29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)
  • Q:
    Bijdrager
    wodkalime14

Probleem om site te openen zonder internet explorer

Hallo,

Ik zit met een probleem en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik loop op dit moment stage en daarbij is het nodig dat ik een adres kan openen maar het lukt me niet, niet met safari, firefox of opera. Allemaal geprobeerd, er komt steeds te staan dat je internet explorer nodig hebt om de pagina te kunnen openen. Is deze nergens meer te downloaden? Of is er misschien een andere manier om dit probleem op te lossen. Anders moet ik toch gebruik gaan maken van de windows pc….heb ik eigenlijk niet zo’n zin in….:(

:roll:

Bijdrager
    benj1989

in opera kan je instellen dat hij zich als ie bekend maakt

Bijdrager
    wout3r

[google]Download IE[/google]

Bijdrager
    Nikita

Grote kans trouwens dat IE voor Mac ook niet gaat werken en dat ‘ie alleen IE voor Windows doorlaat… In het debug menu van Safari (moet je die wel eerst aanzetten met bijvoorbeeld Cocktail dacht ik) en dan kan je kiezen dat Safari zich moet melden als IE6 voor Windows XP. Vaak zit er gewoon een ‘domme’ sitecheck op een site omdat ze geen moeite hebben gedaan om te kijken of ‘ie met andere browsers dan IE voor Windows werkt, terwijl ‘ie vaak genoeg wél gewoon werkt… Lastig en een teken van slecht programmeren…

Bijdrager
    wodkalime14

Bedankt voor jullie snelle reacties! ik heb Internet Explorer gedownload maar het duurt nu al 10 minuten en hij laadt helemaal niets….Ik zal andere tips gaan proberen maar ik ben hier allemaal nog niet zo thuis in. Misschien een stomme vraag maar wat is Cocktail?
    Ik vind het in ieder geval ook maar slecht dat ze dat allemaal zo hebben ingesteld maar ja eerste dag op stage ga ik maar niet moeilijk doen :| .
    Ze keken me al raar aan toen ik vroeg of ik met een apple daar kon inloggen op draadloss netwerk:( dat gaat dus ook niet maar ja nu kom ik er thuis dus ook niet op. Maar ik blijf proberen!

Moderator
    Strifer

om welke pagina gaat het?

Bijdrager
    trabant
    ”wodkalime14″

Ik vind het in ieder geval ook maar slecht dat ze dat allemaal zo hebben ingesteld maar ja eerste dag op stage ga ik maar niet moeilijk doen

Een beetje site werkt met alle browsers en ‘hullie’ kijken niet verder dan IE. Wie doet er hier nou moeilijk?

Andere vraag: je eerste dag daar als stagiair en je kunt niet inloggen: is jouw account daar wel al actief, vooropgesteld dat ze het al hebben aangemaakt?

Bijdrager
    tulipan

En er is daar waar je stage loopt geen windows pc??
    Als de site gebruik maakt van ActiveX dan kun je een plugin downloaden voor Firefox (even zoeken op dit forum). Vraag anders je collegas om hulp. Als er meerdere mac staan dan denk ik niet dat jij de eerste bent in je bedrijf die tegen een probleem aan loopt.

Bijdrager
    wodkalime14

Ja op stage hebben ze genoeg windows pc’s en die mag ik ook gebruiken, mag ook windows laptop lenen, maar ja ik ben een beetje eigenwijs he, ik wil mijn ibookje gebruiken :D . Ik heb de tip opera instellen als IE geprobeerd maar dat werkt ook niet dus ik ga nu andere tips proberen. Zover ik nu heb kunnen oordelen ben ik de enige met een mac.

Mijn account is wel actief maar ik kan alleen via windows pc inloggen op school=stage zelf om van het draadloos netwerk gebruik te maken. Maar dit probleem is verder niet zo op te lossen denk ik. Maar als ik thuis die pagina nu kan openen ben ik al een heel eind!

Oh ja dit komt er te staan:

This application requires Internet Explorer 6.0 and MSXML 3 or higher.

[userAgent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/418.8 (KHTML, like Gecko) Safari/419.3]

?

Bijdrager
    computer space

Gewoon de systeembeheerder flink spammen dat ze een bout-site hebben :evil:

Bijdrager
    TypeWriter

Er zou eigenlijk een soort keurmerk moeten komen voor websites. Of nog beter: voor bedrijven die websites in elkaar zetten. Er is natuurlijk wel een officiële standaard in de vorm van de HTML 4 specs en het w3c committee, maar heel veel ontwikkelaars lappen dat aan hun laars en worden daarin aangemoedigd door bedrijven als Micro$oft.
    Helaas zit ‘compatibiteit’ ook niet tussen de oortjes van de opdrachtgevers, die een website al prachtig vinden als ie het op hun eigen PC doet.

Hans Erik

Bijdrager
    LEXY

Als je nou even de URL geeft wodkalime, dan kunnen wij ff kijken of het ons op de één of anderen manier lukt.

Bijdrager
    rvanheukelum
    ”digidivi”

Helaas zit ‘compatibiteit’ ook niet tussen de oortjes van de opdrachtgevers, die een website al prachtig vinden als ie het op hun eigen PC doet.

