12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    MacToob

Probleempje met iPod Touch Mail

Hallo allemaal,

na op het forum gezocht te hebben heb ik nog geen antwoord op mijn vraag, dus hier een nieuwe vraag:

ik krijg redelijk wat emails op een dag en die haal ik natuurlijk binnen op mijn iMac, maar ze worden ook opgehaald door mijn Touch. Dat is prettig, want dan kan ik ze ook meenemen, maar iets wat ik erg vervelend vind, is dat als ik mails op mijn iMac heb gelezen, dat ze dan op de Touch nog als ongelezen staan. Dan moet ik dus bijna iedere dag 50 emails die ik reeds gelezen heb op mijn iMac nogmaals lezen op de Touch. Verwijderen vind ik niet handig, maar is er een mogelijkheid dat er gesynchroniseerd wordt welke mail ik heb gelezen (op beide apparaten) en welke niet? Of is er misschien een ‘markeren als gelezen’ mogelijkheid op de Touch?

Alvast bedankt,

Toob

Bijdrager
    inawt

Ik denk het niet.:?

Bijdrager
    Pieterr
    ”MacToob”

maar is er een mogelijkheid dat er gesynchroniseerd wordt welke mail ik heb gelezen (op beide apparaten) en welke niet?

Je vertelt er niet bij wat voor email server je gebruikt (POP of IMAP). Ik gebruik Gmail met IMAP, en dat doet precies wat jij wilt.

Bijdrager
    MacToob

Ik gebruik een pop email account

Bijdrager
    Pieterr
    ”MacToob”

Ik gebruik een pop email account

En daar zit je probleem. IMAP is sterk te prefereren als je je email op meer dan één computer wilt bekijken.
    Misschien biedt de email server die je nu gebruikt ook IMAP?

PS Ik gebruik de email server van mijn Internet provider niet, omdat UPC alleen maar POP (en webmail) biedt.

Bijdrager
    Maverick9898

Nou ik snap je vraag niet helemaal? Je bedoelt dat je touch niet meer zo’n blauw bolletje voor het e-mailtje laat zien en dat ie niet meer een cijfer laat zien voor het icoontje van de mail app? Als je dat niet meer wilt (en je hebt ze op je iMac wel gelezen) dan moet je gewoon refreshen. Dan haalt ie die blauwe bolletjes weg. Tenminste bij mijn Gmail en iPod touch. Dat is, naar mijn weten, ook een IMAP gebeuren. Of heb ik je compleet vergeet begrepen?

Bijdrager
    Pieterr
    ”Maverick9898″

Dat is, naar mijn weten, ook een IMAP gebeuren. Of heb ik je compleet vergeet begrepen?

Ja. Hij gebruikt namelijk POP en geen IMAP.

Bijdrager
    Maverick9898

En dat maakt uit in het updaten van de mail app? Als dat zo is hou ik verder mijn mond:)

Bijdrager
    Pieterr
    ”Maverick9898″

En dat maakt uit in het updaten van de mail app? Als dat zo is hou ik verder mijn mond:)

Ja. Als je op je ene computer de mail hebt opgehaald van je POP email account, dan krijg je hem (doorgaans) niet meer te zien op je andere computer. (Je kunt overigens bij POP nog wel de optie “Leave mail on server” aanzetten, maar dan heb je nog niet de volledige IMAP functionaliteit te pakken.)

Bijdrager
    MacToob
    ”Pieterr”

Als je op je ene computer de mail hebt opgehaald van je POP email account, dan krijg je hem (doorgaans) niet meer te zien op je andere computer. (Je kunt overigens bij POP nog wel de optie “Leave mail on server” aanzetten, maar dan heb je nog niet de volledige IMAP functionaliteit te pakken.)

Als dat zo is klopt er nog iets niet, ik weet zeker dat het een POP account is, maar zowel mijn Mac als mijn Touch halen de mail binnen. Mijn mailaccount ondersteunt ook IMAP heb ik inmiddels ontdekt. Ben nog een beetje aan het klooien met instellingen…

Bijdrager
    Pieterr
    ”MacToob”

Als dat zo is klopt er nog iets niet, ik weet zeker dat het een POP account is, maar zowel mijn Mac als mijn Touch halen de mail binnen.

Bij POP is het zo’n beetje, wie het eerst komt, het eerst maalt. Je kunt dus inderdaad vanaf meerdere computers bij je POP email.

”MacToob”

Mijn mailaccount ondersteunt ook IMAP heb ik inmiddels ontdekt. Ben nog een beetje aan het klooien met instellingen…

Klooi dan nog maar even verder totdat je IMAP hebt ingesteld.;-)

Moderator
    Rivanov

Ik heb ook al mijn mail via IMAP ingesteld. Werkt zo perfect!
    Heerlijk synchroniseren tussen mijn iMac, iPhone 3G en laptop!

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.