22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    macmichiel

probleempje build-and-go optie

hey,

ik ben met een scriptje bezig (in C) maar ik kan hem niet testen! als ik op build-and-go klik dan test ie het vorige script wat ik gister heb getest en gemaakt. hoe kan dat nou? ik heb het script geopend en in dat venster klik ik op de build-and-go en dan test ie een rekenmachine van gister :o

thnx

(het gaat trouwens over Xcode)

Inactief
    Anoniem

1. C is geen scriptingtaal maar een programmeertaal
    2. Xcode sucked, maar is de beste IDE voorhanden op het Mac OS.
    2a. aangezien 2 moet je Xcode leren kennen gelijk een vrouw. Push the wrong buttons en het doet niet wat je verwacht. Build-and-Go werkt niet. Dus druk eerst Build, en daarna op Run.

Bijdrager
    macmichiel

:P

maar run is niet klikbaar (grijs)… build doet het wel gewoon overigens

Inactief
    Anoniem

Als run niet klikbaar is, heb je dan wel een executable?

Waarschijnlijk zijn er fouten opgetreden tijdens je build. Dan wordt de executable die al bestond uiteraard niet vervangen. Dit zou tevens verklaren waarom je Build-en-Go knop dat gedrag vertoonde.

Build: Failed
    dus
    Go: Oude executable….

Kijk na de Build eens rechtsonderin, staat daar een rood rondje met een getal ernaast?

Tevens, herstart Xcode.:)

Bijdrager
    macmichiel

Na herstarted krijg ik dit onderaan: Build succeeded for target “my first project” (1 warning)

even kijken of ik die warning ergens kan vinden…

Bijdrager
    macmichiel

ik krijg steeds deze foutmelding:

Stop Debugger

my first project

Project:’my first project.xcodeproj’ Target:’my first project’

Inactief
    Anoniem

Warnings zijn geen probleem, dan kun je iig. runnen (het resultaat kan echter varieren;) )

Weet je zeker dat je het juiste Project type gekozen hebt? Voor een simpel C-programma is de Commandline Tool aan te raden.

Post anders eens een screenshotje;)

Bijdrager
    macmichiel

ik heb standaard tool gebruikt. (“This project builds a command-line tool written in C.”)

en dan C file (onder carbon)

zou toch geen probleem moeten zijn? heb je trouwens suggesties hierover want ik weet nooit wat ik moet kiezen:roll:

screenies komen eraan

Bijdrager
    macmichiel

(dit hoor ik niet te krijgen uit een script met alleen een printf erin…

mijn balk na het builden

de error die ik steeds krijg

Inactief
    Anoniem

Dat laatste screenshot is volgens mij alleen een waarschuwing omdat je app is opgestart. Dus het vraagt je of je die eerst wilt stoppen, voordat je een nieuwe executable start. Maar ik kan het mis hebben.

Bijdrager
    macmichiel

ik klik kelke keer op ok maar die error blijft komen:(

Inactief
    Anoniem

Het programma draait idd nog. (anders zou er geen stop-knop zijn)

Post de code eens? blijkbaar wacht je programma ergens op…

Bijdrager
    a la Mac

Een heel simpele oplossing: open Xcode, maak een nieuw project: Standard Tool, geef het een naam, en plak de code daarin. Het kan trouwens sowieso geen kwaad de code hier eens te posten, dan kunnen wij die waarschuwing er uit halen.

Inactief
    Anoniem

Knul, zou je het topic niet eerst doorlezen voordat je post?

Het project is al een standard tool.

Bijdrager
    macmichiel

de code slaat eigenlijk helemaal nergens op, maar ik wou even experimenteren met n

[code:1:43ec87c617]
    #include<stdio.h>

int main(void)

{
    printf("@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@n");
    printf("@##################@n");
    printf("@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@n");

return 0;

}[/code:1:43ec87c617]

Bijdrager
    a la Mac
    ”Reflex”

Weet ik, maar hoogstwaarschijnlijk zal het iets te maken hebben met een corrupt project ofzo. Hoe verklaart men anders dat de compiler de oude versie blijft gebruiken? Simpel, namelijk <logisch vervolg dat men zelf wel kan bedenken, ik ga het niet helemaal expliceren>.

Bijdrager
    macmichiel

waar heb jij het nou weer over?

Inactief
    Anoniem

Probeer eens een ‘make clean’ (ja, ook de precompiled headers)

Tevens, heb je rond gerotzooit in je project files? zijn er dubbele bestanden? wijzig je wel het juiste bestand? etc. er zijn vele redenen op te noemen waardoor de executable niet gewijzigd wordt…

Inactief
    Anoniem
    ӈ
    ”Reflex”

Weet ik, maar hoogstwaarschijnlijk zal het iets te maken hebben met een corrupt project ofzo.

kan, maar is gezien de grootte van het project niet waarschijnlijk.

Hoe verklaart men anders dat de compiler de oude versie blijft gebruiken? Simpel, namelijk <logisch vervolg dat men zelf wel kan bedenken, ik ga het niet helemaal expliceren>.

Ehhh… okee:) Ik heb geen idee waar je het over hebt:)

Bijdrager
    macmichiel
    ”Reflex”

Probeer eens een ‘make clean’ (ja, ook de precompiled headers)

Tevens, heb je rond gerotzooit in je project files? zijn er dubbele bestanden? wijzig je wel het juiste bestand? etc. er zijn vele redenen op te noemen waardoor de executable niet gewijzigd wordt…

bedoel je dat het mis zou kunnen zijn met de .c en .h bestanden?

Inactief
    Anoniem

Neem het volgende voorbeeld.

Je hebt project A open, maar je hebt ook een project B (wellicht kopie van A). Je opent (ter referentie) een file uit B, Xcode zal dit in het main editing-window doen. Daardoor kun je het idee krijgen dat je in een file van project A bezig bent, en hem als zodanig bewerken. Echter, na het compilen zal blijken dat je project A nog volledig werkte als voorheen:)

Probeer anders eens, zoals A la mac al aangaf, de code even te kopieeren en in een vers project te plakken. Dit zal nagenoeg zeker je probleem oplossen. Het geeft echter jammergenoeg niet aan waarom het hier nu fout ging.

Bijdrager
    macmichiel

ik ga denkik even alles in een .txt zetten, alle xcode dingen verwijderen (zijn er niet zo veel, ben pas 2 dagen bezig met xcode) en dan kopieer ik de code weer in nieuwe files. kijken of ie het dan wel doet.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.