In één zin de hele problematiek van het webdesigngebeuren …

Ik hou het gewoon bij de W3C standaarden die mijn applicatie per definitie schrijft, ik hou gevalideerde pagina’s over (zolang ik niet ga zitten kötten in de code), en test de hele boel op een windoos bak in IE6 … loopt dat, dat houdt het voor mij op.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”wodkalime14″

This application requires Internet Explorer 6.0 and MSXML 3 or higher.

[userAgent: Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X; nl-nl) AppleWebKit/418.8 (KHTML, like Gecko) Safari/419.3]

Ik denk dat het probleem is dat hij niet alleen controleert op de browser, maar ook op het platform — dat hele spul achter “userAgent:” is wat je browser over zichzelf vertelt aan de webpagina. De site kijkt dan denk ik of er bijvoorbeeld “Win32” en “Microsoft Internet Explorer” in staat, en als dat niet het geval is, geeft hij de foutmelding die jij elke keer te zien krijgt. Gebruik je een Mac met Opera dat je zo instelt dat het zichzelf MSIE noemt, dan loopt het nog altijd spaak op het feit dat Opera dan nog altijd van zichzelf zegt dat het op een Mac draait …

De enige echte oplossing lijkt mij om een Windows-PC te gebruiken met een browser die zichzelf identificeert als MSIE (wat je dus met b.v. Opera ook kunt, zoals je al ontdekt hebt, dan zit je in elk geval waarschijnlijk niet vast aan dat verouderde Internet Explorer :)).

Wel lijkt het me een goed idee de systeembeheerder aan de mouw te trekken over dit probleem. Laat ze maar eens uitleggen waarom je nou persé MSIE onder Windows móet hebben om deze site te gebruiken … En als ze dat niet kunnen, vraag ze dan eens uit te leggen waarom ze de site niet aanpassen zodat mensen met andere browsers en/of besturingssystemen er ook op terecht kunnen.

Bijdrager
    Turbanus

Er wordt al 2x netjes om de link van de site gevraagd en Wodkapik geeft daarop niet thuis.:o

Sleutelbeheerder
    Night

Dan zal ie wel niet zo op ’t antwoord zitten wachten dan;-)

Bijdrager
    wodkalime14

Hey,

Heb hele dag moeten werken en kom nu dus pas weer op forum…..maar ik loop stage op Hogeschool de kempel. Ik heb vandaag besproken dat ik er niet op kan komen en dat er waarschijnlijk ook studenten met dit problemen zullen zijn. Ze hebben verder nooit geen problemen gehad maar ze zijn wel bezig dat je ook met firefox erop kan komen zeiden ze maar wanneer is nog niet bekend. Maar goed Ze hebben het wel opgepakt dus!

Maar dit is adres:
    http://elo.kempel.nl

Je zou dan een inlog venster moeten krijgen waarin er gevraagd wordt om wachtwoord. Maar dat scherm krijg ik dus niet thuis.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Bijdrager
    Turbanus

Prutsite!:wink:

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik begin hem al een beetje te snappen. Als je naar de bronversie van die foutmelding kijkt, kom je erbij uit dat het eigenlijk http://elo.kempel.nl…xapp=kempel-SchoolConfig.xml is, en de bron daarvan is dan weer bijna één groot script dat allerhande zooi lijkt te doen die mij onnodig lijkt (ik heb niet gekeken wat het precies doet allemaal, maar je gaat mij niet vertellen dat alles ervan nódig is …).

Wat verder gezoek in die scripts toont aan dat je Internet Explorer 6 of 7 moet hebben, anders zegt hij dat de site niet werkt met je browser. Er is geen directe controle op het besturingssysteem, maar wel op of er een bepaald ActiveX-component geïnstalleerd is — en dat gaat alleen onder Windows. Dus zal het niet gaan om Opera of Safari zich voor te laten doen als MSIE, want die ActiveX zal ontbreken.

Bijdrager
    wodkalime14

ok dan zit er niets anders op dan toch maar een windows laptopje te lenen :( maar wel bedankt voor de informatie en de moeite! En misschien komen ze dit jaar nog tot de conclusie dat ze het toch zo gaan maken dat iedereen er op kan! :D

Sleutelbeheerder
    Night

Pffffff kom JIJ er wijs uit??
    [code:1:01564c7560]<html>
    <head>
    <title>Threeships Xprog application</title>
    <meta name="resourceID" content="Xstart.htm">
    <meta name="version" content="2.1.10.2">
    <meta name="lastModified" content="July 13, 2006">
    <meta name="copyright" content="All rights reserved, Three Ships enterprises BV, Rotterdam 2005">
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
    <LINK REL="SHORTCUT ICON" HREF="cms-xid/xstart.ico">
    <style>A{cursor:default;text-decoration:none}
    </style>
    <script id="jsXprog" language="JavaScript"></script>
    <script id="jsXsecurity" language="JavaScript"></script>
    <script id="jsXsystem" language="JavaScript"></script>
    <script id="jsXprofiler" language="JavaScript"></script>
    <script id="jsRoboHelp" language="JavaScript"></script>
    <script id="jsDyn" language="JavaScript">
    function trace(msg){
    if (m_xbridge)
    m_xbridge.trace(msg);
    else if (m_traceWnd && m_traceWnd.document.readyState == "complete")
    m_traceWnd.document.Script.trace(msg);
    }
    </script>
    <script id="jsmain" language="JavaScript">
    var Xlib;
    var Xwords;
    var m_xtop;
    var m_typeInfo = new Object(); //type storage for all skinnable props
    var m_installedXponents = new Object();
    var m_downloadQueue = new Array();
    var m_totalDownload = 0;
    var m_traceWnd = null;
    var m_casUsed;
    var m_starting = true;
    var m_statusPopup = null;
    var m_sysPrefix;
    var m_cursorCount = 0;
    var m_cursorBlock = true;
    var m_lcID = 1043; //dutch
    var m_nID = 0; //nomenclatureid
    var m_isXpSp2 = (window.navigator.userAgent.indexOf("SV1") != -1);
    var m_supportsCompression; //default undefined, set in Xlib.IsHTTPCompressionSupported
    var m_args = null; //xcollection of app arguments
    var m_timerWnds = new Array(window);
    var m_allWnds = new Array(window);
    var m_waitWnd = null;
    var m_waitWndKeep = false;
    var m_waitWndOpen = false;
    var m_isProfiling = false;
    var m_popupBlocked = false;
    var m_dateParser;
    var p; //temp variable for prototypes (Xprog now uses p.something instead of class.prototype.something)

