13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Rianne

Probleem Vodafone nummer

Goedenavond allemaal
    Ik heb het volgende probleem:

Als ik wil internetten op mijn iphone 4s,dan krijg ik de volgende melding:

Mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk.
    PDP- indentificatie niet geaccepteerd.

Het volgende is al gedaan om het probleem te achterhalen.
    3x een nieuwe simkaart,simkaart in een andere telefoon,dezelfde melding,
    Iphone terug naar fabrieksinstellingen,internet opnieuw geprobeerd,hetzelfde resultaat,
    Niet alleen het internet is onmogelijk,ook bellen en sms-en.
    Bellen geeft 3x een kort piepje,dan is het gesprek beëindigd.
    Sms wordt niet verstuurd,komt een rood ! achter.

Ik ben er nu al vanaf 20 februari ermee bezig.
    Vodafone heeft er een case van gemaakt en die verwachtte na 7 werkdagen meer te weten
    Niet dus,men is er nog steeds mee bezig.
    Heeft iemand dit ook gehad of weet een oplossing?
    Dan hoor ik het graag.
    Het is een prepaid simkaart
    Mvg
    Marianne

Bijdrager
    Rickje

Hooooi Rianne!

Andere simkaart met ander telefoonnummer in jouw telefoon werkt wel?

Bijdrager
    Rianne

Hey Rick

Met ’n andere telefoon werkt het ook niet.
    Aan mijn telefoon ligt het niet.
    Het ligt echt aan de simkaart.

Bijdrager
    Frank Visser

Dan kan je verder niks proberen, als het aan de simkaart ligt, ligt het probleem bij Vodafone.
    Zij zullen of een instelling verkeerd hebben staan en dit resetten, of je een nieuwe simkaart op sturen, of je hebt je rekening niet betaald. Maar dan had je dat wel geweten per mail / brief. Je zult op antwoord van Vodafone moeten wachten.

Bijdrager
    Rianne

Goedemiddag Frank

Daar ben ik ook bang voor dat ik op dat antwoord moet wachten,gaat allemaal erg lang duren.,men weet het namelijk niet.
    Voor zover ik weet is dat resetten al gedaan.
    Ik moet 24/7 bereikbaar zijn,gaat ’n beetje moeilijk allemaal.
    Het is ’n pre-paid kaartje,dus tja,rekeningen open hebben staan is het niet.

Toen ik dit probleem kreeg heb ik op het forum van Vodafoon rondgekeken,aardig wat meldingen daar.
    Maar meer vanuit het buitenland.Dat men op vakantie is en dan dit verschijnsel heeft.
    De oplossing voor mij staat er niet bij.
    Veel mensen met een iphone.

Vandaar mijn poging om er hier ’n topic mee te openen.
    Mocht er iemand zijn die ditzelfde euvel heeft gehad,dan weet hij/zij misschien ook de oplossing.

P.S. vroegah kreeg men ’n mailtje als je ’n reactie had op je onderwerp.
    Is die mogelijkheid er niet meer?
    Houd me op de hoogte is aangevinkt.

Bijdrager
    Frank Visser

Hallo Rianne,

De optie dat je een berichtje krijgt werkt niet (altijd). Dat is een foutje op de site.

Een prepaid kaartje zei je, nu weet ik niet of je daar alle internet instellingen handmatig moet instellen, misschien dat je daar in geknutseld hebt of een foutje gemaakt hebt met het handmatig invoeren. Anders moet je Vodafone bellen en vragen of jou instellingen juist zijn. Anders is of de simkaart defect (daar lijkt het op, echter heb je wel bereik maar kan je er niks mee) of bij Vodafone gaat er iets fout.

Wat ik zou doen is Vodafone gewoon bellen. Ondanks ze ermee bezig zijn voorleggen dat je ALTIJD bereikbaar moet zijn en pas stoppen als ze echt niks meer kunnen doen, en laat je niet afwimpelen door ‘ik kan hier niks mee doen’ Vaak kunnen ze meer dan dat ze zeggen.

