12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    lordx

Probleem trackpad en magic mouse

Hallo iedereen,

Sinds ik daarnet een nieuwe harde schijf in mijn macbook (alu ’08, OSX 10.6.4) geplaatst heb, en mijn harde schijf gerestored heb via time machine, heb ik een heel irritant probleem.

Zowel op mijn trackpad als op mijn magic mouse kan ik niet meer scrollen/swipen/… alleen de linker en rechter muisknop werkt nog, ookal zijn al deze bewegingen aangevinkt in de systeemvoorkeuren.

Heeft iemand dit ooit ook meegemaakt, en enige oplossing voor gevonden?
    Dank bij voorbaat!!!

Bijdrager
    RoyHochstenbach

Je kan misschien het beste beide apparaten verwijderen uit Bluetooth Apparaten en vervolgens weer toevoegen.

Bijdrager
    lordx

Dank je voor het antwoord!
    Met trackpad bedoel ik het interne trackpad!:-)
    Mijn magic mouse heb ik al verwijdert, maar probleem blijft hetzelfde.
    op zowel mijn touchpad als magic mouse (tezamen of met de magic mouse ontkoppelt) kan ik alleen maar links en rechts klikken.

Bijdrager
    1984

Heb je al in systeem voorkeuren gekeken, het is niet vreemd indien je iets wijzigt aan je Mac dat de voorkeuren zijn veranderd….?

Bijdrager
    RoyHochstenbach
    lordx op 04 augustus 2010

Met trackpad bedoel ik het interne trackpad!:-)

Sorry, niet goed gelezen;)
    Doe eens een PRAM reset, misschien moet ie de hardware opnieuw detecteren.

Bijdrager
    lordx

PRAM reset heb ik al gedaan, ook de schijfbevoegdheden hersteld.

@ 1984: In systeemvoorkeuren is er volgens mij niets gewijzigd, toch niet onder “trackpad” en “muis”. Ook heb ik al meerdere keren alles geselecteerd en gedeselecteerd…

Bijdrager
    1984

Controleer / herstel de schijfbevoegdheden eens…? Hulpprogramma’s > Schijfhulp > schijf EHBO

Bijdrager
    lordx

@ 1984: heb ik reeds geprobeerd, maar dat geeft geen verandering.
    Ik zal maar best een clean install doen zeker?

Bijdrager
    Dagaloni

Doe een combo-update. Clean install is dan hopelijk niet nodig. Of download de drive voor de magic mouse nog eens.

Bijdrager
    Vinhelper

Start eens met de Shift toets ingedrukt, en wacht dan tot je helemaal bent opgestart. Kan heel lang duren, maar gewoon laten doen. Zodra opgestart weer herstarten zonder toetsen ingedrukt, en kijken of het probleem misschien is opgelost.

Meer info.

Bijdrager
    ronin1

Ik heb een gelijkaardig probleem. Magic Mouse nieuw gekocht.
    Enkel links & rechtse muisknop is beschikbaar. In systeem voorkeuren krijg ik bij muis instellingen geen filmpje te zien om de toetsen aan te passen enkel de 3 basis knoppen.
    Ik heb alle bovenstaande suggesties al geprobeerd maar niks werkt.
    IMac intel 24”- 3,06 ghz – 4 G ram met OSX 10.6.4

Kan iemand me nog raad geven aub ?

Bijdrager
    Godfried Carbo

Zojuist een magic trackpad proberen te installeren. Nieuwe update gedaan, schijfbevoegdheden gedraaid, maar ik krijg de trackpad niet te zien in mijn systeemvoorkeuren. Kan wel koppelen via Bluetooth maar dan werkt niet alles. Zie in mijn systeemprofiel dat de trackpadsysteem software wel op mijn systeem staat, maar met toevoeging zichtbaar:nee. Weet iemand hoe ik die software zichtbaar krijg in mijn systeemvoorkeuren?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.