4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Mark Levegne

Problemen Mac OS X op iMac

Ik heb Mac OS X (10.2.2.) op mijn G4 (1.2 ghz) en heb Mac OS X op de iMac (600mhz, gekocht in 2002) van mijn vader geïnstalleerd en het werkt allemaal naar volle tevredenheid.

Nu heb ik Mac OS X ook ge├»nstaleerd op mijn iMac (350 mhz, 320 mb intern, 10 gb harddisk, gekocht in 2000), maar daar ging het helemaal mis. Het installeren duurde al uren en na installatie werkte het allemaal. Totdat ik de computer opnieuw ging starten, het beeld bleef helemaal zwart. Wel hoor ik de harde schijf ‘ratelen’ en omdat ik Max OS X ken ga ik met mijn muis over de dock en klik dan op iets (ik zie dus niet wat) en dan start bijv. iMovie op. Je hoort dan wel het introotje…….. In het donker zie je af en toe wel wat contouren van het besturingssysteem, maar er mee werken gaat echt niet.

Weet wellicht iemand wat er aan de hand is? Ligt het soms aan de grafische kaart?

Bijdrager
    HSL

mhmm,.. klikt idd alsof de video kaart kaduuk is,..

kan je het checken met een externe monitor,.. of heeft de 350 nog geen vga uitgang?

en heb je de firmware upgegrade voordat je OSX ging installeren?

Bijdrager
    Mark Levegne

Ik had wel Mac OS 9.2.2 geïnstalleerd, is het mogelijk dat door de installatie de grafische kaart kapot is gegaan (vanwege zwaardere belasting) of is dat echt toeval? Moet er dan een zwaardere in (met meer geheugen wellicht) of kan ik hem beter weggooien?

Ik zal inj iedergeval ff kijken of ie een vga-uitgang heeft. Hartsikke bedankt voor je reactie in ieder geval:-)

Bijdrager
    remier

Je hebt denk niet de firmware update gedaan die op de CD stond, je kan hem hopelijk weer aan de praat krijgen door er een externe VGA monitor aan te hangen en dan alsnog die firmware update te draaien…

Lees dit topic maar even op je gemak door: http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=8854

in slaapstand zetten en dan escape (dank je MacMandela) leverde scherm op dat ik in volledig verduisterde kamer net nog kon lezen, nu en dan gokkend wat er stond. Omdat hier OS 8.6 nog op stond en ik alleen maar de installatie cd’s van 9.0 had, besloten tot installatie hiervan. Ging eerst niet omdat er een botsing ontstond met reeds geinstalleerde 10.2. Clean install omzeilde die klip. Daarna: presto!! Een helder scherm met wat geometrische vertekening onder en boven.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.