9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    kokkie44

Problemen Connectbox

Goedemiddag,
    Ik zit bij Ziggo en heb via hen een Commectbox. Sinds een dag of drie heb ik problemen met de download en de wifi.
    Normaal haal ik wel 150Mb/s, ook op wifi

Sinds een dag of drie staan er steigers voor mn huis omdat ze de boel gaan verven.
    Bu zou ik me kunnen voorstellen dat dit voor mn draadloos eventueel mogelijkerwijs misschien problemen zou kunnen veroorzaken.
    Maar dat verklaart niet waarom mijn bekalde aansluiting ook zo slecht is.

Iemand enbig idee?

Sleutelbeheerder
    Night

Tip 1: Herstart het kabelmodem eens door de stekker er min. een minuut uit te laten.

Bijdrager
    kokkie44

Tip 1: Volg instructies van Night op.(y)
    Het “lijkt” geholpen te hebben, ik houd je op de hoogte, ga vanavond nog wel paar keer testen.
    Dus “Opnieuw opstarten” geeft niet hetzelfde resultaat als stekkertje eruit?

Sleutelbeheerder
    Night

Nee. Herstarten is niet hetzelfde als resetten. Onder andere heeft je kabelmodem “contact” met jouw ISP. Door het modem een tijdje ‘off the grid’ te halen, wordt ook bij je ISP alles gereset. Soms krijg je hierdoor zelfs een compleet nieuw extern IP adres. Samengevat wordt alles ververst dat enigszins met je verbinding met het www te maken heeft.

Bijdrager
    kokkie44

Bedankt voor de hulp en goeie uitleg.(y)

Bijdrager
    kokkie44

Maar dat er dan bij de HD niemand ook even op dat idee komr……….:idea:

Sleutelbeheerder
    Night

Laat maar even weten of de verbeterde situatie standhoudt.(y)

Bijdrager
    kokkie44

Vandaag meerdere malen een test uitgevoerd en de problemen lijken opgelost. Goed om te weten hoe dit moet voor de volgende keer.

Sleutelbeheerder
    Night

Mooi. Altijd fijn om (weer) een ‘normale’ internetverbinding te hebben in deze digitale tijden:-D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.