// ThreeShips.IEHelper
    var m_bhoInstalled = false;
    function initBHO()
    {
    m_bhoInstalled = true;
    }
    function FireOnSubmit(status, report, userData)
    {
    if (m_bhoInstalled && Xlib && Xlib.IEHelper){
    var customData = null;
    var e = null;
    if (status != 200)
    e = new ThreeShips_Xprog_Xception(120001, "HTTP error", "Xstart.htm", report);
    else{
    var doc = Xlib.CreateXmlDocument();
    if (doc.loadXML(report)){
    var errNrNode = doc.selectSingleNode("//errNr");
    if (errNrNode != null){
    if (errNrNode.text != "0"){
    var innerE = new ThreeShips_Xprog_Xception(parseInt(errNrNode.text), doc.selectSingleNode("//errDescription").text, doc.selectSingleNode("//errNativeDescr").text);
    e = new ThreeShips_Xprog_Xception(120000, "A server error occurred.", "Xstart.htm", "", innerE);
    }
    }
    var customDataNode = doc.selectSingleNode("//customData");
    if (customDataNode != null)
    customData = customDataNode.firstChild;
    }
    else
    e = new ThreeShips_Xprog_Xception(120001, "Unknown response from server.", "Xstart.htm", report);
    }
    Xlib.FireEvent(Xlib.IEHelper, "OnSubmit", Xlib.IEHelper, userData, e, customData);
    }
    }
    function FireOnDownload(status, fileID, localFile, processID, userData, mess)
    {
    var e = null;
    if (status != 200)
    e = new ThreeShips_Xprog_Xception(120001, "HTTP error", "Xstart.htm", mess);
    else if ((typeof(mess) == ‘string’) && (mess.length > 0)) {
    if (doc.loadXML(mess)){
    if (errNrNode != null){
    var innerE = new ThreeShips_Xprog_Xception(parseInt(errNrNode.text), doc.selectSingleNode("//errDescription").text, doc.selectSingleNode("//errNativeDescr").text);
    e = new ThreeShips_Xprog_Xception(120000, "A server error occurred.", "Xstart.htm", "", innerE);
    }
    }
    }
    if (e == null)
    e = new ThreeShips_Xprog_Xception(120001, "Unknown response from server.", "Xstart.htm", mess);
    }
    Xlib.FireEvent(Xlib.IEHelper, "OnDownload", Xlib.IEHelper, fileID, localFile, processID, userData, e);
    }
    }
    function FireOnEditorStopped(modified, fileID, localFile, processID, userData, mess)
    {
    var e = null;
    if ((typeof(mess) == ‘string’) && (mess.length > 0)) {
    if (doc.loadXML(mess)){
    if (errNrNode != null){
    }
    }
    }
    if (e == null)
    e = new ThreeShips_Xprog_Xception(120001, "Unknown response from server.", "Xstart.htm", mess);
    }
    Xlib.FireEvent(Xlib.IEHelper, "OnEditorStopped", Xlib.IEHelper, modified, fileID, localFile, processID, userData, e);
    }
    }
    function FireOnFileChanged(changes)
    {
    var ids = new ThreeShips_Xprog_Xarray();
    var userDatas = new ThreeShips_Xprog_Xarray();
    if (doc.loadXML(changes)){
    var nodes = doc.selectNodes("//file");
    for(var i = 0; i < nodes.length; i++){
    var node = nodes[i];
    var idStr = node.getAttribute("id");
    if (idStr.length > 0)
    {
    ids.Add(parseInt(idStr));
    userDatas.Add(node.text);
    }
    }
    }
    Xlib.FireEvent(Xlib.IEHelper, "OnFileChanged", Xlib.IEHelper, ids, userDatas);
    }
    }

