8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    onleon

problemen ichat – internetplusbellen

Hallo!

Omdat ik de laatste tijd wat meer macgebruikers ken heb ik ichat weer opgepakt, soms ook icm met AV functies.
    Nu is het zo dat maar ongeveer de helft van mijn berichten doorkomt. Ik krijg voortdurend deze melding:An AIM service error occurred. The server message was: Serv:RequestTimeout
    Zelfs bij gewone tekstberichten.

Ik heb de Firewall in OSX al tijdelijk open gezet, maar het schijnt dat het mogelijk is wat met de NAT instellingen op de router te doen? Dus als het ware de poort open te zetten voor ichat. Ik heb het geprobeerd, maar weet niet helemaal of ik het goed heb gedaan, en weet sowieso niet of het wel een oplossing biedt.

Wie heeft er een oplossing voor deze verbindingsproblemen?
    Alvast dank!

Leon

Bijdrager
    noxius

Bijdrager
    lsmisch

Er zijn de laatste tijd regelmatig problemen met ichat, en ik denk niet dat het het programma zelf is maar de aim servers.
    Ik chat al sind een jaar of 4 iedere avond in de zelfde groep en regelmatig valt het voor dat je alles blokkeerd en je niks meer kan typen.
    Herstart van ichat helpt soms maar het wil niet zeggen dat je dan nog in je groep raakt.
    Gisteren heb ik zelfs even moeten overschakelen op AIM messenger.
    Audiochat heeft nog nooit goed gewerkt terwijl skype het perfect doet.

Bijdrager
    onleon

thx voor de reacties…de port forwarding page is een goede tip, perfect uitgelegd,
    ik heb als het goed is nu alle poorten voor ichat opengezet, maar krijg nog steeds die ‘timeout’ melding.

Heel vreeemd…zou het echt aan de AIM servers liggen? op het moment komen 9 van de 10 tekstberichten niet aan, voor mij dus een waardeloos programma, maar wel zo ongeveer het enige waar ik met AV kan chatten op de mac, maar als ik het goed begrijp werkt het dus bij niemand?

Bijdrager
    noxius

Uhm bij mij werkt het wel …..

(AV chatten kan ook met Yahoo messenger)

Bijdrager
    onleon

vreemd, heb je ook de experia box router? of een andere provider? het lijkt er toch een beetje op dat iets het tegenhoudt, en NAT (netweork Adress translartion) moet dat nou aan staan of uit?

Bijdrager
    noxius

Ik heb wanadoo en de wanadoo livebox. In het begin had ik eenzelfde probleem, totdat wanadoo de software update op de livebox.

Maar goed daar heb jij niet zoveel aan.

:(

Bijdrager
    onleon

nee…maar toch bedankt voor je hulp! Het helpt ook niet echt dat de KPN klantersevice doodleuk zegt:
    ‘het is nu te druk, bel later terug, de verbinding wordt verbroken, tuut tuut….’

Zijn er mensen met internetplusbellen die wel kunnen ichatten?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.