4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Desolation

Problemen harde schijf

Hallo mensen kan iemand mij helpen? Ik heb namelijk continu problemen met mijn externe harde schijf
    Mijn harde schijf wil niet formateren. Hij doet eigenlijk niets meer. Het herstellen van de schijf doet hij niet. Formateren doet hij niet. De finder vind hem niet meer. Als ik hem formateer geeft hij dit aan: Het wissen van het volume is mislukt met de fout: Schijf kan niet wirden gedeactiveerd.” Het loskoppelen werkt niet. En als ik op herstel klik zegt hij: “Herstel partitie-indeling mislukt bij het aanpassen van structuren om de huidige volledige schijfgrootte te laten passen.” Iemand ideeen hoe ik mijn externe harde schijf weer op een normale manier kan gebruiken? Alvast bedankt!

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 jaren, 7 maanden geleden door  Desolation.

Bijdrager
    Pietje13

Hoe oud is de harde schijf? Aangezien er bewegende delen inzitten kan hij na een jaar of 5 best wel eens ophouden met werken. In dat geval is er weinig dat je kan doen. Bij een jongere schijf (onder de twee jaar) kun je misschien terug naar te verkoper voor garantie.

Wellicht een stomme tip, maar heb je de schijf ook in een windows computer geprobeerd te formatteren? Geen idee of het zin heeft, maar niet geschoten is altijd mis.

Bijdrager
    BlueSky

Ik zou met diskutil op de command line alle partities verwijderen, en via de gui weer opnieuw aanmaken.

Maar idd, als ’t een al wat oudere HD is, is de kans groot dat ’t einde nabij is.

Bijdrager
    StefanV

Om wat voor Mac gaat het?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.