// xbridge stuff
    var m_xbridge = null;
    function initXbridge(b){
    m_xbridge = b;
    }
    function getTop(){
    return m_xtop;
    }
    function invokeGet(name){
    return m_xtop["_get_" + name]();
    }
    function invokeSet(name, value){
    return m_xtop["_set_" + name](value);
    }
    function invokeMethod(name, args){
    return m_xtop[name].apply(m_xtop, vbArrTojsArr(args));
    }
    function addEventHandler(name){
    if (typeof(m_xtop[name]) != "undefined"){
    m_xtop[name] = "xbridge";
    return true;
    }
    return false;
    }
    function removeEventHandler(name){
    if (m_xtop[name] == "xbridge"){
    m_xtop[name] = null;
    return true;
    }
    return false;
    }
    function XbridgeArray(arr){
    this.arr = arr;
    this.getLength = function(){
    return arr.length;
    }
    this.get = function(i){
    return this.arr[i];
    }
    }
    function createXcolor(color){
    return new ThreeShips_Xprog_Xcolor(color);
    }
    function createXdate(vtDate){
    return new Date(vtDate);
    }
    function createXarray(vbArr){
    var x = new ThreeShips_Xprog_Xarray();
    x.list = new VBArray(vbArr).toArray();
    return x;
    }
    function createXbridgeArray(jsArr){
    return new XbridgeArray(jsArr);
    }
    function vbArrTojsArr(vbArr){
    var jsArr = new Array();
    for(var i = 0; i <= vbArr.ubound(); i++)
    jsArr.push(vbArr.getItem(i));
    return jsArr;
    }
    //end of xbridge stuff

function init(){
    if (!isBrowserSupported()){
    writeError("This application requires Internet Explorer 6.0 and MSXML 3 or higher.nn[userAgent: " + navigator.userAgent + "]");
    return;
    }
    try{
    var url = location.pathname.toLowerCase().replace("\", "/");
    m_casUsed = (((url.indexOf("/cms/") != -1) || (url.indexOf("nar.asp") != -1)) && (location.protocol.toLowerCase() != "file:"));
    m_sysPrefix = (m_casUsed) ? "cms-xid/" : "runtime/";
    var appPrefix = (m_casUsed) ? "cms-xid/" : "";
    var appConfigUrl = getQueryStringParameter("Xapp"); //throws exception if not found
    if (getQueryStringParameter("debug", "0") == "1"){
    if (m_xbridge == null)
    m_traceWnd = window.open(m_sysPrefix + "traceWnd.htm", "", "left=" + (window.screen.availWidth – 400) + ", top=0 height=700, width=400, resizable=yes, menubar=no, toolbar=no");
    }
    else{
    //replace the trace function with an empty one
    jsDyn.text = "function trace(){}";
    }

// Fill the download queue and start download async
    addDownload(jsXsecurity, m_sysPrefix + "Xsecurity.js");
    addDownload(jsXprog, m_sysPrefix + "Xprog.js");
    addDownload(jsXsystem, m_sysPrefix + "Xsystem.js");
    addDownload(jsXprofiler, m_sysPrefix + "Xprofiler.js");
    addDownload(XponentBases, m_sysPrefix + "XponentBases.xml", true);
    addDownload(XappConfig, appPrefix + appConfigUrl, true);

startNextDownload();
    }
    catch(e){
    if (e instanceof Error)
    writeError((e.number & 0xFFFF) + ": " + e.description);
    else
    writeError(e);
    }
    }
    function setNoPopupBlock(){
    m_popupBlocked = false;
    }

function addDownload(target, url, isDataIsland){
    var download = new Object();
    download.target = target;
    download.url = url;
    download.isDataIsland = (isDataIsland) ? true : false;

m_downloadQueue.push(download);
    m_totalDownload++;
    }

function startNextDownload(){
    var queueLength = m_downloadQueue.length;
    if (queueLength > 0){
    setWindowStatus(GetSystemWord("LoadSystem", Math.round(((m_totalDownload – queueLength) / m_totalDownload) * 100)));

var download = m_downloadQueue[0];
    trace("Downloading " + download.url);
    if (download.isDataIsland){
    if (!Xwords){
    // Xwords special case, do not use Xml data island (will crash when reload in IE55)
    // load immediately after all jscripts have been loaded
    Xwords = __LoadAndValidateXml(m_sysPrefix + "XprogWords." + m_lcID + ".0.xml");
    }
    download.target.onreadystatechange = xml_onreadystatechange;
    try{
    download.target.XMLDocument.load(__LoadAndValidateXml(download.url));
    }
    catch(e){
    Xlib.ShowException(e);
    }
    }
    else
    {
    download.target.onreadystatechange = script_onreadystatechange;
    download.target.src = download.url;
    }
    }
    else
    startApplication();
    }

function xml_onreadystatechange(){
    var target = m_downloadQueue[0].target;
    if (target.XMLDocument.readyState == 4){
    m_downloadQueue.shift();
    target.onreadystatechange = __foo; //hack on removing eventhandler

if (target.parseError.errorCode != 0)
    writeError("XML error in " + target.src + "nn" + parseErrorToString(target.parseError));
    else
    startNextDownload()
    }
    }

function script_onreadystatechange(){
    var target = event.srcElement;
    //trace(target.readyState);
    if (target.readyState == "loaded"){
    m_downloadQueue.shift();
    target.onreadystatechange = null;
    startNextDownload();
    }
    }

function startApplication(){
    try{
    setWindowStatus(GetSystemWord("LoadApp"));

var loginMethod = "cas";

try
    {
    loginMethod = getQueryStringParameter("auth"); //throws exception if not found
    }
    catch(e)
    {//log in via CAS
    }

//
    // init modal layer
    //
    modalLayerPrototype.firstChild.src = Xlib.MakeUrl("empty.htm");
    modalLayerPrototype.style.width = screen.width;
    modalLayerPrototype.style.height = screen.height;
    modalLayerPrototype.firstChild.style.width = screen.width + 4;
    modalLayerPrototype.firstChild.style.height = screen.height + 4;

