3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Wolf

Probleem van digitaal naar analoog- geen signaal?

Hallo allemaal,

Mijn eerste bericht op dit forum en ik hoop dat iemand me kan helpen met iets waar ik alweer veel te lang mee worstel.

Ik heb een G4 400, 750+ werkgeheugen en monteer al geruime tijd op FCP. Onlangs heb ik OS X en FCP 4 (ja, ik weet het, mijn G4 is is natuurlijk veel te traag voor alle onderdelen van FCP4- de G5(!) komt waarschijnlijk na de kerstdagen, als de prijzen gezakt zijn en we alweer een paar revisies verder zijn)ge├»nstalleerd en dat werkt prima, maar… ik heb een probleem als ik probeer een filmpje terug te schrijven via mijn digicamera als D/A converter naar mijn videorecorder. Het lijkt wel alsof er geen signaal doorkomt. De audio-meter op mijn VCR slaat niet uit en ik krijg ook geen beeld op de aangesloten TV. External video staat op ON. Andersom -dus VHS’jes digitaliseren- is geen probleem. Ik heb alle audio/video settings geprobeerd en zo’n beetje met alles ge├źxperimenteerd maar krijg er geen vat op.
    Heeft iemand dit wel eens meegemaakt? Wat doe ik fout? Alvast bedankt voor alle reacties.

Wolf

Bijdrager
    Steves lovechild

Staat in FCP-filemenu-audio/video settings-video playback op Apple Firewire PAL?
    Zo ja dan ligt het aan de instelling van de camera. Die moet uiteraard op DV in staan. En niet op analoog in.

Bijdrager
    Wolf

Bedankt voor je reactie, crazy lovechild! Ik had de instelling van de camera inderdaad op A/D staan en dacht dat dat los stond van de D/A functie. Alles lukt nu.
    Ik gebruikte hiervoor een losse A/D converter van Miglia die niet herkend werd door FCP. Hij heeft een paar maanden prima gewerkt maar daarna was het een zich ophopende bende ellende. Het begon met async capturen, even overgestapt op Imovie om te testen wat eerst wel werkte maar daarna voor conflicten zorgde waardoor Imovie achter elkaar crashte.
    Een stadium verder eerst wel en dan niet herkend worden door FCP en uiteindelijk dus helemaal niet meer. Heb dat ding teruggestuurd en kreeg net een mailtje dat hij perfect werkt op hun testsysteem…
    Nou ben ik niet bepaald een technisch wonderkind maar toen ik mijn nieuwe camera aansloot werd hij wel direct herkend. Dus toch niet de software, was mijn conclusie.
    En nu blijkt hij het bij hen probleemloos te doen. Heb jij ervaringen met die dingen?

Nogmaals bedankt,

Wolf

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.