Staat er bij geen van de klachten van andere gebruikers een oplossing?
    Anders Vodafone via Facebook bereiken, via Facebook/twitter zijn ze een stuk sneller en vriendelijker dan aan de telefoon.

Succes

Bijdrager
    Domtoren

Heb je de APN instellingen nagekeken?

Settings -> General -> Cellular -> Cellular data ->

APN: live.vodafone.com
    Username: vodafone
    Password: vodafone

Bijdrager
    Rianne

Hoi Frank,

Mijn instellingen zijn oké.Dat is allemaal nagegaan.
    Op dat forum wordt het probleem wel vermeld maar,als zo vaak,vergeet men de oplossing ook te posten.
    Het schijnt echt aan het nummer van mij te liggen.
    Er is geen blokkade of wat dan ook.

Ik vermeld elke keer dat ik 24/7 bereikbaar moet zijn i.v.m familiare omstandigheden.
    Er wordt mij te verstaan gegeven,door de klantenservice,dat ik geduld moet hebben,en verder niets.Technische dienst is er mee bezig.
    Sinds gisteren (maandag 3 maart) geeft men er eindelijk ’n iets hogere prioriteit aan.
    Ik kan vandaag,morgen of eind van de week misschien gebeld worden dat het opgelost is,maar het kan ook langer duren.
    Heb zojuist mijn probleem op Facebook gezet,thx voor de tip.
    Mischien helpt dat ’n beetje.

Bedankt voor het meedenken.:wink:

Bijdrager
    Rianne

@domtoren
    Sorry,zag je reactie te laat,alles staat goed.
    Alle mogelijkheden en ideeën zijn meer dan welkom.

Bedankt.

Bijdrager
    Frank Visser

@rianne

Dan zit er niks op dan te wachten. Lastig probleem inderdaad.
    Als ze geen oplossing kunnen geven zou ik echt om een nieuwe simkaart vragen.

Toen ik nog prepaid klant was bij hun werd mijn probleem ook niet opgelost (lag niet aan de simkaart) maar kreeg toen 10,- beltegoed gratis.
    Echter zit ik nu bij T-mobile als abonnee dus weet ik niet hoe snel vodafone zulke dingen oppakt.

Bijdrager
    Domtoren

Ik ben zelf tevreden klant van Vodafone maar als ze voor jou zo weinig doen moet je misschien overwegen over te stappen naar een ander.

Bijdrager
    Rianne

Avond,

Even ’n kleine update.
    Ik kreeg om 20.45 ’n sms je van Vodafone (verstuurd om 17.05) dat mijn problemen zijn opgelost.

Gisteren maar weer eens gebeld hoe het ervoor stond,en lichtelijk uit m’n vel gevlogen.
    Ik kreeg te horen dat de derde lijn van techneuten zich er tegen aan ging bemoeien.
    Heeft schijnbaar geholpen.

Het hoe en wat word er niet in vermeld,maar daar bel ik maandag toch even over,daar ben ik best nieuwsgierig naar.
    Ik wil graag weten wat er nu precies aan de hand was.

@domtoren
    Ik ben ook altijd tevreden geweest met Vodafone,volop bereik waar andere niets hadden.
    Maar de service is om te:cry:

Bijdrager
    Rianne

Goedemorgen,

Dit is het berichtje wat ik vanmorgen kreeg via Facebook:

Hallo Marianne, gelukkig maar dat het is opgelost. Ik heb even navraag gedaan wat nou precies het issue was.
    Je toestel hing compleet vast op het netwerk. Zó vast dat je het zelf ook niet meer kon resetten.
    Onze technici hebben je simkaart over genomen op afstand en een reset doorgevoerd op het netwerk en dat heeft je euvel verholpen.

Mischien dat er iemand mee geholpen is/wordt.

Thx iedereen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.