StartRuntime(loginMethod);

//preload after login
    preloadImages(new Array("ThreeShips.Xcontrols.icons.iconlist.gif", "XiconList.gif"));

m_starting = false;
    setWindowStatus("");
    }
    catch(e){
    Xlib.ShowException(e);
    }
    }

function isBrowserSupported(){
    if ((window.navigator.userAgent.indexOf("MSIE 6") != -1) || (window.navigator.userAgent.indexOf("MSIE 7") != -1)){
    try{
    new ActiveXObject("MSXML2.DOMDocument");
    return true;
    }
    catch(e){
    try{
    new ActiveXObject("MSXML2.DOMDocument.3.0");
    return true;
    }
    catch(e){
    }
    }
    }
    return false;
    }

function parseErrorToString(parseError){
    // no xwords usage (too soon)
    var str = "Number: " + (0xFFFFFFFF + 1 + parseError.errorCode).toString(16);
    str += "nUrl: " + parseError.url;
    str += "nReason: " + parseError.reason;
    str += "nSource: " + parseError.srcText;
    str += "nPosition: row " + parseError.line + ", col " + parseError.linepos + " (fileposition: " + parseError.filepos + ")";

return str;
    }

function writeError(msg, details){
    m_starting = false;
    var h = "<b>" + msg.replace(new RegExp("n", "g"), "<br>") + "</b>";
    if (details)
    h += "<p>" + details.replace(new RegExp("n", "g"), "<br>") + "</p>";
    document.body.innerHTML = h;
    setWindowStatus("");
    }

function getQueryStringParameter(name, defaultValue){
    // no xwords usage (too soon)
    if (location.search.length == 0)
    throw "No parameters found";

var params = unescape(location.search.substr(1)).split("&");
    for(var i = 0; i < params.length; i++){
    var nameValue = params[i].split("=");
    if (nameValue.length != 2)
    throw "Invalid name-value pair found (" + params[i] + ")";

if (name.toLowerCase() == nameValue[0].toLowerCase()){
    return nameValue[1].toLowerCase();
    }
    }

if (defaultValue == undefined)
    throw "Required parameter ‘" + name + "’ not found";

return defaultValue;
    }

function beforeunload(){
    var name = "ConfirmExit";
    var w = GetSystemWord(name);
    if (w != name) // only confirm if words is loaded
    return w;
    return undefined;
    }

function unload(){
    // fire Xlib.OnShutDown (if there)
    if (Xlib)
    Xlib.FireEvent(Xlib, "OnShutdown");

// clean up event handlers, otherwise they stay in memory in xbridge
    if (m_xtop){
    m_xtop.InitEvents(false, true);
    }

m_xbridge = null;

if (m_traceWnd){
    m_traceWnd.close();
    m_traceWnd = null;
    }

if (m_isProfiling)
    _finalizeProf();
    }
    function setWindowStatus(msg){
    var startMsg = GetSystemWord("LoadApp");

if (m_starting){
    if (msg.length == 0)
    msg = startMsg;
    }
    else if (window.status != startMsg)
    return; //prevent override of any user status msg set in their constructors

if (m_xbridge)
    m_xbridge.setStatus(msg);
    window.status = msg;
    }

function GetSystemWord(wordID){
    var word = wordID;
    try{
    var xpath = "//entry[id/@name="" + wordID + ""]/value";
    var wordNode = Xwords.selectSingleNode(xpath);
    if (wordNode != null)
    word = wordNode.nodeTypedValue;

if (arguments.length > 1){
    for(var i = 1; i < arguments.length; i++)
    word = word.replace(new RegExp("%" + i + "%", "g"), arguments[i]);
    }
    }
    catch(e){}// just ignore the error}
    return word;
    }

function preloadImages(imgs){
    for(var i = 0; i < imgs.length; i++)
    _requestImg(imgPreloader, imgs[i]);
    }

function __foo(){} //dummy func, needed for xmlhttprequest

//
    // Dialog functions
    //
    var DRAGSTATE_NONE = 0;
    var DRAGSTATE_MOVE = 1;
    var DRAGSTATE_SIZE = 2;

var m_activeWnd = null;
    var m_wnds = new Array();
    var m_renderContentWhileDragging = false; // whether to render content while dragging a window

function createWnd(dlg){
    var content = dlg._1m_div;
    var wnd = wndPrototype.cloneNode(true);

var trTitle = wnd.lastChild.firstChild.rows(0);
    var tdContent = wnd.lastChild.firstChild.rows(2).cells(0);

wnd.id = "";
    wnd.setAttribute("dlg", dlg);

tdContent.firstChild.appendChild(content);

document.body.appendChild(wnd);
    return wnd;
    }

function removeWnd(wnd){
    hideWnd(wnd);
    wnd.removeNode(true);
    }

function showWnd(wnd, modal){
    wnd.setAttribute("modal", modal ? "1" : "0");
    if (modal){
    // create and append new modal layer
    var modalLayer = modalLayerPrototype.cloneNode(true);
    modalLayer.id = "";
    modalLayer.style.display = "";
    document.body.appendChild(modalLayer);

// store element having focus
    wnd.setAttribute("focusElem", document.activeElement);
    }
    // push wnd on the stack
    m_wnds.push(wnd);

//
    // show before reading width/height
    //
    wnd.style.display = "";

