7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    dirkbouwman

problemen draadloos internet

Beste iedereen,

Thuis hebben we draadloos internet met een Draytek Vigor router. Werkt normaal altijd perfect.

Alleen nu is er een vreemd probleem;
    Alle computers thuis hebben volledig bereik volgens airport status maar alleen de Imac 24 heeft ook daadwerkelijk internet. De nieuwe MB van mijn zusje en mijn een jaar oude MBP komen het internet niet op, hoe vreemd!
    Ook als ik via mijn Nokia N95-2 wil internetten vindt hij het thuisnetwerk wel, maar vervolgens kom ik het internet niet op.

Wie weet raad? Alle computers hebben het altijd probleemloos gedaan en dit lijkt mij niet een probleem van de UPC daar de Imac 24 het probleemloos doet op het web.

Mijn dank is groot.

Groeten,

Dirk

Bijdrager
    mark-a-mac

Je zult iets meer info moeten geven. Welke Vigor gebruik je en hoe is deze ingesteld? Bij UPC moet je de router achter je modem (welke heb je?) ‘aanmelden’ bij UPC en daarbij natuurlijk ook de DHCP-server in de Vigor aanzetten (via de ingebouwde configuratie-assistent). Want waarschijnlijk is alleen je iMac via het MAC-adres aangemeld bij UPC. UPC laat andere apparaten dan niet toe op internet.

De procedure staat overigens wel op de servicepagina’s van UPC.

http://service.upc.nl/index.php?CampaignID=48&PageID=1415&cid=235&aid=930

Of de Vigor de DHCP-server heeft aanstaan kan ik (natuurlijk) niet zien. Meestal is dat echter de standaardinstelling.

Bijdrager
    J-P-H

Heb je al netwerkinstellingen tussen de machines vergeleken?
    Vaak ligt het aan het instellen van de DNS-nummers van je provider op de machines.

Bijdrager
    Art-art
    ”mark-a-mac”

Bij UPC moet je de router achter je modem (welke heb je?) ‘aanmelden’ bij UPC en daarbij natuurlijk ook de DHCP-server in de Vigor aanzetten (via de ingebouwde configuratie-assistent). Want waarschijnlijk is alleen je iMac via het MAC-adres aangemeld bij UPC. UPC laat andere apparaten dan niet toe op internet.

Een dergelijk probleem heb ik ook eens gehad bij een buurman. Heeft me een uur gekost eer ik er achter was dat UPC deze toch wat afwijkende methode heeft. Ik meen dat activeren via het modem (waarop je dan bedraad moet zijn aangesloten) het probleem oploste omdat UPC dan het MAC-adres van de modem opslaat als het valide MAC-adres.

Bijdrager
    dirkbouwman
    ”J-P-H”

Heb je al netwerkinstellingen tussen de machines vergeleken?
    Vaak ligt het aan het instellen van de DNS-nummers van je provider op de machines.

Er is een ICT-er langsgekomen. Het lag inderdaad aan de DNS-nummers.
    Draait weer als een zonnetje:D

Bijdrager
    J-P-H

Toppie!
    Surf ze…

Bijdrager
    dirkbouwman

Nu werkt internet op alle computers weer naar behoren.

Echter werkt internet via de router op mijn Nokia N95 8gig niet meer? Ik vind op deze telefoon niets van DNS instellingen of iets dergelijks.

Weet iemand raad?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.