12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Gitte65

Probleem reservekopie iCloud en iTunes?

Hallo OMT-ers,

Ik heb een beetje raar probleem; sinds IOS 9 geeft mijn iPhone 4S ineens aan dat hij geen reservekopie in iCloud kan maken omdat er onvoldoende opslagruimte is.
    Het gekke is alleen dat wanneer ik kijk bij de ‘Algemeen- Opslag en iCloudgebruik – beheer opslag’ er daar wordt vermeld: “4,5 GB vrij van 5,0 GB op iCloud“.
    Voordat ik IOS 9 heb geĆÆnstalleerd heb ik nog een reservekopie laten maken, dus logische conclusie lijkt mij dat een reservekopie 0,5 GB in beslag neemt. Waarom kan ik nu dan ineens geen back-up maken in iCloud? Iemand een idee?

En omdat het backuppen in iCloud niet lukt wilde ik voor de zekerheid maar via iTunes een handmatige backup op mijn iMac maken. Het gekke is alleen dat ik in iTunes niet kan zien of er daadwerkelijk een backup is gemaakt.
    In het verleden stond er onder “handmatig reservekopieĆ«n maken en terugzetten’ een datum en tijd van de laatst gemaakt backup, maar dat gebeurd nu (ineens?) niet meer…
    Hoe weet ik nu of de backup daadwerkelijk gelukt is? Kan ik dat misschien ergens op mijn iPhone zien? Ik heb al zitten zoeken maar kan het (tot nu toe) niet vinden.

Bijdrager
    GoeieDag

iTunes updaten?

Bijdrager
    Gitte65

Ik heb al de nieuwste versie (12.3).

Bijdrager
    GoeieDag

Bij Instellingen>Algemeen>Wi-Fi iTunes-synchronisatie staat wel een datum & tijd.

Maar ik zie nu ook: het back-up’en lukt mij ook niet met iPhone6/iOS9 in iTunes (12.3); hij zegt dat de iPhone niet is aangesloten, terwijl de synchronisatie wel lukt. Draadloos Ć©n bedraad. Vreemd; een iOS 9 bug?

Edit: Hmm, nu weer wel, na een paar pogingen. Er staat idd geen time-stamp bij.

Bijdrager
    Gitte65

Dank je wel voor je antwoord.
    Ik wist niet dat je op je iPhone kon zien wanneer er voor het laatst een synchronisatie heeft plaatsgevonden, dat is wel handige info.

Maar als ik het goed begrijp krijg jij in iTunes dus ook geen mededeling meer dat er een reservekopie is gemaakt.
    Ik vind dat wel tricky, hoe weet je nu zeker dat je reservekopie is gelukt….
    Ah, gevonden!! Via de Applewebsite en dan punt 4: iTunes – Voorkeuren – Apparaten: daar kun je zien welke backup’s er in iTunes zijn gemaakt. Ik kan helaas niet zien hoe groot die backup is, dat is dan weer jammer want ik krijg via iCloud nog meerdere keren per dag de mededeling dat ik te weinig ruimte heb om een reservekopie te maken. Dus weet ik nog steeds niet of dit een fout is in mijn instellingen na het installeren van IOS 9 of dat er ‘gewoon’ een probleem met iCloud is en mijn backup niet te groot is…
    Maar goed, ik weet nu in ieder geval zeker dat ik i iTunes een backup heb staan, dus dat is al iets.

Ik ga ondertussen weer verder zoeken welke instellingen het beste zijn om een zo klein mogelijke backup te laten maken.
    Foto’s backuppen zie ik bijv het nut niet van in omdat die via iCloud al gesynchroniseerd worden met mijn iMac, maar die backup heb ik al uitgeschakeld (dacht ik).
    Wordt vervolgd.

Bijdrager
    Gitte65

Nou het is me eindelijk gelukt om een iCloud reservekopie te maken!!!

Voor mensen die tegen hetzelfde probleem aanlopen zal ik even vertellen wat ik heb gedaan (geen idee of dit de juiste oplossing is, maar voor mijn iPhone werkte die):

Reservekopie verwijderd want elke keer wanneer ik de Fotobibliotheek uitschakelde stond die de volgende keer dat ik daar keek weer ingeschakeld. Die Fotobibliotheek-instelling vind je zo:
    Instellingen – Algemeen – Opslag en iCloud gebruik – iCloud beheer opslag – reservekopie …’s iPhone – Volgende reservekopie en dan kun je daar aangeven van welke app’s je een backup wilt laten maken.

Aangezien mijn foto’s al worden gesynchroniseerd met mijn iMac vind ik het niet nodig om mijn foto’s ook nog in iCloud te backuppen, maar op de een of andere manier kreeg ik die instelling niet uitgeschakeld (dit stond voordat ik IOS 9 heb geĆÆnstalleerd standaard uitgeschakeld).

Enfin, ik heb dus de iCloud reservekopie verwijderd en daarna weer opnieuw een reserve kopie gemaakt.
    Maar dan moet je wel eerst weer je iCloud reservekopie aanzetten bij instellingen – iCloud en daarna moet je (voordat je de reservekopie gaat maken) wel eerst weer terug naar de hierboven genoemde instellingen om de backup van de Fotobibliotheek uit te zetten.

En nu lijkt het probleem dus opgelost.

