3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:

Bijdrager
    MacKeessie

Problemen bevoegdheden Photobibliotheek op andere schijf

Omdat mijn iMac 21,5 inch 2014 erg traag is met de originele 500Gb HDD, heb ik een SSD als externe opstartschijf aan de USB 3 poort gehangen.
    Snelheidsverbetering is enorm, maar de SSD is 128 Gb dus aan de kleine kant. Daarom deelde ik bv de muziek- en foto bibliotheken met de originele HDD. Dit ging goed in OSX 10.10.2, dus met iPhoto. Maar na de update naar OSX 10.10.3 lukt het niet de Photo’s bibliotheek te delen.
    Ik krijg de foutmelding: ” Er heeft zich een fout voorgedaan bij het herstellen van bevoegdheden .”
    Ik heb de foto map ingesteld op lezen en schrijven voor iedereen, dus daar kan het niet aan liggen.
    Iemand een idee?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 jaren, 5 maanden geleden door  MacKeessie.

Bijdrager
    MacKeessie

Het is mij inmiddels gelukt de Photo’s bibliotheek in te zien die op de originele schijf staat.
    Maar als ik nu nieuwe foto’s maak met mijn iPhone komen die niet meer automatisch via Photostream in die bibliotheek te staan.
    Ook als ik iCloud wil inschakelen krijg ik een fout melding dat dit alleen kan in de systeembibliotheek. Ik kan dus niets wijzigen in die Foto bibliotheek. Wat doe ik fout?

Bijdrager
    MacKeessie

Opgelost, je moet in voorkeuren bij foto’s aangeven dat je de fotobibliotheek als systeembibliotheek gebruikt.
    Kan een slotje op

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.