//
    // set left/top seems to take half a second! why?
    //
    if (getWndCenter(wnd)){
    wnd.style.pixelLeft = Math.max(0, document.body.clientWidth/2 – wnd.style.pixelWidth/2);
    wnd.style.pixelTop = Math.max(0, document.body.clientHeight/2 – wnd.style.pixelHeight/2);
    }

// and activate
    if (m_activeWnd != null)
    activateWnd(m_activeWnd, false);
    activateWnd(wnd, true)

// and fire events
    var dlg = wnd.getAttribute("dlg");
    dlg.OnVisibleChanged();
    }

function hideWnd(wnd){
    if (wnd.style.display != "none"){
    // remove wnd from stack
    m_wnds.pop();

if (wnd.getAttribute("modal") == "1"){
    // find modal layer in prev siblings and remove it
    var node = wnd.previousSibling;
    while(node != null){
    if (node.getAttribute("modalLayer") == "1" && node.id != "modalLayerPrototype"){
    node.removeNode(true);
    break;
    }
    node = node.previousSibling;
    }
    }
    activateWnd(wnd, false);
    wnd.style.display = "none";

// activate next wnd in wnd stack
    if (m_wnds.length > 0)
    activateWnd(m_wnds[m_wnds.length – 1], true);

if (wnd.getAttribute("modal") == "1"){
    // restore element having focus
    var e = wnd.getAttribute("focusElem");
    try{e.focus();}catch(err){}
    }

// and fire events
    dlg.OnVisibleChanged();
    dlg._3FireOnDialogClosed();
    }
    }

function activateWnd(wnd, activate){
    if (wnd.style.display == "none")
    return;

if(activate){
    m_activeWnd = wnd;
    document.body.appendChild(wnd);

// repaint contained aspx pages to fix hidden combos combos
    if (dlg)
    dlg.RepaintAspxOnActivate();

wnd.lastChild.setActive();
    wnd.lastChild.focus();
    }

var bc = activate ? wnd.abc : wnd.ibc;
    var fc = activate ? wnd.afc : wnd.ifc;

var div = wnd.lastChild;
    var trTitle = div.firstChild.rows(0);

div.style.backgroundColor = bc;
    trTitle.style.backgroundColor = bc;
    trTitle.style.color = fc;
    }

function toggleWndSize(wnd){
    if (!getWndResizable(wnd))
    return;

var rect = wnd.getAttribute("restoreRect").split(";");
    wnd.setAttribute("restoreRect", wnd.style.left + ";" + wnd.style.top + ";" + (wnd.style.height == "100%" ? "100%" : wnd.style.width) + ";" + wnd.style.height);

wnd.style.left = rect[0];
    wnd.style.top = rect[1];
    wnd.style.height = rect[3];

// 100% width doesn’t cover scrollbar on the right, using expression on body.clientWidth
    wnd.style.removeExpression("width");
    if (rect[2] == "100%")
    wnd.style.setExpression("width", "document.body.clientWidth");
    else
    wnd.style.width = rect[2];

wnd.lastChild.firstChild.rows(0).cells(2).firstChild.innerText = (wnd.style.height == "100%" ? "2" : "1");
    }

function getWndIcon(wnd){
    return wnd.getAttribute("icon");
    }
    function setWndIcon(wnd, icon){
    wnd.setAttribute("icon", icon);

Xlib.SetSpanFromIconUrlEx(wnd.lastChild.firstChild.rows(0).cells(0).firstChild, Xlib.MakeUrl(icon), true, 16);
    }
    function getWndIcon32(wnd){
    return wnd.getAttribute("icon32");
    }
    function setWndIcon32(wnd, icon){
    wnd.setAttribute("icon32", icon);

Xlib.SetSpanFromIconUrlEx(wnd.lastChild.firstChild.rows(1).cells(0).firstChild, Xlib.MakeUrl(icon), true, 32);
    }
    function setWndLayout(wnd, layout, title){
    if (layout == 0){
    wnd.lastChild.firstChild.rows(0).cells(0).firstChild.style.visibility = "visible";
    wnd.lastChild.firstChild.rows(0).cells(1).innerText = title;
    wnd.lastChild.firstChild.rows(1).style.display = "none";
    }
    else if (layout == 1){
    wnd.lastChild.firstChild.rows(0).cells(0).firstChild.style.visibility = "hidden";
    wnd.lastChild.firstChild.rows(0).cells(1).innerText = "";
    wnd.lastChild.firstChild.rows(1).style.display = "";
    }
    }
    function setWndTitle(wnd, layout, title){
    wnd.lastChild.firstChild.rows(0).cells(1).innerText = (layout == 0) ? title : "";
    wnd.lastChild.firstChild.rows(1).cells(0).lastChild.innerText = title;
    }
    function getWndResizable(wnd){
    return wnd.getAttribute("resizable") == "1";
    }
    function setWndResizable(wnd, resizable){
    wnd.setAttribute("resizable", resizable ? "1" : "0");
    var trTitle = wnd.lastChild.firstChild.rows(0);
    trTitle.cells(2).firstChild.style.display = (resizable ? "" : "none");
    }
    function getWndCenter(wnd){
    return wnd.getAttribute("center") == "1";
    }
    function setWndCenter(wnd, center){
    wnd.setAttribute("center", center ? "1" : "0");
    }
    //
    // Dialog event handlers
    //
    function wnd_onmousedown(wnd){
    var srcId = event.srcElement.id;
    if (srcId != "_divBase" && srcId != "_tdTitle")
    return;

