8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    nma

Probleem printen over Mac-Windows netwerk naar USB printer

Heb altijd het idee wanneer ik iets start in het verkeerde forum te zitten…..en nu vrees ik dat het wellicht zelfs beter is deze vraag in een, sorry, Windows forum te stellen!

Maar goed, ik ga het toch doen: heeft iemand ervaring met het printen via een netwerk, van een Mac (draait reeds 10.3.3) naar een HP PSC 1210 (USB) die aan een Windows XP koffiemolen hangt? Printer wordt gewoon herkend in Print Center, opdrachten worden verstuurd, maar de printer zelf blijft hangen en maakt melding van een ‘foute opdracht’ (uiteraard in de welbekende Windows geheimtaal…). Voordat ik zelf de Windows hel in duik, bij deze dus de vraag of iemand dit probleem al heeft gehad en wellicht al heeft opgelost? Oh ja, en die al de stappen in de helletocht heeft weten te onthouden! Bij voorbaat dank.

Bijdrager
    Triumph

Je hebt in Windows de printer op geshared staan? (‘printer op het handje’) In de Eigenschappen, Delen aan staan?

Bijdrager
    kaminsky

heb je de laatste driver-versie van HP op je Mac ge├»nstalleerd? Hij is nog geupdated op 9 januari 2004 en je kan ‘m hier vinden.

Bijdrager
    Jean Leleu

’t is eenvoudiger om de printer aan de Mac te hangen, dit werkt bijna altijd, omgekeerd durft windows wel eens kuren hebben.

Bijdrager
    nma

Bedankt voor de reacties. Ik heb nog geen tijd gehad om de tips langs te lopen. Volgens mij staat de printer wel op ‘shared’. Wat betreft die tweede tip: ik hoef toch geen driver op mijn Mac te zetten voor een printer die aan een PC hangt?

Tja, uiteraard is het ‘annexeren’ van de printer de beste oplossing! Maar het is ook wel weer een uitdaging om voor de moeilijkste weg (via Windows!) te kiezen.

Bijdrager
    kaminsky
    ”nma”

Wat betreft die tweede tip: ik hoef toch geen driver op mijn Mac te zetten voor een printer die aan een PC hangt?

toch wel

Bijdrager
    nma

Nou…….het is nog niet opgelost. Driver van HP naar beneden gehaald en geinstalleerd. Echter, bij het doorlopen van de Setup Assistant wordt de printer niet op het netwerk gevonden, en kan ik dus geen verdere stappen ondernemen. De printer staat overigens wel op ‘shared’. Wat nu?

Bijdrager
    nma

Opgelost! Althans………het vraagstuk is opgelost, maar het probleem niet. Na maar eens te zijn gaan kijken op de site van HP, bleek dat het merendeel van de zogenaamde ‘All-in One” printers van dit merk de USB Printer Sharing functie van OS 10.3 niet ondersteunen! Zie onderstaand de uitleg van HP:

ISSUE:

The following HP all-in-one printers can not be used with Apple’s USB printer sharing software. In addition, the error -2539 may result if a print job is sent using USB Print Sharing from the Mac.

-HP LaserJet 1200, 1220, 3200m, 3300 series
    -HP Officejet D, G, 4100, 5100, 6100, 7100 series
    -HP PSC 1100, 1200, 1350, 2100, 2170, 2200, 2400, and 2500 series

CAUSE:

USB printer sharing is not supported with these printers.

Lijkt me duidelijk. Voor meer informatie over connectivity vraagstukken van HP printers met OS X via USB Printer Sharing / netwerk / Airport (Extreme) basestations etc.:

http://h20015.www2.hp.com/hub_search/document.jhtml?lc=en&docName=c00041866&prodId=hppsc1210a90764&cc=us

Of (ruimere selectie):

http://www.hp.com/cgi-bin/cposupport/ccsearch/displayans?sni=hppsc1210a90764&lname=HP%20PSC%201210%20All-in-One&pname=HP%20PSC%201210%20All-in-One&qry=how%20to%20print%20from%20Mac%20to%20USB%20printer%20connected%20to%20Windows%20XP%20PC&pname_desc=HP%20PSC%201210%20All-in-One&opname=HP%20PSC%201210%20All-in-One&lang=en&ctry=us&ctflag=&search=0&stype=pn&ptype=consumer&iqry=&scat_sni=hpprinters5895&parse=&pn_sni=hppsc1210a90765&sn_oid=90764&plc=&temp_hql=phomes,sw,faqs,man,c_hp,image&spname=HP%20PSC%201210%20All-in-One

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.