6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    macmichiel

probleempje met het inloggen op router

ey

ik wil ons draadloze netwerk (tot nu toe alleen mijn computer boven op airport en een andere aan een touwtje uit de draadlozer router (van smc)) beveiligen. ik heb wel enig idee hoe dat moet maar ik kan dus op een een-of-andere manier niet inloggen op de router:oops:

ik heb het netwerk ook aan de praat gekregen en ik vind het dus vreemd dat ik niet kan inloggen op dat ding. ik voerde de ip van de smc in in mn browser (safari en internetexplorer geprobeerd, en ook nog proxy uit gezet) maar hij gaat nergens heen ofzo, hij blijft eeuwig laden zegmaar.

dit heb ik al gebrobeerd
    Wat je nog kan proberen:
    – resetten router, maar houdt de reset knop 10 sec. in
    – Netwerk instellingen van je Powerbook op handmatig zetten en niet via DHCP

Je kunt het volgende proberen.

– Sluit je ibook met een utp kabel aan op de router. Volgens jou krijgt hij wel een ip-adres.
    – Ga dan naar Appletje -> Systeemvoorkeuren -> Netwerk
    – Bij Toon: netwerkstatus kies voor ingebouwde ethernet.
    – Achter Router: staat het ip-adres van je router. Deze moet je dan in een browser invullen.

Werkt dit niet, dan kun je proberen een factory reset uit te voeren. (Alle instellingen zijn dan verloren, dus ik hoop wel dat je alle gegevens hebt om hem opnieuw in te stellen). In de handleiding staat wel hoe dat moet.

stel je voor dat mn bejaarde:evil: buurvrouw:evil: stiekem een computernerd is en allemaal foute dingen uithaald met ons netwerk …

iemand suggesties??

grtz, :apple: michiel

edit: ik heb dus al gezocht op dit forum:wink:

Bijdrager
    mgmheck

En je weet zeker dat je het juiste ipadres van je router hebt? 192.168.0.1 en 10.0.0.138 heb je al geprobeerd?

Bijdrager
    macmichiel

10.0.0.138 ?? wat is dat voor nummer dan?? ik heb het netwerk er in ieder geval niet mee aan de praat gekregen

Bijdrager
    jeroenimo

Ik vrees dat we te maken hebben met twee dhcp servertjes die dhcptjes uitdelen.

Waarschijnlijke situatie:

SMC hangt aan het internet en doet zoals elk goed gefabriceerde router betaamd, het deelt IP adressen uit aan clients in het netwerk. Nu is het zo dat een Airport express ook als standaard dhcp’s uitdeelt aan het netwerk. Nu kun je je voorstellen dat dit problemen geeft: twee opperhoofden in het netwerk.

Allereerst zou ik in Airport hulpprogramma->Netwerk->Verspreid IP adressen uitzetten en dat klikken op “werk bij”

Probleem opgelost, vanaf nu zal alleen de SMC nog IP adressen uit delen en daarbij netwerk conflicten niet meer kunnen ontstaan.

Vanaf nu zou je probleemloos je SMC moeten kunnen aanspreken over de webinterface.

Bijdrager
    mgmheck
    ”macmichiel”

10.0.0.138 ?? wat is dat voor nummer dan?? ik heb het netwerk er in ieder geval niet mee aan de praat gekregen

Dat is een ipnummer dat sommige routers gebruiken als webinterface. klik maar hier.

Bijdrager
    macmichiel

thnxx, ik ga dr eens aan prutsen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.