7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    garuda26

probleem remote (vlc & itunes)

hallo,

zopas snow leopard ge├»nstalleerd en nu blijkt dat wanneer ik met mijn remote een film wil pauzeren/afspelen met VLC, start itunes automatisch op en speelt af/pauzeert…
    heeft iemand ook dit probleem?
    en nog beter…heeft iemand een oplossing?
    alvast bedankt voor de reacties…

Bijdrager
    SuperDriver

Hier exact hetzelfde probleem. VLC ‘eist’ de remote niet op waardoor je tegelijk ook itunes bedient. Als je ook de volume verhoogt/verlaagt gaat dat tegelijk bij zowel VLC als het hoofdvolume op de computer. Heel vreemd want ze zeggen dat VLC wel compatible is met SL.

Even offtopic:
    Heb je ook problemen met het afspelen van HD content in MKV files sinds het installeren van snow leopard? Bij mij haperen ze nu terwijl deze bestanden onder leopard vlekkeloos afspeelde.

Bijdrager
    paullez

Hallo,

Hier het zelfde probleem met de remote maar dan ook in PLEX en XBMC. Het afspelen van HD gaat hier ook schokkerig.

het was geen clean install. mischien is dat het probleem. of hebben jullie wel een clean install gedaan?

voor VLC moet je wel rosita installeren. Voor Mplayer is dit niet nodig.

ik hoop dat er snel een oplossing komt. zeer vervelend zo met de remote te werken.

Bijdrager
    garuda26

geen clean install hier, heb nog geen HD filmpjes (mkv) geprobeerd

Bijdrager
    SuperDriver

Hier ook geen clean install maar het lijkt me gewoon aan VLC te liggen. Daarnaast werken er nog wel meer dingen niet. Het nadeel van een early adopter denk ik dan maar. Nu maar hopen dat het allemaal niet te lang duurt.

Bijdrager
    iMous

Je kan proberen de PMU en de SMC te resetten. Oplossing heb ik ook op mijn website gepost.

http://www.maclicious.nl/Tips-database/Video/104-Apple-afstandbediening-werkt-niet-meer-na-10.5.7/Bekijk-eigenschappen.html

Bijdrager
    Vinhelper

Ik heb VLC de deur uit getrapt. Het werkt voor geen meter onder Snow Leopard! Laat ze eerst maar eens een stable release maken van VLC. Het crasht namelijk ook om de haverklap.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.