16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Floris

Problemen Lion

Hallo allemaal,

sinds de upgrade naar Lion ben een ik aantal problemen tegen het lijf gelopen.

* Als ik safari afsluit, loopt hij vast, en sluit hij dus niet meer af. Ik moet hem dan geforceerd stoppen, wat erg vermoeiend is elke keer.

* Als ik het beeldscherm in slaapstand breng, dmv interactieve hoeken, krijg ik hem niet meer uit slaapstand als ik de muis beweeg. Ik moet een toets indrukken en dan werkt het wel.

* Ook speelt VLC alles haperig af, maar dat is denk ik kwestie van een VLC update afwachten. Of heeft iemand anders al een oplossing?

Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt,

Floris

Bijdrager
    SunKeeper
    Floris op 02 augustus 2011

* Als ik het beeldscherm in slaapstand breng, dmv interactieve hoeken, krijg ik hem niet meer uit slaapstand als ik de muis beweeg. Ik moet een toets indrukken en dan werkt het wel.

Dit is een nieuwe functie in Lion, en is volledig normaal.

* Ook speelt VLC alles haperig af, maar dat is denk ik kwestie van een VLC update afwachten. Of heeft iemand anders al een oplossing?

Inderdaad even een update afwachten, of een eerdere versie proberen dan de nieuwste.

Nieuwer is niet altijd beter, wat VLC betreft.

Bijdrager
    poing

Wat vlc betreft is het wachten op een goede lion update, Bij vlc zijn ze op orde ik zit daar veel op het forum.

Bijdrager
    Maced.2

deze draait als een zonnetje op LION
    Version 1.1.11 The Luggage (Intel 64bit) :sarcastic:

Bijdrager
    hasseltse huzaar

al die problemen die ik hier lees op het forum doen mij besluiten dat mijn stelling juist is
    “NOOIT te snel een nieuwere versie (in dit geval LION) installeren”
    Ik ben al een paar keer op mijn bek gegaan met updates(iphoto bijv)
    Ik wacht liever een of twee maanden dan zijn de meeste “kinderziektes” er wel uit

Bijdrager
    recoiller

Gelijk heb je, maar dit keer is het wel heel extreem!

Bijdrager
    cids

Volgens mij worden de meest problemen veroorzaakt door oudere softwareversies en niet zo zeer door Lion zelf… natuurlijk zitten er nog wat kinderziektes in maar die zijn beperkt en over het algemeen cosmetisch van aard… ik werk zonder problemen met lion op mijn 2 Macs en wil niet meer terug!

Bijdrager
    recoiller

Het is zeker individueel. De keuze om geen externe timemachine op airports is geen kinderziekte maar een bewuste keuze, net als Frontrow schrappen, etc.

Bijdrager
    Floris

Lekkere nieuwe functie wel dat indrukken van een knop om je scherm uit slaapstand te halen.
    Iemand een idee hoe dit uitgezet kan worden?

Mijn grootste irritatie is toch het vastlopen van Safari als ik hem afsluit, heeft niemand hier ook problemen mee of een oplossing voor?

Bijdrager
    jeffo

Bij mij starten de programma’s die ik de vorige keer heb gebruikt automatisch weer op als ik opnieuw opstart en dat is vrij irritant.

Bijdrager
    MouseMighty

Is aan te passen in de systeemvoorkeuren, gelukkig is deze vraag maar 3478 skwiljard keer gesteld. Kan je nagaan ik heb Lion niet eens en toch weet ik het antwoord:nerd:

OS X Lion: wat werkt er bij jou niet

http://www.onemorething.nl/community/topic/het-grote-macosx-lion-talk-topic-wwdc-2011/page/60 en verder…

Bijdrager
    recoiller

Is aan te passen in de systeemvoorkeuren, gelukkig is deze vraag maar 3478 skwiljard keer gesteld.

Zegt misschien meer over Apple?Lion dan over jeffo

Bijdrager
    Fireman

Ik heb deze iMac, is dit 64bit? of 32? En zal Lion hier soepel op draaien?

Modelnaam: iMac
    Modelaanduiding: iMac8,1
    Processornaam: Intel Core 2 Duo
    Processorsnelheid: 2,4 GHz
    Aantal processors: 1
    Totaal aantal cores: 2
    L2-cache: 6 MB
    Geheugen: 4 GB
    Bussnelheid: 1,07 GHz
    Opstart-ROM-versie: IM81.00C1.B00
    SMC-versie (systeem): 1.29f1

Moderator
    unSOUND

Dat is een 64 bit machine, en met die specs zal dat wel lukken hoor…

Bijdrager
    iep
    recoiller op 03 augustus 2011

Gelijk heb je, maar dit keer is het wel heel extreem!

Er bestaat geen “dit keer” omdat dit bij iedere OS X upgrade wordt geroepen. Cliché heet dat.

@Floris: Safari en vastlopen is overigens iets wat nogal een Safari probleem is. Als je een beetje rondzoekt kom je topics tegen vanaf het begin dat deze browser bestaat. Vastlopen is dus altijd al een issue geweest en ook de reden waarom mensen het links laten liggen en juist iets als Firefox of Chrome gebruiken. Hetzelfde kan gezegd worden van deze 2 browsers, het is dus een vrij persoonlijke aangelegenheid wat o.a. te maken heeft met de extensions en plugins die je installeert. Flash wil nog wel eens iets als Safari neerhalen ook al zou dat sinds Snow Leopard niet meer moeten gebeuren. Kijk dan even in de logs middels de app Console om de foutmelding van Safari te achterhalen. Daar kun je dan weer verder mee zoeken.

@Fireman: dat is geen enkel probleem. Het draait ook al soepel op de wat oudere Airs en die zijn qua specificaties toch een stuk minder dan jouw iMac.

Bijdrager
    Corrio

Ik heb een lege imac gekocht van iemand heb er niks bij gehad hij is zijn installatie cd’s kwijt.
    ik heb het volgende

Modelnaam: iMac
    Modelaanduiding: iMac8,1
    Processornaam: Intel Core 2 Duo
    Processorsnelheid: 2,4 GHz
    Aantal processors: 1
    Totaal aantal cores: 2
    L2-cache: 6 MB
    Geheugen: 4 GB
    Bussnelheid: 1,07 GHz
    Opstart-ROM-versie: IM81.00C1.B00

Wat voor osx programma kan ik hier op zetten en welke versie ?

Ik hoor graag van iemand die mij kan helpen.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.