if (wnd.style.height == "100%")
    return;

var left = wnd.style.pixelLeft;
    var top = wnd.style.pixelTop;
    var width = wnd.style.pixelWidth;
    var height = wnd.style.pixelHeight;
    var right = width – event.offsetX;
    var bottom = height – event.offsetY;

if (right >= 0 && right < 16 && bottom >= 0 && bottom < 16 && wnd.getAttribute("resizable") == "1"){
    wnd.setAttribute("dragState", DRAGSTATE_SIZE);
    wnd.setAttribute("offsetX", event.x – width);
    wnd.setAttribute("offsetY", event.y – height);
    }
    else{
    wnd.setAttribute("dragState", DRAGSTATE_MOVE);
    wnd.setAttribute("offsetX", event.x – left);
    wnd.setAttribute("offsetY", event.y – top);
    }

if (m_activeWnd != wnd){
    if (m_activeWnd != null)
    activateWnd(m_activeWnd, false);

activateWnd(wnd, true);
    wnd.setCapture(true);
    }
    }

function wnd_onmousemove(wnd){
    if (wnd.getAttribute("dragState") == DRAGSTATE_NONE){
    // do not show resize cursor for now
    // if (wnd.getAttribute("resizable") == "1"){
    // var right = wnd.style.pixelWidth – event.offsetX;
    // var bottom = wnd.style.pixelHeight – event.offsetY;
    //
    // if (m_activeWnd == wnd && right >= 0 && right < 16 && bottom >=0 && bottom < 16)
    // wnd.style.cursor = "SE-resize";
    // else
    // wnd.style.cursor = "default";
    // }
    return;
    }

if (event.button == 0){
    wnd_onmouseup(wnd);
    return;
    }

wnd.setCapture(true);

if (!m_renderContentWhileDragging){
    var content = wnd.lastChild.firstChild.rows(2).cells(0).firstChild;
    if (content.style.display == "")
    content.style.display = "none";
    }

if (wnd.getAttribute("dragState") == DRAGSTATE_MOVE){
    var w = wnd.style.pixelWidth;
    var h = wnd.style.pixelHeight;
    var x = Math.max(-w+100, event.x – wnd.offsetX);
    var y = Math.max(0, event.y – wnd.offsetY);

x = Math.min(x, document.body.clientWidth – 100);
    y = Math.min(y, document.body.clientHeight – 100);

wnd.style.pixelLeft = x;
    wnd.style.pixelTop = y;
    }
    else
    {
    var w = Math.max(event.x – wnd.getAttribute("offsetX"), 120);
    var h = Math.max(event.y – wnd.getAttribute("offsetY"), 120);

w = Math.min(w, document.body.clientWidth);
    h = Math.min(h, document.body.clientHeight);

wnd.style.pixelWidth = w;
    wnd.style.pixelHeight = h;
    }
    }

function wnd_onmouseup(wnd){
    // if (srcId != "_divBase" && srcId != "_tdTitle" && srcId != "_btnMax" && srcId != "_btnClose")
    // return;

if (wnd != m_activeWnd || event.button != 1)
    return;

if (srcId == "_btnMax")
    toggleWndSize(wnd);
    else if (srcId == "_btnClose"){
    hideWnd(wnd);
    }

if (wnd.getAttribute("dragState") != DRAGSTATE_NONE){
    wnd.setAttribute("dragState", DRAGSTATE_NONE);
    wnd.releaseCapture();

if (!m_renderContentWhileDragging)
    wnd.lastChild.firstChild.rows(2).cells(0).firstChild.style.display = "";
    }
    }

function wnd_ondblclick(wnd){
    if (srcId != "_divBase" && srcId != "_tdTitle")
    return;

toggleWndSize(wnd);
    }
    </script>
    <script id="vbHelper" language="vbscript">
    function VBGetTypeOf(ByRef obj)
    VBGetTypeOf = TypeName(obj)
    end function

