5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

Probleem: Sitecom extender/router

Hey allemaal, lang leve macosx.nl, heb vaak veel aan jullie gehad, maar ben benieuwd of we samen tot een oplossing kunnen komen voor het volgende probleem.

Ik ben al een maand aan ket [email protected]#@#@ om draadloos internet in mijn appartement te krijgen, en omdat er niet voldoende signaal uit de sitecom router beneden kwam, heb ik een wireless range extender van sitecom (WL-130) gekocht en bij de buren geplaatst.

Na installatie volgens het boekje (ingesteld als repeater voor het router-netwerk) gaat alles goed, en kan ik zowel inloggen op de extender (via IP/webbrowser) als de router.

Maar na een paar uur lijkt de extender de verbinding met de router (en dus het internet) te verliezen, en een ander IP adres te krijgen (?) want ik kan nog wel het sitecom extender ‘netwerk’ kiezen uit mijn airport menu, maar er is geen internet verbinding, en ik kan niet meer via de IP inloggen op de extender-webbrowser.

Ik heb meerdere keren alles opnieuw ingesteld, en dan doet hij het weer een paar uur, voordat hetzelfde verhaaltje zich herhaalt.

Lang verhaal, en ik hoop dat jullie me kunnen helpen, begin vrij wanhopig te worden!

Als jullie nog vragen hebben, stel ze!

AARRHGG#$#$#$!!

Bijdrager
    Fraser

Bij welke aanbieder zit je?
    Heb namelijk hetzelfde gehad met UPC (Chello), geven aan dat er problemen zijn met Sitecom routers.
    Heb nu een Apple Airport Extreme geplaatst en werkte direct!

Succes!

Bijdrager
    CMD-Z

Mmm

@home, zou prima moeten werken met sitecom denk ik.
    Bovendien ligt de extender en de router dus in andere appartementen, ga daar geen mooie airports neerzetten!

T moet iets anders zijn denk ik.

Bijdrager
    CMD-Z

niet zo makkelijk dus?

Bijdrager
    CMD-Z

Ik zou de extender ook als acces point kunnen instellen, ipv als repeater, zou dit iets kunnen uitmaken?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.