18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Saskia_sas

probleem: opstart blijft loopen…

Ik heb me rot gezocht of dit opstartprobleem al eerder is behandeld is, maar kon het niet vinden.
    SInds vanochtend, gister draaide die nog als een zonnetje, start mijn powerbook niet meer op. Teminste hij doorloopt het hele proces, maar normaal krijg je dan na het laden van alle instellingen mijn bureaublad, eerst de tijd en dan de rest. Maar nu zie ik het apple-men, de witte balk daarom heen, geen tijd. deze verschijnt en gaat dan weer weg, en dit blijft ie doen…

ik draai osx 10 panther op een powerbook g4, 667 mhz, 512 mb intern, als classic draai ik 9.2. EN ik heb het sinds 1,5 week, dus ben er nog niet zo in thuis.

ik heb al geprobeerd om zonder opstartbestanden op te starten (is geloof shift inhouden)

Ik ben nu met mijn opstartschijven van 9 in de weer, want 10 ligt niet hier, maar werk wel hier vandaag..

help!!

Bijdrager
    Saskia_sas

weet echt niet het??? ik zit nu achter zo’n windows bak… aaaaaargh…:x

niet fijn…

Bijdrager
    Elian

Hey….
    Wanneer je je toevlucht moet zoeken tot ‘The Dark Side’ gaat er idd iets niet goed…:wink:

Maar goed, ik begrijp dat je dus helemaal niet meer in je systeem komt?
    Probeer dit: Lijkt eng maar is het niet….

Start je Mac op met Apple – S
    Je komt nu in de zgn Single User Mode…. (zwart scherm met voorbij flitsende text)
    Wanneer er een tijdje niets lijkt te gebeuren, typ bij de prompt:

/sbin/fsck -f

Er worden nu vijf verschillende controle-stadia doorlopen
    Uiteindelijk krijg je een van de onderstaande twee mededelingen:

***** FILE SYSTEM WAS MODIFIED *****

├│f:

”** The volume (name of volume) appears to be OK.”

In het eerste geval herhaal je: /sbin/fsck -f net zo lang totdat je de tweede melding krijgt…
    Is dat het geval type dan:

reboot

Je Mac start nu opnieuw op…..
    Hopelijk goed :D

Succes

Bijdrager
    Saskia_sas