3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Annunaki

Probleempje met PowerMac G5 Dual 2.7

Beste,

Zoals je uit de topic kan lezen, ben ik in het bezit van een PowerMac G5 Dual 2.7 Ghz.

Verleden week heb ik die meegenomen naar het werk, omdat ik daar voor de Windows mensen eens een demonstratie wou geven over iLife 06. Ik dus gans mijnen Mac meegesleept en op het werk in de Cursusruimte aangesloten op een projector. Ik had alles perfect draaiende en had dus simultaan beeld op mijn 23” Cinema Display en hetgeen ik daar zag werd perfect geprojecteerd op de muur. Het geheel was een succes, en velen moesten toch toegeven dat er wel degelijk deftige software is voor een Mac.

Nu heb ik echter een probleem sinds ik mijn PowerMac aangesloten heb op dienen projector. Thuis wil hij namelijk niet deftig meer uit de slaap stand komen. Als ik dan op de spatiebalk duw, krijg ik mijn desktop, maar de muis reageert niet, na een poosje wordt het scherm helemaal licht blauw. Ik ben dus verplicht om de PowerMac echt af te zetten en opnieuw op te starten. Volgens mij ligt het probleem bij de beeldscherm instellingen, want als ik daar naartoe ga en ik op ‘Detecteer beeldschermen’ klik, dan heb ik dezelfde symptomen. Misschien denkt hij nog altijd dat die projector aangesloten is of zoiets.

Is er iemand die hetzelfde probleem al heeft voor gehad, of er een oplossing voor weet ? Misschien kan ik ergens wel een preferences file verwijderen of zo, maar ik weet niet dewelke.

Met dank bij voorbaat,

Stefaan

Bijdrager
    tony montana

Reset je PRAM en/of NVRAM eens, probeer eerst je PRAM te resetten. Werkt dit niet dan pas je NVRAM in je Open Firmware resetten..
    Moet lukken!

Suc6!
    ;)

Bijdrager
    Annunaki

Heb op aanraden van een collega een aantal preferences gedelete, en alles is terug in orde.

Volgens hem vooral User/Library/Preferences/com.apple.desktop.plist

Alvast bedankt,

Annunaki

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.