4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    laizy

Probleem rode lampjes AIRPORT extreme ??

Hoi iedereen,

Ik maak gebruik van een airport extreme via een internetkabel.
    Alleen sinds mijn iMac (een oude, witte) kapot is gegaan, knipperen de lampjes rood.
    Ik heb echter ook een macbook en iphone, waarop de wifi gewoon werkt. Ik heb dus gewoon internet, hoe vreemd dit ook is.

Zojuist heb ik Airport config geopened en deze geeft het volgende aan:

– ethernet losgekoppeld (hij zit er in, en brandt groen)
    – geen internetverbinding (internet werkt; maar het basisstation schijnt geen geldig IP te hebben)
    – geen DNS servers

Ik vrees dat het te maken heeft met mijn iMac die kapot is; dat is het basisstation dan? Hierop heb ik toentertijd de Airport extreme op geïnstalleerd, als netwerk denk ik, want hij ligt los op mijn bureau.

Kan ik dit probleem oplossen? Misschien het basisstation aanpassen, verplaatsen naar mijn Macbook?

Haha, of klinkt dat stom? U moet weten dat ik in dit soort dingen een analfbeet ben.

Alvast bedankt

L. Maria

Bijdrager
    iMad

Sluit de netwerkkabel van je iMac eens aan op je MacBook en voer daar de Airport configuratie programma eens uit.
    Wat krijg je dan?

Bijdrager
    Maurits

Heb je de ethernet kabel in de goede poort gestoken? Ik vermoed dat je de kabel in de verkeerde poort hebt zitten.
    Er is 1 WAN poort, die moet je gebruiken om te verbinden met je internet router (of kabelmodem of wat je ook hebt) de overige LAN ethernet poorten kan je gebruiken om computers aan te sluiten.

dit is de WAN poort:
    dit is de LAN poort :

zie dit plaatje

uit dit apple kbase Kb2460

Rood LED? ik ken alleen groen en oranje
    zie ook dit apple Kbase artikel over de status LED’s

Bijdrager
    mtooster

waarschijnlijk heeft de TS een modem van de internetprovider wat als router werkt.
    De Airport Extreme hoeft dan alleen als switch en access point te werken (bridge modus)

Doordat de netwerkkabel vanaf de modem waarschijnlijk in een normale netwerkpoort zit (niet de WAN-poort) wert alles gewoon.
    Maar de Airport Extreme staat ook ingesteld alsof hij als router moet fungeren, daarom denkt hij dat het allemaal niet werkt en niet goed aangesloten is.

Je kunt het oplossen door airport-configuratie te openen op je macbook of iphone en de instellingen van Routermodus onder tabblad netwerk (in OS X) of DHCP en NAT (onder geavanceerd in de iOS app) te wijzigen naar Uit (Brugmodus)

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.