15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    brouw139

Problemen Apple tv – af en toe extra apparaat in netwerk (woonkamer)

Ik ondervind regelmatig problemen met mijn Apple tv.
    Uitvallen van audio bij AirPlay, herstarten van Netflix app

Af en toe zie ik na het uitvallen van een AirPlay verbinding een derde Apple tv verschijnen die WOONKAMER heet. Ik weet zeker dat ik die net zelf heb aangemaakt. En niemand anders heeft mijn paswoord.
    Waar komt deze Apple tv vandaan?
    En zou dit dan ook te maken hebben met het crashen van de Netflix app?
    Beide Apple tv’s (zwart, weet niet welke generatie) zitten aan een ethernet draadje. Merkwaardig? Logisch?

Bijdrager
    McPim

De buren?

Zie https://www.onemorething.nl/community/topic/apple-tv-reageert-op-airplay-buren/

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 3 dagen geleden door  McPim.

Bijdrager
    brouw139

Wat een merkwaardig verhaal, desalniettemin ga ik het even uitzoeken

Bijdrager
    McPim

Kijk even bij de instelling die in de twee na laatste reactie wordt genoemd.. En een AirPlay wachtwoord instellen. Sluit je in ieder geval uit dat het de buren zijn.

Bijdrager
    brouw139

Ja, ga ik doen. Tof dat je meedenkt!

Bijdrager
    brouw139

Ik zie inderdaad de WOONKAMER weer verschijnen.
    Mijn eigen twee Apple tv’s zijn voorzien van schermcode.
    Als ik de Apple tv woonkamer wil benaderen wordt er gevraagd om een schermcode.
    Die dus niet op mijn scherm staat. Dus het is die van de buren.

Maar wat doet de Apple tv van de buren in mijn AirPlay / wifi netwerk? En hoe voorkom ik dat? In de topic die je aanraadt zegt de een dat het peer to peer is, de ander zegt AirPlay is over wifi…

En de vraag is dan ook eigenlijk nog: is het verschijnen van WOONKAMER Apple tv van de buren de boosdoener voor het onderbreken van mijn audiostream via AirPlay of zelfs het crashen van de Netflix app….

Bijdrager
    McPim

Het is inderdaad peer-to-peer AirPlay, dat via BT een verbinding over WiFi opzet. Dat je elkaar ziet kun je dacht ik niet voorkomen, wel dat er verbinding gemaakt kan worden door dus ‘Iedereen op hetzelfde netwerk’ ipv ‘Iedereen’ te selecteren. Ik neem aan dat je buren geen toegang tot je WiFi netwerk hebben! Als er ook nog een AirPlay wachtwoord is ingesteld kunnen de buren dus niet meer de oorzaak van je probleem zijn. Als je daarna nog steeds ‘issues’ hebt is er meer aan de hand..

Bijdrager
    brouw139

Ah, okay ik zie dat mijn Apple tv een 2nd gen is. Daar lijk ik de optie ‘alleen op dit netwerk’ niet te kunnen vinden. Ik ga zo maar eens kijken bij Apple op de site.
    Zal wel eens vragen aan de buren of ze deze optie kunnen aanzetten op hun apparaat.
    Inmiddels heb ik mijn apparaten duidelijke namen gegeven. Kunnen ze die niet meer per ongeluk aanroepen.

Bijdrager
    McPim

Ah, maar even uit m’n hoofd is peer-to-peer AirPlay ook pas vanaf de ATV3…! Zitten ze echt niet op jouw netwerk? En jouw ATV modelnummer is dus A1378?

Bijdrager
    brouw139

eh… tja… in principe niet. ga dat wel checken.
    (als ze op mijn netwerk zouden zitten.. dan zou toch hun apple tv toch continue te zien moeten zijn zou je denken? dat is hinden weer niet)

nu eerst een koffie. dan even de boel resetten en opnieuw beveiligen. ik kom weer terug!

Bijdrager
    brouw139

Zo. Niet meer op mijn netwerk.. en nu naar afwachten

Bijdrager
    McPim

👌🏼. Ik vroeg naar je modelnummer omdat een ATV2 (A1378 dus) geen peer-to-peer heeft, dus als je dan de ATV van je buren ziet kan het niet anders dan dat ze op jouw WiFi netwerk zijn ingelogd. Heb je een hoger modelnummer dan geldt wat ik eerder noemde. Dat je ‘m niet altijd ziet kan met de afstand te maken hebben.

Bijdrager
    brouw139

Ah, sorry. Vergeten te checken.
    Het is model: MC572ll/a (zegt de Apple Tv onder info)

Onderop staat a1378 (bijna niet meer te lezen)

Maar… dat ik op mijn iPad/telefoon de Apple Tv van vermoedelijk de buren zie in de lijst AirPlay apparaten, betekent misschien wel dat ze een Apple Tv hebben die wel peer to peer is?
    Of dat zeinderdaad op mijn netwerk zitten… ben benieuwd op ik ze nog eens zie verschijnen in de lijst. Wachtwoord is aangepast…

Bijdrager
    McPim

Dat is inderdaad een A1378, 2nd gen. Toch maar eens aan de buren vragen hoe ze op je WiFi komen (kwamen?..) dan 😬.

EDIT: ik zie je aanvulling.. Als hun ATV wel 3rd gen of hoger is, met peer-to-peer, kan dat nog steeds niet werken. Die van jou moet het ook ondersteunen.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  McPim.

Bijdrager
    brouw139

Ja, dat lijkt me wel ja!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.