1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Q:
    Bijdrager
    James T. Kirk

Problemen Mac Mini 2008

Vorige week begonnen er een paar vreemde dingen te gebeuren met mijn mini. Plotseling reageerde mijn toetsenbord niet meer. Ik had dit al eens eerder en dan loste een reboot dit op. Maar deze keer niet. Keyboard is bevestigd aan hub in m’n Maccessity monitor standaard, dus ik heb hem in mijn Dell monitor gedaan. Dat werkte, dus ‘defecte hub’ (BTW Macessity heeft niet geantwoord op mijn e-mail van 4 dagen geleden) Na typen van een 10, 15 minuten, toetsenbord weer gestopt! Nu werd ik ongerust. Een andere reboot werkte, maar tijdelijk! Soms kreeg ik 10 minuten, soms meer dan een uur, maar het viel steeds uit. Ik heb ook gemerkt bij het opnieuw opstarten, dat het een tijdje duurde nadat het scherm donker werd als het led op de mini wat bleef flakkeren? Na kijken op MacFixIt, installeerde ik IOUSBfamily.kext en nu kan ik typen. MAAR: Toetsenbord gedraagt ??zich soms grillig, bepaalde letters blijven hangen…. zoals ditttttttttttttttttttttttt …
    Bovendien kwam ik erachter dat er verschillende dingen niet meer werken, ik denk dat het allemaal te maken heeft met de voeding? USB harde schijven, met inbegrip van usb-sticks, firewire, zelfs bluetooth lijken niet meer te werken…. Vreemd genoeg kon mijn vrouw een printje maken via haar Powerbook naar de printer die is aangesloten op de mini via printerdeling …

Ik ben eigenlijk op zoek naar een nieuwe computer, maar zal een nieuwe powerbrick (goede aftermarket?) dit probleem kunnen op lossen?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.