8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Arts

Problemen aansluiten LED

Hallo,

Uiteindelijk besloten om toch maar een LED-display (27″) aan te schaffen en geen adapter te kopen voor de twee bestaande 21″ schermen die ik nog had.

Cinema Display aangesloten op MPB en dit werkte uitstekend tot gisterenavond.

Nu 2 dagen later, MPB opstarten en geen beeld op CD-27. Beeld blijft geheel zwart;
    Als ik de MPB zelfstandig opstart geen enkel probleem (op eigen scherm werkt alles gewoon goed);
    Als ik CD-27 aansluit op IMac-27 dan werkt hij wel goed.
    MBP “schiet” bij aansluiten CD-27 in een soort slaapmodus, waaruit ik hem niet meer krijg, alleen met harde restart.

SAMENVATTEND: CD-27 werkt niet in combinatie met MBP.

Ik doe iets fout of instellingen (niet bewust) gewijizigd.

Weer dank en gr.

Paul

Bijdrager
    Vinhelper

Welke MacBook Pro is het?

Gebruik je er nog een adapter tussen (oudere aansluiting), of sluit je rechtstreeks de stekker op de MiniDisplayPort van de MacBook Pro aan?

Wat gebeurt er als je 1 van de 21” schermen aansluit?

Bijdrager
    Arts

Is ook een nieuwe MPB ( enkele weken oud). 13″.

21″ van Windows PC wilde ik pas gaan afbreken als nieuwe systeem (alles nu Apple) goed werkt. Aansluiten Windows PC (internet, luidsprekers, printer, enz) allemaal bedraad en niet makkelijk te verwijderen. Dus die optie nog niet bekeken.

Heeft het wel gedaan, dus moet dan toch werken. Lijkt mij een (voor mij verborgen/onbekend) instellingsprobleem???? Toch?????

Dank

Paul

Bijdrager
    Vinhelper

De CD-27 heeft 3 stekkers, als ik mij niet vergis. MiniDisplayPort voor het beeld, USB, en een voedingsaansluiting.

In welke volgorde sluit je die aan, en welke gebruik je allemaal?

Probeer eens verschillende volgordes, of sluit enkel 1 van de 3 stekkers tegelijkertijd aan. Welke stekker(s) veroorzaakt dan het meest problemen?

Bijdrager
    Arts

Klopt helemaal. Problemen ontstaan (zojuist natuurlijk weer) nadat ik de MiniDisplayPort aansluit. In welke volgorde maakt niet uit. Het aansluiten van de USB en de Voeding (alleen of in combinatie, in elke volgorde) geeft geen problemen.

Geen verandering beeld, en de MPB ging weer direct in de sluimerstand (o.i.d.) en alleen maar weer via “harde” restart werkend te krijgen.

Gr Paul

P.S. Wanneer moet (bij de LED-27) dat egale blauwe scherm zichtbaar worden??

Bijdrager
    Vinhelper

Dat blauwe scherm verschijnt even kort, als je videokaart aan het omschakelen is naar een andere resolutie, en ook, wanneer er een goede resolutie voor schermen die aangesloten worden, bepaald moet worden.

Ik heb gezocht of er nog anderen zijn met dit probleem, maar niets kunnen vinden.

Mijn tip: ga (terug) naar de APR en laat ze daar de MacBook Pro eens testen met een scherm. (Vrijwel iedere reseller heeft wel een exemplaar van de CD-27 staan)

Als het scherm daar ook niet werkt, is er duidelijk een defect aan de MacBook Pro, en moet je direct een nieuwe eisen.

Nog een tip: maak voor je bezoek aan de APR een Time Machine-backup, in het geval van een nieuwe MacBook Pro zet je dan in een ommezien de gegevens en instellingen weer terug.:smile:

Bijdrager
    Soulshaker

*verwijderd*

Bijdrager
    Arts

Vandaag MBP weggebracht en ook op andere monitor hetzelde probleem.
    Back-up op TC gemaakt, nu maar 2-3-4-5-6 weken wachten!!!!

Dank voor al het meedenken.

Gr Paul

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.