5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    marko-style

Probleem Optical / Digital Audio Macbook Pro Mountain Lion

Sinds de update naar Mountain Lion ondervind ik een groot probleem met optical uit.
    Het begon met het steeds wegvallen van het geluid en nu sinds de update naar 10.8.2 werkt het optische geluid helemaal niet meer. Analoog doormiddel van een mni-jack werkt overigens zonder problemen.

Er wordt wel door de mac gedetecteerd dat er een optische kabel is aangesloten.Rood ledje in ouput gaat branden en bij de geluid instellingen in de systeemvoorkeuren wordt ook netjes aangegeven dat er een optische kabel is aangesloten. Ik heb verder alle instellingen in audio/midi configuratie bekeken en deze staan exact het zelfde als voor de update.

Zijn er nog andere die problemen ondervinden of heeft er iemand een oplossing?

Bijdrager
    sanomi78

Ik heb nu precies hetzelfde probleem. Een iMac uit begin 2008, optisch aangesloten op mijn Logitech Z5500. Het begon met het middenin liedjes/series/films regelmatig wegvallen van het geluid voor een seconde ofzo en nu geeft hij helemaal geen geluid meer op optisch (tenzij ik mijn Terratec Aureon externe geluidskaart gebruik, dan doet hij het als een zonnetje). Net als TS geeft hij op analoog geen enkel probleem. Al een paar keer op gegoogled maar nog geen oplossing kunnen vinden. Misschien terug naar Lion???

Bijdrager
    marko-style

sanomi78, al een oplossing gevonden? Ik op heden nog niet. Beetje jammer

Bijdrager
    sanomi78

@marko-style helaas niet. Ik ben er wel achter dat de iMac het signaal wel uitstuurt (als ik het minijack-verloopje los in de poort achterop de iMac stop komt er rood licht uit en aan de andere kant van de kabel ook) dus aan de iMac of de kabel lijkt het niet te liggen. Ik gok er nu op dat er iets aan de hand is met mijn Z5500.

Bijdrager
    sanomi78

Al is dat raar, want via de Aureon werkt hij wel!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.