3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Sarcas

Probleem verbinden met Windows-server / printer

Op mijn werk hebben ze een nieuw printsysteem geïnstalleerd. Om e.e.a. werkend te krijgen moet ik contact maken met de server waar de printers op staan. Via de Finder ga ik naar ‘Verbind met server…’ en geef daar het ip-nummer in van de server. Ik krijg een venstertje dat om mijn loginnaam en wachtwoord vraagt. Nadat ik dit heb ingevuld krijg ik een venstertje met ‘Selecteer de volumes die u wilt activeren’, maar dit venster is verder leeg, ik kan dus niets kiezen. Ook blijft er een activiteiten-balkje lopen, hij is dus nog bezig met iets. Maar ook na heel lang wachten gebeurt er verder niets. Als ik via Windows op m’n Mac met datzelfde ip nummer verbinding maak, zie ik wel de shares/printers die ik nodig heb. Als ik op internet kijk zie ik dat ik gewoon contact zou moeten kunnen maken met het smb protocol. De helpdesk alhier komt niet verder dan ‘ja maar voor Windows werkt het’.

Ikzelf werk met Lion, ik weet niet wat er op de printerserver draait. Heeft iemand enige suggestie wat ik nog kan proberen, vragen of doen?

Dank & groet,

S.

Bijdrager
    banditbiker

Je moet je printer installeren via systeemvoorkeuren en dan printers.
    Daar moet je ergens kiezen dat je een netwerkprinter wilt toevoegen.
    Hoe precies weet ik ook ff niet nu…. Maar zoiets.

Bijdrager
    Sarcas

Ook geprobeerd, n.a.v. het voorbeeld hier dat zegt:

<br />
    Mac OS X 10.7 (Lion)</p>
    <p>A bug in the initial release of Lion means that the method used for adding a Windows SMB printer in previous versions of Mac OS X does not work. The following procedure should provide a workaround.</p>
    <p>Download a copy of the uniFLOW PostScript Printer Description (PPD) file, uniflow.ppd, from here and save it somewhere, you will need this in a later step.<br />
    Open System Preferences followed by Print & Scan and click the + button below the list of printers on the left-hand side to start the add printer process.<br />
    Click the Advanced button on the Add Printer window tool bar.</p>
    <p>Note: If there is no Advanced button, right click on the Add Printer window tool bar, select Customize Toolbar... and drag the Advanced button from the list of available buttons onto the tool bar and click Done to finish.</p>
    <p>In the Type drop down list select LPD/LPR Host or Printer, in the Device drop down list select Another Device and in the URL section enter:</p>
    <p>lpd://[email protected]/uniflow</p>
    <p>Note: You will need to replace userid in the above with your Engineering Teaching System userid.<br />

Werkte bij mij hier niet, helaas.

S.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.