4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    One Less Thing

probleem starten osx

ik heb onlangs op een kale schijf in m’n powermac g4 os tiger opnieuw geinstalleerd. Ik heb de laatste updates gedownload en geinstalleerd (10.4.9). Na de herstart blijft m’n mac (uren) hangen in het blauwe deel van het opstarten van osx.

Ik ben even ten einde raad….iemand een idee wat ik hier aan kan doen..? ik dacht met appeltje c te herstarten vanaf te tiger cd te kunnen opstarten en zo bij schijfhulpprgramma te kunnen komen … tot op heden niet gelukt …:(

Bijdrager
    Esquare
    Bijdrager
    One Less Thing

ik ga dit thuis zeker proberen. Ik heb wel een beetje mijn twijfels omdat m’n mac echt blijft hangen bij het scherm dat hij mac osx aan het opstarten is.

Het is net of hij blijft hangen op een bepaald punt van de hardeschijf en dat hij daar niet verder kan lezen..

heb zitten denken om de pram te resetten alleen weet ik niet meer hoe dat ging.

ook begrijp ik niet waarom ik niet kan opstarten vanaf de dvd schijf met de tiger installatie dvd.

Bijdrager
    Esquare

Ik zie net dat je probeert op te starten met Appeltje-C: dat is niet goed. Je moet alleen de C ingedrukt houden (of eventueel alleen de optie-toets).

PRAM resetten doe je metmet Command-Optie-O-F .

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.