18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    whaha

Probleempje met apparaatvrije tijd: wie ziet het?

Ik heb een probleem met apparaatvrije tijd, onderdeel van schermtijd.

Het is geen dringend en ik vind het best grappig dat ze dit verprutst hebben, dus voordat ik uitleg geef, deel ik eerst het plaatje.

Wie het ziet mag het zeggen (dus niet eerst de andere reacties lezen!) :

Instellingen van 'apparaatvrije tijd' in schermtijd

Bijdrager
    hatolex

Simpel, er bestaat geen dag van 22.00 uur tot 06.00 uur.

Bijdrager
    whaha

Nee, dat is het probleem niet, ondanks dat het er wat vreemd uitziet, werkt dat gedeelte van 22/23-06 wel gewoon.

Bijdrager
    McPim

Ik zie het probleem niet.

Bijdrager
    whaha

Hint: ik wil elke avond / nacht een blokkade, maar niet om dezelfde tijd.

Bijdrager
    McPim

whaha op 13 januari 2020 om 21:04
    Hint: ik wil elke avond / nacht een blokkade, maar niet om dezelfde tijd.

Dat is precies wat je ingesteld hebt 👍🏻.

Bijdrager
    whaha

Nee, want hij blokkeert dus zondag op maandag niet.;)

Bijdrager
    McPim

Volgens het schema wel, als dat in de praktijk niet zo is kunnen we dat niet raden van het plaatje natuurlijk. Ik begrijp echt je punt niet.

Bijdrager
    whaha

Speel met de opties, dan zie je wel wat ik bedoel. Je kunt de dagen niet veranderen en per dag maar 1 periode invoeren.

Als je dus zaternacht om 02:00 naar bed wil, moet je dus zondag invoeren, anders pakt ie het niet. Dan kun je dus niet meer 23:00 tot 06:00 doen, want dan is die al ‘vergeven’.

Bijdrager
    McPim

Zo dus?

Bijdrager
    whaha

Bijna, maar dan word je dus niet ‘naar bed gestuurd’ in de nacht van zaterdag op zondag…

Bijdrager
    McPim

Maar in jouw plaatje wel, namelijk om 02:00, precies wat je vroeg. En wat wil je dan nog meer wat volgens jou niet kan?

Bijdrager
    whaha

Ik wil 2 blokkades op zondag. ’s nachts én in de avond. Dat kan dus niet…

Of ik zou niet weten hoe.

Bijdrager
    McPim

Ok, ik denk dat ik het begrijp, zie nog steeds niet hoe ik dat van het plaatje had moeten raden zonder uitleg.. Misschien moet je ‘m zondagavond voorlopig dan maar zelf uitzetten 😛.

Bijdrager
    Brombeer

Kun je niet eens één dag in de week zelf die beheersing opbrengen, of ben ik nou zo ouderwets?

Bijdrager
    Shmoo

Welke beheersing?

– Sent from my iPhone

Bijdrager
    Brombeer

Zelf het apparaat uitzetten en wegleggen in plaats van erop rekenen dat het masjien dat voor je doet.

Bijdrager
    whaha

<p class=”cite”>Brombeer op 13 januari 2020 om 21:49</p>
    Kun je niet eens één dag in de week zelf die beheersing opbrengen, of ben ik nou zo ouderwets?

Jawel hoor. Ik ga dat in de nacht van zaterdag op zondag doen. Over het algemeen blijf ik op vrijdagen (gevaarlijk) langer op. Het is alleen jammer dat ik nog geen Catalina heb, anders werd het daar ook geforceerd. (;) @ McPim).

Het is geen groot probleem en ik heb er nog geen last van gehad (eerst kende ik de functie niet), maar het werkt beter dan een oude telefoon gebruiken voor mijn slaapwaarnemingen – wat ik eerst wilde doen. Daar hebben ze me in een Telegram groep van af weten te praten.

Het is alleen niet des Apples om zo’n schoonheidsfoutje als dit achter te laten, vind ik.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.