Bijdrager
    jos

Ik heb een MAC OS X Yosemite 10.10.5 ,en een iFoon 5.1, en een oude Macbook MAC OS-X 10.5.8

Ik heb dus ook een probleem. Ook ik kreeg iedere keer de meldingen van icloud dat de opslagcapaciteit vol was en dat ik moest ‘bijkopen’. Ik dacht dat het gratis was en een onderdeel van Apple, waar ik jarenlang op vertrouwd had, en ik voelde mij daar niet blij door.
    Ik heb dus geen opslagcapaciteit bijgekocht. Het probleem ging zich toen verder ontwikkelen doordat het overzetten van de foto’s(ik zit zondags op een wandelclub hier in de bergen) niet meer als vanzelf ging. Ik dacht dat het kwam doordat de schijf te vol was) Toen heb ik geprobeerd de foto’s op een stick te krijgen. Dat ging goed. Alleen de foto’s van 2015 en 2016 heb ik op de schijf gelaten. Ik dacht: zo, dat heb ik gefikst.
    Nee. Sinds dat moment:
    * laadt mijn iFoon miet meer op op de MAC.
    * Ik ben alle foto’s kwijt van 2015 en 2016.
    *Ik heb geen iTunes meer, alle muziek van de Beatles, Fado muziek klassieke muziek,
    * alles is opeens weg.
    En de prullemand zit vol. Ik durf hem niet te legen.
    Het volgende probleem. Ik woon sinds een half jaar in het buitenland. Ik kan hier geen 0800 telefoongesprekken oproepen. En de Apple winkel die men mij aanraadt zit 40 km verder.
    Wat moet ik doen?
    Help me please!!
    Vriendelijke groeten, Jos

Bijdrager
    jos

Nee, zoals hier boven wordt vermeld. Ik heb dit niet al geschreven. Mijn verhaal is niet verzonden doordat er een probleem was met de server. De verbinding werd verbroken. Maar gelukkig heb ik het geschreven verhaal gekopieerd. Hier komt het nogmaals.
    Ik heb een MAC OS X Yosemite 10.10.5 ,en een iFoon 5.1, en een oude Macbook MAC OS-X 10.5.8

Ik heb dus ook een probleem. Ook ik kreeg iedere keer de meldingen van icloud dat de opslagcapaciteit vol was en dat ik moest ‘bijkopen’. Ik dacht dat het gratis was en een onderdeel van Apple, waar ik jarenlang op vertrouwd had, en ik voelde mij daar niet blij door.
    Ik heb dus geen opslagcapaciteit bijgekocht. Het probleem ging zich toen verder ontwikkelen doordat het overzetten van de foto’s(ik zit zondags op een wandelclub hier in de bergen) niet meer als vanzelf ging. Ik dacht dat het kwam doordat de schijf te vol was) Toen heb ik geprobeerd de foto’s op een stick te krijgen. Dat ging goed. Alleen de foto’s van 2015 en 2016 heb ik op de schijf gelaten. Ik dacht: zo, dat heb ik gefikst.
    Nee. Sinds dat moment:
    * laadt mijn iFoon miet meer op op de MAC.
    * Ik ben alle foto’s kwijt van 2015 en 2016.
    *Ik heb geen iTunes meer, alle muziek van de Beatles, Fado muziek klassieke muziek,
    * alles is opeens weg.
    En de prullemand zit vol. Ik durf hem niet te legen.
    Het volgende probleem. Ik woon sinds een half jaar in het buitenland. Ik kan hier geen 0800 telefoongesprekken oproepen. En de Apple winkel die men mij aanraadt zit 40 km verder.
    Wat moet ik doen?
    Help me please!!
    Vriendelijke groeten, Jos

Bijdrager
    jos

Beste lezer,

Het betreft het bericht met:: Ik heb een MAC OS X Yosemite 10.10.5 ,en een iFoon 5.1, en een oude Macbook MAC OS-X 10.5.8
    Gelukkig ben ik na verder zoeken wel verder geholpen. En door wie?
    Ddor apple care support uit Amsterdam.
    Nee hoor! zei de jongen van de helpdesk. Ik bel u wel even. En hij is een halve middag bezig geweest. Alles was dus nog niet verloren. Het zat nog in de prullenmand. Dus de foto’s en de muziek, alles is terug.

Eind goed, al goed. Wel even afkloppen hoor!

Bijdrager
    jos

Beste heer / mevrouw van one more thing,

Wat is dat toch iedere keer met die iCloud??
    Binnen een korte tijd koop ik de laatste, en zeer genoeg geavanseerde MAC Yosemite, en vorige week nog de Macbook Pro met 256 GB en alles erop en eraan en met geavanceerd scherm. Alles goed. En daar krijg ik weer de iCloud. Of ik opslagruimte wil bijreserveren. Ik heb verdomme respectievelijk 500 GB en 256 GB opslagruimte. Ik zal even de gegevens van deze irritante meneer va iCloud bijvoegen.

Vriendelijke groeten Jos

Bijdrager
    jos

Hi Jos,

I just wanted to inform you that you have run out of online storage space.

En hier is de mail waar ik om de dag mee wordt verveeld.

Groeten, Jos Groen

You have now used over 99% of your accounts online storage allocation.

To continue to automatically backup your files, I strongly recommend increasing your space limit.

To add more space just use the link below

http://mail.justcloud.com/ysFBmaji

Thanks again for choosing JustCloud

Best Wishes,

Gabriel
    Account Manager
    JustCloud

Bijdrager
    Unlock32

JustCloud is geen iCloud Jos.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.