14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Johnyw

Problemen en mogelijke oplossingen ivm Snow Leopard

Ik open dit draadje om specifieke problemen te bespreken. Hopelijk gaan ze hier niet verloren staan tussen berichten dat UPS en zo voor de deur staat en kunnen we on topic blijven…sic

Wat mij vooral opvalt is dat:
    1 : mijn prullenbak ontzettend traag leegmaakt
    2 : dat mijn logitech MX revolution muis het niet meer doet en ook de installatie software door hen nog niet aangepast is??
    3 : dat ik met mijn mijn alu keyboard (Azerty Belgian) nog steeds geen opstart shortcuts wil of kan uitvoeren ?

Als mensen met gelijkaardige problemen deze hier kunnen melden kunnen we uitvinden als er al dan niet echte problemen zijn en deze niet aan je eigen machine en configuratie gebonden zijn.

Bedankt

Bijdrager
    Mr. White

Staat je prullenbak niet op veilig leegmaken?
    Je 2e probleem is heel makkelijk op te lossen door met je rechtermuisknop te drukken op de installatie en te kiezen voor show package content en te zoeken in contents naar een pkg file. Via deze weg kan je het installeren. (beetje zelf zoeken zou geen kwaad kunnen)

Bijdrager
    MouseMighty

Wat is er mis met dit topic?

Bijdrager
    mac-hans

Net SL geïnstalleerd, ging niet zonder problemen.
    Na 15 min. stopte de installatie en spuugde mijn MacBook de dvd er uit, en begon met de herstart.
    De herstart duurde heel lang en ik kreeg vervolgens de melding dat hij de opstartschijf niet kon vinden.
    Dus de SL dvd er weer in gedaan en de installatie ging verder met nog 33 min te gaan, waar hij 45 min. over deed.
    Vervolgens opnieuw een opstart, het intro filmpje bekeken en toen gaf de Configuratie-assistent aan dat er een probleem met het font Lucida grande was en dat dit in de prullenbak geplaatst moest worden, dus maar gedaan.
    Nou er was duidelijk een probleem de fonts in mijn menubalk waren alleen nog maar vierkantjes met een A er in.
    Opnieuw een herstart gedaan en nu lijkt alles goed te werken, helaas doet mijn iStats het niet meer (32 bits)?
    Ben benieuwd of meer mensen deze fratsen hebben meegemaakt, ga nu verder met testen.

Bijdrager
    TLM

32 bits heeft er niets mee te maken. SL draait standaard op 32 bits al heb je een 64 bitter. Of heb je bij installatie gekozen voor 64 bits?

Bijdrager
    cyrus
    ”Johnyw”

Wat mij vooral opvalt is dat:
    1 : mijn prullenbak ontzettend traag leegmaakt

Ik heb dus precies hetzelfde. Sterker nog als ik op batterij werk duurt het wel een 45 min als ik veel te verwijderen heb en is de batterij al weer bijna aan een oplaad beurt toe.

Bijdrager
    Ian83

SL draait wel degelijk standaard op 64 bit, alleen de kernel niet (wees blij anders zouden een hoop niet-Apple drivers het niet meer doen). Verder is het altijd het best om een clean install te maken, dan voorkom je de meeste van dit soort problemen. Hier geen problemen.

Bijdrager
    cyrus

Wat een onzin, een default mac (zoals ik die heb) upgraded gewoon normaal hoor.

Vind het een beetje tijdverspilling om elke keer een clean install te doen. Ik ben zelf werkzaam in hosting, ik ga toch ook niet iedere keer een clean install doen als er een nieuwe versie van slackware of debian uitkomt. Zou lekker zijn, en je klanten zouden het helemaal toppie vinden. :innocent:

Clean-install is voor Wintendo’s:-)

Bijdrager
    Johnyw

@ cyrus,

Ik heb eens gekeken bij de finder preferences > advanced en daar stond secure empty trash aangevinkt. Heb dit ongedaan gemaakt en nu gaat ie wel snel de prullemand leegmaken . (thx Mr. White)

Inactief
    Anoniem

Kun je even die spelvaut in je titel aanpassen? :innocent:

Bijdrager
    Johnyw

Was geen spelfout, moet jij eens proberen om een langere beschrijving daar te typen.

Bijdrager
    mac-hans
    ”mac-hans”

, helaas doet mijn iStats het niet meer (32 bits)?
    .

mijn geliefde iStats moet een update krijgen wil deze werken onder SL, de ontwikkelaars zijn er mee bezig.
    Verder lijkt alles goed te werken, even wennen aan de 2,2 gamma.
    In de nieuwe QuickTime X geen bewerkingen zoals in QT pro, maar die heeft SL in de map Hulpprogramma’s gezet dus geen probleem. Ik moest er niet aan denken om een clean install te doen, blijkt zo te zien ook niet nodig.

Bijdrager
    ronald

http://discussions.apple.com/category.jspa?categoryID=263

er blijken ongelooflijk veel problemen

Vraagje:

werkt office 2008
    werkt omnigraffle
    werkt DXO
    werkt Graphic Converter
    werkt PDF schrink
    werkt Noise Ninja
    werkt adobe reader

Bijdrager
    Dagaloni
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.