12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    maassen

[Opgelost] Problemen bij upgraden naar High Sierra

Ik heb op 3 manieren geprobeerd High Sierra te installeren op een externe SSD (Samsung Portable SSD-T1 MU-PS-250B)

1. clean install
    2. upgraden via App Store en
    3. via USB-stick

Telkens krijg ik tijden het div. keren opstarten de 2 volgende meldingen:

1. fout tijdens controleren van firmware, gewoon door laten starten en na 2 doorstarts de melding
    2. pad: System/Installation/Package/OSInstaller.mpkg niet aanwezig cq defect

Is de externe SSD soms niet geschikt of is er iets anders wat hier niet functioneerd.?

Inmiddels alles weer terug gezet naar Sierra.

• Dit onderwerp is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door  Night. Reden: Topic opgelost
    • Dit onderwerp is gewijzigd 8 maanden, 2 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    Oldekamp

Merkwaardig probleem. Probeer eerst eens opnieuw de installer van High Sierra uit de App Store te downloaden, misschien is het bestand ergens tijdens het downloaden corrupt geraakt?

Als dat ook niet werkt, probeer het dan wellicht eens via Internet Recovery? Dat doe je als volgt:

Start de Mac opnieuw op maar druk gelijktijdig de toetsen option⌥ + command⌘ + R in. Laat de toetsen los wanneer het Apple logo verschijnt.

Selecteer bij de installatie je externe SSD. Ik ben er niet zeker van of hij dan de installatie van High Sierra pakt, of dat hij een clean install van Sierra doet. In het geval van het laatste, probeer hierna nog eens te upgraden via de App Store.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

maassen, nadat je al die moeite hebt gedaan zou ik in jouw plaats wachten tot High Sierra van een aantal vervelende bugs verlost is.
    Ik maak de overgang momenteel niet, nadat ik op diverse fora las over traag opstarten, trage schrijfssnelheid, conflicten met nVidia, problemen met de firmware e.d.m.

Bijdrager
    Das

Heb je deze schijf ooit met Disk Utility geformatteerd of gebruik je nog de Samsung drivers, want het lijkt erop alsof het laatste het geval is ?
    Ik zou de schijf eerst wissen met Samsung Portable SSD.app en dan met Disk Utility nogmaals formatteren. Er zijn erg veel problemen met dit schijfje geweest, problemen die ik nooit heb gehad omdat ik vorig jaar direct alle Samsung crap heb weg geformatteerd. Ik wilde alleen een hele snelle en kleine disk om in mijn broekzak te kunnen doen en booten.

Bijdrager
    maassen

Ik zal de door Oldekamp en Das genoemde oplossingen zo spoedig mogelijk uitproberen.
    Dank voor jullie medewerking

Bijdrager
    maassen

Helaas, alle aangeboden oplossingen geprobeerd, maar steeds dezelfde foutmeldingen.
    Alleen het installeren van OS Sierra ging probleemloos.maar daarna updaten met High Sierra ging weer de mist in.
    Dus maar OS Sierra blijven gebruiken.

Bijdrager
    Q-collective

Wacht inderdaad even tot 10.13.1 uit is. Er zijn meer mensen met problemen met betrekking tot de firmware. Het gaat mis wanneer de installer de EFI partitie niet goed kan bijwerken.

Moderator
    Night

Je kan er ook voor kiezen om HS te installeren en de disk gewoon in HFS+ te houden. Weillicht scheelt dat in problemen.

Bijdrager
    Q-collective
    Night op 25 oktober 2017

Je kan er ook voor kiezen om HS te installeren en de disk gewoon in HFS+ te houden. Weillicht scheelt dat in problemen.

De EFI is een andere partitie die overigens is geformatteerd in FAT32.

Bijdrager
    maassen

Ik krijg dezelfde foutmeldingen als ik HS probeer te installeren op de interne HD-systeemschijf (geen fusion-drive)

Bijdrager
    maassen

Hier kan je controleren welke versie firmware je hoort te hebben, tot en met Sierra. Vanaf Sierra hoort een upgrade gewoon te gaan.

https://check.efigy.io/

Ik heb de test opnieuw gedaan en krijg de volgende mededeling:

Uw EFI-versie is niet wat we verwacht hadden.
    Je rijdt IM142.0118.B17, maar we hebben verwacht dat je IM142.0118.B47 uitvoert.”

Wat moet ik hiermee? Welke EFI-update moet ik evt. installeren?

Bijdrager
    maassen

:-D Oplossing voor mij:

a. start in recoverymodus
    b. kies Disk Utility
    c: Verify disk (dus de interne harddisk)
    d: indien melding mbt EFI
    c: dan repair disk

daarna update gedaan en alles werkte.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.