11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Niels fonque

Problemen bij upgrade/bijwerken van 10.1 naar 10.2

Na talloze pogingen lukte het gister avond dan toch nog om ‘gedeeltelijk’ Jaguar te installeren. Schone installatie lukte niet. Kreeg de melding dat ik het niet kon installen omdat er geen eerder versie op stond?! Had niet eens de optie om een installatie type te kiezen. Nou hoppatee weer disk aid erbij en 3 partities gemaakt (: 1 voor os 9, een voor 10.2 en een data partitie). Nu lukte het wel alleen na cd1 te hebben doorlopen en opnieuw te zijn opgestart komt hij niet verder dan het grote grijze scherm met linksboven de melding: sh-2.05a# ?? Anyone?

Bijdrager
    Niels fonque

Bedenk me nu dat ik er een 2e extra schijf in heb zitten voor audio toepassingen en dat ik daarop een backup heb gemaakt. Er kunnen mogelijk wat oude os X onderdelen tussen zitten (toen ik mijn machine kocht werd deze geleverd met os 9 en os 10.0.2). Na het compleet wipen van mijn systeem disk startte hij toch weer op in os 9 wegens de backup op mijn 2e schijf? Zou het kunnen dat de “verloren” os x onderdelen hierop roet in het eten gooien?

Bijdrager
    Niels fonque

Iemand?
    Zit al uren op het web te zoeken maar kom er maar niet.

Bijdrager
    awesomemac

Als ik het zo lees, heb je de upgrade versie van OS 10.2 en niet de volledige versie. De upgrade versie van OS 10.2 (die je in juli 2002 kon kopen als je pas een Mac had gekocht kort na het bericht dat OS 10.2 uitkwam) werkt alleen als je OS 10.1 op je Mac hebt staan.

Bijdrager
    Niels fonque

Klopt!
    Ben er achter dat het een upgrade disc is.
    Maar dat is het probleem niet, Jaguar installeren (lijkt) god te gaan alleen aan het eind na het rebooten krijg ik die f&%k&* sh-2.05a# melding. Heb fsck geprobeerd maar niets wil helpen?!

Bijdrager
    Niels fonque

Nou dit wordt dan installatie nummer 7 vandaag. Eerst 10.1 daarna 10.2. En hoppatee weer’t zelfde gedonder. En godverdomme nergens een werkende oplossing. Snap er echt geen flikker meer van. Mac altijd netjes onderhouden, bijtijds backups en disk docteren en geen rare dingen met het OS gedaan. Wat kan hier in gods naam aan de hand zijn??????

Bijdrager
    remier

Typ dit eens in op de commandlijn (die sh-2.05a# ): “/sbin/fsck –y”

Dit gaat je disk nalopen, misschien dat dat uitkomst biedt??

Misschien een OS9 CD erin gooien (en hiermee opstarten met de “C” ingedrukt) en je opstartschijf ‘opnieuw’ kiezen?

Bijdrager
    Niels fonque

Heb ik al vele malen geprobeerd maar mocht jammergenoeg ook niet baten.

Bijdrager
    Niels fonque

Ben gisteravond verder gegaan door de schijf te “wipen” naar 1 partitie ipv. 3 partities (os X, os 9, data). Disk docter de disk laten checken en fixen. Vervolgens 10.0.1 geinstalled, daarna upgrade naar 10.1.2 om vervolgens 10.2: Jaguar er overheen te halen. En weer een ogenschijnlijke goede installatie incl. herstart maar weer die sh2.05a# melding (blijkt volgens web een kernel panic te zijn?!).

Bijdrager
    Niels fonque

Iemand nog een suggestie?

Bijdrager
    xs

Maar als je bij de prompt ‘exit’ intype wat gebeurd er dan? start hij vervolgens wel Jaguar op?!
    Als dat zo is dan staat je boot-args waarschijnlijk nog op ‘-s’. Dit kan je aanpassen dmv de volgende commando uit te voeren:

nvram boot-args=””

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.