5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    OneLessThing

Problemen iMac schijf

Hallo OMTers,

Ik wou vandaag even Mountain Lion op mijn iMac zetten (Upgrade vanaf Lion).
    Alles liep vlot tot hij vertelde dat de installatie niet meer kon doorgaan omdat de schijf beschadigd was.
    Ik heb dus nog een aantal keer geprobeerd zonder succes. Er stond telkens dat ik moest herstellen. Bij het controleren was er iets van harde koppelingen die een verkeerde aanmaakdatum hadden en een verkeerd aantal.
    De knop herstellen was altijd ‘unclickable’ in schijfhulpprogramma, op één keer na, toen vertelde hij mij dat de schijf gewoon niet hersteld kon worden en ik verzocht was zoveel mogelijk bestanden te kopiëren of iets in die trend. Ik heb geen TimeMachine Backup van mijn iMac aangezien ik nog niet zolang geleden men externe harde schijf heb geformatteerd om zowel de backup/timemachine van men MBP en iMac erop de zetten, maar het is er nog niet van gekomen. Ik zou graag nu weer gewoon inloggen via Lion, maar weet niet hoe dat moet en/of dit wel mogelijk is. Ik wil mijn bestanden redden op een of andere wijze. Gaat dit via Schijfhulpprogramma. Schijfkopie maken van “Macintosh HD” misschien? Wie o wie weet raad met deze vervelende kwestie?

Als er vragen zijn, stel ze gerust.
    Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk weet iemand raad hiermee.

Met vriendelijke groeten,
    OneLessThing.

Bijdrager
    Leander

Probeer de mac op te starten met ingedrukte optie-toets.
    Je krijgt dan keuzemogelijkheid om van een herstel-systeem op te starten.
    Mbv schijfhulpprogramma vervolgens de schijf proberen te herstellen.

Bijdrager
    Blieper

Een optie is nog met DiskWarrior de schijf te controleren, maar die moet je dan wel hebben.
    Maar wat Leander zegt, zou ik eerst eens proberen.

Bijdrager
    OneLessThing

Bedankt voor de reacties!
    Ik heb de Optionkey truc geprobeerd, zonder succes helaas.
    Zelfde melding herstellen van de schijf lukt niet ik moet een reservekopie moet maken van zoveel mogelijk bestanden om dan de schijf te formateren en bestanden terug te zetten van deze kopie. Nu weet ik niet hoe ik een reservekopie maak zonder dat ik echt in OS X kom? Iemand raad? Ik kan de diskwarrior ook eens proberen, heb nog een MBP ter beschikking dus misschien kan ik langs daar iets proberen. Ik ga diskwarrior proberen te branden dan maar.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Start de Mac met de problematische schijf op in target mode. (T ingedrukt houden)
    De Mac gedraagt zich nu als een FW schijf en door de andere Mac daar op aan te sluiten kun je hopelijk bij je interne schijf komen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.