netjes opgelost.
    nu weer 3 mnd garantie, en aankoopbewijs:-)

uiteindelijk dus toch een goed afloop gelukkig.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.