7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    bupaul

”Opgelost” Probleem uitgaande mail iphone 3gs

Ik weet dat er een oud topic is hierover maar dat gaat niet over de Iphone.
    Sinds kort wordt mijn mail van de hoofdaccount niet meer verzonden en krijg ik de melding:
    De server accepteerd het afzenderadres ‘mijn.casema.nl’ niet
    Als ik via een van mijn andere adressen wil versturen: mobile me, gmail en werk mail gaat het wel goed, ik kan in uitgaande wel kiezen dat ik dan via bv. gmail verstuur maar dat is niet de bedoeling.
    weet iemand een oplossing.
    Het betreft een Iphone 3gs versie 4.1

Bijdrager
    Bianco

Misschien een hele domme opmerking, maar moet het niet mijn@casema.nl zijn?

Bijdrager
    fokke.dekker

Ik heb dit probleem ook een tijd gehad, de oplossing voor mij was om in settings,dan het mail account op te zoeken, hier op te drukken. Dan kom je in een menu waar je outgoing mail server ziet staan. Daar onder staat smtp.casema.nl of iets dergelijks. Daar druk je op. Dan kom je in het ougoing mail server menu. Dan druk je nogmaals op smtp.Casema.nl( of iets dergelijk). Daar zie je server staan, met daarachter een schuifknop. Die stond bij mij niet aan en die moet je wel aanzetten. Hoop dat dit je helpt. Als mijn uitleg niet duidelijk is dan moet je het maar even zeggen dan upload ik wat screen shots.

Bijdrager
    Dr. Maddox

Wanneer je met een ‘vreemd’ netwerk wifi verbinding maakt, heb je meestal per netwerk/profider een andere uitgaande mail server nodig. Je kan dit simpel oplossen door wifi uit te zetten en via de 3G verbinding een mail te versturen. Dan neemt de iPhone de uitgaande mail server van het 3G netwerk.

Je kan ook natuurlijk handmatig uitgaande servers aanmaken als het gaat om een aantal vaste locaties waar je dit probleem hebt.

Bijdrager
    bupaul

Bianco, je hebt natuurlijk gelijk. Dit was een typ fout van mij.
    Fokke, ik heb jouw oplossing bekeken, bij mij stond de schuifknop al aan. Ik heb op verschillende manieren geprobeerd dit op te lossen en zelfs de account weggegooid en opnieuw aangemaakt maar niets helpt.
    Dr, Maddox, Dit probleem doet zich pas sinds ongeveer een week voor, tot die tijd ging alles goed. De binnenkomende mail werkt wel.

Bijdrager
    Bianco

Ik heb ook een 3GS met 4.1 en casema.

De instellingen:

hostnaam: pop3.casema.nl
    gebruikersnaam: [email protected]

in geavanceerd:

SSL uit
    identiteitscontrole: Wachtwoord
    serverpoort: 110

Deze instellingen werken bij mij

en smtp.casema.nl natuurlijk voor de uitgaande.
    SSL ook uit
    identiteitscontrole wachtwoord
    serverpoort 25

Bijdrager
    bupaul

Opgelost.

Ik heb de uitgaande serverpoort veranderd. Werkte niet, toen weer teruggezet, bij mij is dat 587. Bij mijn ndere mail accounts staan bij de uitgaande server de accounts van de server die niet bij de mail hoort aan. Bij Casema had ik dat ook maar ik heb ze nu uitgezet en voilà ik kan ineens weer de mail versturen. Toch blijft het raar omdat er tot vorige week niets aan de hand was en ik geen instellingen heb veranderd.
    Iedereen bedankt voor de reactie.
    Paul

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.