13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:

Bijdrager
    Gilles0502

Probleem Safari (versie 6.1.1)

Goedenavond,

Wanneer ik een woord wil zoeken in een lange tekst in safari (CMD+F), loopt Safari vast. Hoe kan ik dit oplossen?
    De versie van mijn laptop is Mac OSX 10.7.5.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen!
    Want het is nogal een irritant probleem…

Alvast bedankt!
    Gilles

Bijdrager
    Shmoo

Bedoel je wanneer je op CMD + F drukt om te zoeken binnen de content van de website ?

Het zal moeilijk zijn om hier de oorzaak van te vinden, Schijfhulpprogramma en dan eens de schijf + persmissies laten controleren kan miss. helpen.

Bijdrager
    Gilles0502

@shmoo: Ja wanneer ik op CMD+F druk. Ok, ik zal het eens proberen. Ik laat iets weten als het geholpen heeft.

Bijdrager
    diamont

Als je extensies hebt (Voorkeuren->Extensies) dan schakel die eens uit. Stop Safari, start Safari en kijk of het zonder extensies ook voorkomt. Weet je in ieder geval dat het daar niet aan ligt. Cache leegmaken wil ook wel eens helpen maar niet altijd. 6.1 schijnt sowieso nogal wat bugs te hebben.

Bijdrager
    Gilles0502

@diamont: Ik heb net de extensies uitgeschakeld, ik kan Adblock nu wel niet meer gebruiken..
    Kan het misschien veroorzaakt zijn door het gebruik van Adblock?

Bijdrager
    Bryan Ly

Zou me verbazen dat dit vanwege Adblock is ik gebruik het ook en heb hier nog nooit last van gehad maar is je Adblock up to date?

Bijdrager
    Gilles0502

@bryan Ly: Doet Adblock dit niet automatisch? Waar kan ik deze dan updaten?

Bijdrager
    Gilles0502

@BryanLy: Doet Adblock dit niet automatisch? Waar kan ik deze dan updaten?
    @bryan: Sorry had de verkeerde persoon aangeklikt!

Bijdrager
    Shmoo

klopt lijkt me sterk dat AdBlock hier de oorzaak van is, de developer achter AdBlock heeft er een full-time job aan om de extensie te onderhouden en het is de meest actieve extensie die Safari kent dus lijkt het me sterk dat AdBlock zoiets zal veroorzaken.

Niets uitgesloten natuurlijk maar het lijkt me gewoon sterk bij zo’n actief product.

Ja Safari update automatisch mits dit aangehinkt is.

Bijdrager
    Gilles0502

@shmoo: Ja deze stond al aangevinkt.

Bijdrager
    diamont

Mee eens, dat AdBlock dit veroorzaakt lijkt mij ook sterk. Ik dacht dat je meer Extensions geïnstalleerd had. Voor de rest, zoek eens in google op “search crash safari”. Je komt dan meer mogelijke oorzaken tegen.

Bijdrager
    Gilles0502

Ik heb nog steeds last van dit probleem. Zou het probleem misschien verholpen zijn als ik mijn macbook pro met Lion (10.7.5) update naar Mavericks?

Bijdrager
    Gilles0502

Zijn er nog mensen met dit probleem?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.