21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    Youri

Probleempje

Ik heb er sinds kort een mac G3 bij, maar volgens mij staat hier nog helemaal geen os op geinstalleerd. Als ik hem opstart dan zie je ook zo mapje met ? en apple logo, maar goed ik wil er mac os 9.1 op instaleren, maar als ik de cd erin stop doet die helemaal niks :roll: kan iemand mij even vertellen hoe ik dat ding weer aan de gang krijg:?:

Ik heb ook een mac os x 10.2 cd en daar start die wel mee op en dan kan ik de schijf ook formateren…maar hoe moet ik hem formateren zodat die ook die mac 9.1 ziet en dat ik die kan instaleren…?
    Th.

Youri

Bijdrager
    Arjan

Is het niet zo dat je tijdens het opstarten de C ingedrukt moet houden?

Bijdrager
    Youri

dat weet ik :? :shock: , maar dan doet die het nog niet…?

Bijdrager
    Pier

Is het wel een installer-cd en niet een updater?

Bijdrager
    Youri

nee gewoon full instal

Bijdrager
    Pier

das een snel antwoord!

zie je de cd ook niet verschijnen als je met alt ingedrukt opstart?

Bijdrager
    Youri

nee helemaal niks…maar ik misschien ligt aan het formateren van de harde schijf…? Ik weet niet hoe je de schijf moet formateren zodat die ook die 9.1 cd ziet…?

Bijdrager
    Pier

Als ik het goed heb (tijd geleden alweer) kan je bij het formateren aangeven of de schijf ook met OS 9 moet kunnen draaien

Bijdrager
    michelvdb

HFS + = Mac OS Extended

Bijdrager
    Youri

mmm nee je kan kiezen tussen
    Mac OS X extended
    Mac OS X standaard
    unix system
    ms dos

Bijdrager
    iguana9999

hum raar. Heb zoiets dergelijks meegemaakt met de overgang van de iBook blueberry naar de iBook dual. De installatie CD van 9.1 engels die bij X 10.1 zat werd niet herkent of ik kon niet installeren. De orginele 9.1 NED die bij mijn iBook dual zat wel. Heb ik nog nooit meegemaakt. Dus toch maar de NED versie geiinstalleerd voor Classic. (nu niet meer heb geen CLASSIC meer :D nodig) Misschien ligt het daaraan.

Bijdrager
    Youri

ja het punt is dat ik er 9.1 op wil omdat dat allemaal wat lkkr draait op de G3..maar wat je zegt kan wel waar zijn…

Bijdrager
    Pier

Heb je een firewire kabel liggen?
    Zet de mac uit die je wilt formateren, verbind je computers met elkaar en start je mac weer met ‘t’ ingedrukt. Als het goed is moet hij dan mounten op je andere computer. Dan kan je hem van daaruit ook formateren met schijfbeheer uit OS9

Bijdrager
    michelvdb

op je CD staat Schijfhulpprogramma (Disk Utility). Daarin ga je naar Schijfinstallatie (Drive Setup) en kies Mac OS Extended (HFS+). En gaan met de banaan.

Bijdrager
    Youri

ik heb geen kabel helaas :cry: ik heb hem nu wel geformateerd als mac os extended maar nog niks !

Bijdrager
    Pier

mmm jammer, anders kon je nl ook gelijk op die manier een nieuw systeem installeren

Bijdrager
    Igor

Dan is je firmware te nieuw. Hoe je deze ouder krijgt weet ik niet… Ik had eerst alleen 10.2 op mijn mac staan toen wilde ik toch nog 9 erbij. Ik pak dus een 9.1 full install cd en dat gaat niet. Alleen 9.2.2 ging er wel gelijk op… raar maar waar. Dus op zoek naar 9.2!

Bijdrager
    Youri

ja nou heel erg bedankt in iedergeval … ik zou kijken wat ik kan doen … toch maar op zoek naar een andere cd… :S

Bijdrager
    dash

misschien de firmware updaten???

Bijdrager
    dash

igor heeft gelijk, oeps

sukses

eko

Bijdrager
    Youri

kan iemand mij dan vertellen hoe ik zo’n firmware update doe?

Gr.

Youri

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.