4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    lottie

Probleem printen in pdf vanaf Illustrator CS2

Ik heb een probleem met het printen vanaf Illustrator CS2 naar een Adobe PDF 7.0 printer. Dit is de situatie:

– Ik werk met een MacBook en OSX versie 10.4.6
    – Illustrator print wel naar een andere printer
    – De pdf printer werkt wel in andere applicaties
    – nadat het printen begint komt de foutmelding ‘terminated unexpectedly on signal 11’, als ik kijk bij de printer dan staat er simpelweg ‘stopped’.

Heb de foutmelding natuurlijk gegoogled maar ik vind niks wat mij verder helpt.

Natuurlijk kan ik de file ook opslaan als pdf maar ik wil m graag printen met marks & bleeds en dan opslaan of mailen…

hartelijk bedankt voor je reactie!

Bijdrager
    Len

Hier werkt dit allemaal perfect.

Misschien is dit een Rosetta (PPC emulatie) issue op de Intel macs?

Je kan je systeem naar versie 10.4.7 bijwerken met Software Update. Misschien verhelpt dat het probleem…

Een goede PDF maak ik echter liever met Distiller. Indesign kan een prima postscript bestand maken, maar een correcte PDF, ho maar. Goed, Indesign is geen Illustrator, maar als je de volledige CS2 suite hebt, inclusief Distiller is dit natuurlijk wel een ‘workaround’ voor deze fout:

– Print document, selecteer “Adobe Postscript File” als printer, PDD Adobe PDF/custom size. Stel voor de rest alles in (zoals bleeds, marks, etc).
    – Open Distiller, maak een mooie PDF set en converteer de PS naar PDF.

Bijdrager
    lottie

dankjewel Len, ik heb inderdaad ook Distiller! ’t Blijft irritant dat het niet direct lukt, maar jouw oplossing is al een heel eind in de richting.

Bijdrager
    Len

Ik ben blij dat Distiller in ieder geval werkt :).

Heb je de Mac OS X 10.4.7 update al geïnstalleerd met Programmatuur update (Apple menu linksboven, tweede optie)? En dat loste het probleem niet op?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.