7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    aaike

Probleem PDF weergave

Recent kom ik regelmatig een probleem tegen bij de weergave van PDF-bestanden onder Mac OS 10.4.8. Als ik deze open (hetzij met Voorvertoning, PathFinder of de Shuberttit PDF-plug-in) is de weergave regelmatig hetzij onvolledig hetzij ‘vervormd’ (zie afb.). Ik vraag me af wat er aan de hand is… en of ik dit kan verhelpen.

Bijdrager
    rbandel

Het lijkt mij dat in de PDF de lettertypen niet zijn ingesloten.
    Wanneer dit wel wordt gedaan, zijn de PDF op Mac/Windows/Linux goed te bekijken.

Bijdrager
    Leander

Dit lijkt me zo te zien een fontprobleem. Heb je onlangs fonts toegevoegd of verwijderd? Ik zou het in die richting zoeken. Je probleemplaatje ziet er overigens heel erg mooi grafisch uit.

Bijdrager
    aaike

Ik heb vergeten vermelden dat na het document te sluiten en opnieuw te openen de weergave vaak wel in orde is. Bovendien is dit een wetenschappelijk artikel en zijn er geen speciale lettertypen gebruikt, dus op zich zou dat geen probleem mogen zijn.

Bijdrager
    Zodiack

Al eens met Adobe Reader geprobeerd?

Bijdrager
    Leander

Gebruik je FontExplorer X? Met dat gratis fontprogramma (van Linotype) kan je de fontcaches cleanen. Grote kans dat je daarna geen probleem meer hebt.

Bijdrager
    aaike

Opgelost!

Na het leegmaken van de font-cache (via Cocktail, maar maakt m.i. niet uit) was dit probleem opgelost.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.