3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Blauwoogje

VLC media player 1.17 geen beeld wel geluid

hallo,

Ik heb het volgende probleem met mijn VLC media player, ik heb gisteren voor een aantal extensies aangegeven dat de VLC mijn standaard speler moet worden. echter nu krijg ik geen beeld meer maar wel geluid.

ik heb de extensies al wel weer terug gezet maar het probleem blijft zicht voor doen.

heeft iemand van jullie hier misschien een oplossing voor?

verwijderen en opnieuw installeren werkt ook niet.

bij voorbaat dank.

Bijdrager
    mekgek

Vreemd, het lijkt me dat het instellen als standaard voor extensies niks met beeld of geluid te maken zou moeten hebben. Als je VLC download zit er in het mapje ook een bestand waarmee je de instellingen van VLC’s preferences/voorkeuren kan resetten, dit zou je nog kunnen proberen.

Je kan ook MplayerX proberen, ik vind m zelf beter, mooier en sneller dan VLC

http://itunes.apple.com/en/app/mplayerx/id421131143?mt=12

Bijdrager
    Precisieman

Beste Blauwoogje,

Ik denk dat dit weer eens een typisch geval is van falende standaardisatie. Met name bepaalde, door ‘Windhoos’ gegenereerde .wmv en .avi-files zijn berucht, meestal wanneer het om de audioweergave gaat. VLC is ‘een’ goede speler, maar zeker geen definitieve oplossing.

De enige mij bekende remedie is om voor een andere mediaspeler te kiezen. Zelf gebruik ik in dergelijke situaties nogal eens Movist, MPlayer OSX of de Extended-versie van dit programma. Al deze software is gratis te downloaden.

Flip4Mac en Perian kunnen ook welkome gratis uitbreidingen zijn.

Succes en vriendelijke groet,
    Robbert

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.