5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Joepmini

Probleem reset Apple TV

Ik heb een ATV 2 uitgerust met een jailbreak. Ik gebruik dit niet en wil dan ook upgraden naar de nieuwste iOS. Maar dan moet ik wel de ATV herstellen, en dat lukt niet via iTunes.
    Ik krijg de ATV keurig te zien in iTunes 11 maar als ik de optie herstel kies krijg ik de foutmelding “apparaat is niet gevonden”.
    Mijn zoektocht heeft tot nu toe geen oplossing opgeleverd en daarom richt ik mij tot jullie.
    De ATV staat hier nu kinipperend aangelsoten met USB op mijn Mac Mini, DFU modus ??
    Maar verder kom ik niet …. Wie

Bijdrager
    KarelWillem

Eerst even aansluiten met stroomkabel, die je er weer uithaalt als iTunes hem heeft gevonden.

B.t.w.: aangesloten aan je TV, kun je toch gewoon in het Instellingen-menu van de Apple TV het ding herstellen? Daarvoor hoeft hij niet aan de computer.

Kies ‘Instellingen’ > ‘Algemeen’ > ‘Herstel’ > ‘Zet terug’.
    Wacht tot het herstelproces is voltooid; dit kan enige tijd duren.

Klaar. En jailbreak weg.

Bijdrager
    Joepmini

De “zet terug” optie werkt helaas niet, want de melding ” kan de nieuwste software niet downloaden” komt tevoorschijn. Geloof dat deze beveiliging erin zit dat je juist niet per abuis de jailbreak verwijderd.

Ook met stroomkabel komt ik niet verder dan de de aangegeven melding …. Helaas.

Bijdrager
    dafo

Heb hetzelfde probleem, wil graag af van de jailbeak op mijn ATV2, ook ivm het feit dat er vaak vast- en vol- lopers (geheugen) zijn, Airplay niet goed meer werkt, en de remote apps op de iPhone en iPad niet meer connecten met de ATV.

Mogelijk dat de nieuwe versie van iTunes het probleem veroorzaakt?

Bijdrager
    dafo

En ik kan inmiddels zelf het antwoord vinden: met een oude iTunes versie (stond nog op een oude laptop, versie 10.6.1.7) lukt het prima om de Apple TV terug te zetten, en direct ook te upgraden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.