function VBIsNumeric(ByVal n)
    VBIsNumeric = IsNumeric(n)
    end function
    </script>
    </head>
    <body onload="init();" onbeforeunload="return beforeunload();" onunload="unload();" oncontextmenu="return false;" style="FONT-SIZE:11px;FONT-FAMILY:Tahoma" scroll="no">
    <div id="loadText" align="center">
    <table border="0" width="443" cellspacing="0" cellpadding="8" height="423">
    <tr>
    <td width="375" height="187" style="border:1px solid"><font face="Verdana" size="2"><b>Even
    geduld alstublieft…<br>
    </b>
    <br>
    Momenteel worden de bestanden opgehaald om Three Ships [email protected]! op te
    starten.<br>
    <br>
    Indien dit de eerste keer is dat u Three Ships [email protected]! opstart kan dit
    enkele minuten duren. Indien de server recentelijk voorzien is van een nieuwe
    versie zullen deze bestanden opnieuw opgehaald worden.</font>
    <p><font face="Verdana" size="1">(U kunt in de statusbalk van uw browser de voortgang
    volgen.)&nbsp;</font></p>
    </td>
    </tr>
    <tr>
    <td width="375" height="1"><font face="Verdana" size="2">&nbsp;</font></td>
    </tr>
    <tr>
    <td width="375" height="187" style="border:1px solid"><font face="Verdana" size="2"><b>Please
    be patient…<br>
    </b>
    <br>
    Currently files are being downloaded in order to run Three Ships [email protected]!<br>
    <br>
    If this is the first time you are running Three Ships [email protected]! this may take a couple of
    minutes. If the server has recently been updated these files will be downloaded
    again.&nbsp;</I></font>
    <p><font face="Verdana" size="1">(You can monitor the download progress in the status
    bar of your browser.)</font></p>
    </td>
    </tr>
    </table>
    </div>
    <div id="imgPreloader" style="DISPLAY:none"></div>
    <xml id="XappConfig"></xml>
    <xml id="XponentBases"></xml>
    <xml id="Xskin"></xml>
    <!– dialog prototypes –>
    <div id="modalLayerPrototype" modalLayer="1" style="display:none;position:absolute;left:0px;top:0px;background-color:white;filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.BasicImage(opacity=.2)">
    <iframe src="cms-xid/empty.htm" style="position:absolute;left:-2px;top:-2px;"></iframe>
    </div>
    <div id="wndPrototype" onmousedown="wnd_onmousedown(this);" onmousemove="wnd_onmousemove(this);" onmouseup="wnd_onmouseup(this);" onlosecapture="wnd_onmouseup(this);" ondblclick="wnd_ondblclick(this);" dragState="0" offsetX="0" offsetY="0" modal="0" resizable="1" center="1" icon="" icon32="" afc="#4D6185" abc="#B1C6F3" ifc="gray" ibc="buttonface" restoreRect="0px;0px;100%;100%" tabIndex="1" style="position:absolute;width:400px;height:300px;display:none">
    <iframe src="cms-xid/empty.htm" style="position:absolute;left:0px;top:0px;width:100%;height:100%"></iframe>
    <div id="_divBase" style="position:absolute;left:0px;top:0px;width:100%;height:100%;padding:3px;background-color:buttonface;border-width:2px;border-style:outset">
    <table cellpadding="0" cellspacing="0" style="position:absolute;width:100%;height:100%;font-size:8pt;background-color:white;table-layout:fixed">
    <tr style="background-color:buttonface;color:white;font-size:9pt;font-weight:bold;height:24px;cursor:default">
    <td width="20px"><span style="height:16px;background-repeat:no-repeat"></span></td>
    <td id="_tdTitle" nowrap></td>
    <td width="17px" align="center"><span id="_btnMax" tabIndex="1" style="position:relative;width:17px;font:bold 11px Webdings;border:none 1px" onmouseover="this.style.borderStyle=’solid’;" onmouseout="this.style.borderStyle=’none’;">1</span></td>
    <td width="17px" align="center"><span id="_btnClose" tabIndex="1" style="position:relative;width:17px;font:bold 11px Webdings;border:none 1px" onmouseover="this.style.borderStyle=’solid’;" onmouseout="this.style.borderStyle=’none’;">r</span></td>
    </tr>
    <tr style="height:42px;display:none">
    <td colspan="4">
    <span unselectable style="height:32px;width:32px;margin:5px;vertical-align:middle"></span>
    <span unselectable style="font-size:9pt;font-weight:bold"></span>
    </td>
    </tr>
    <tr>
    <td colspan="4">
    <div style="width:100%;height:100%;overflow:hidden">
    </div>
    </td>
    </tr>
    </table>
    </div>
    </div>
    <OBJECT id="__dlgHelper" height="0px" width="0px" classid="clsid:3050f819-98b5-11cf-bb82-00aa00bdce0b">
    </OBJECT>
    </body>
    </html>
    [/code:1:01564c7560]

Bijdrager
    TypeWriter

Eitje.

Wat zou deze site allemaal wel niet moeten doen? Volgens mij is hier een prototype freak aan de gang geweest.

HE

Bijdrager
    LEXY
    ”wodkalime14″

ok dan zit er niets anders op dan toch maar een windows laptopje te lenen :( maar wel bedankt voor de informatie en de moeite! En misschien komen ze dit jaar nog tot de conclusie dat ze het toch zo gaan maken dat iedereen er op kan! :D

Nee hoor, op mijn XP partitie op mijn MacBook heb ik het net even bekeken en gaat prima.
    Ff een intel Macje scoren dus! :bigsmile:

Bijdrager
    Harryk

Nee hoor, op mijn XP partitie op mijn MacBook heb ik het net even bekeken en gaat prima.
    Ff een intel Macje scoren dus!

Dit goeie antwoord is eigenlijk goed fout, en het geeft een potentieel gevaar aan.

Alle inspanningen om internet-voorzieningen zoals internetbankieren, inloggen bij de belastingdienst etc. ook voor mac-gebruikers mogelijk te maken, daarbij gebruik makend van universele webstandaarden waar alle besturingssystemen mee overweg kunnen, kunnen door de nieuwe ontwikkeling waarbij de intel-macs gemakkelijk Windows kunnen draaien, teniet gedaan worden.

Want met het zelfde gemak waarop jij nu dit antwoord geeft, kunnen instanties, of onderwijsinstellingen straks gaan zeggen, een mac? Zorg maar dat het een moderne Intel-mac is waarop ook Windows is geïnstalleerd.
    Brrr…

Bijdrager
    LEXY

Ja als de berg niet komt naar Mozes, moe Mozes toch echt zelf naar de berg.

Bijdrager
    rolandvc
    ”leXy”

Ja als de berg niet komt naar Mozes, moe Mozes toch echt zelf naar de berg.

Met wat jij hier aangeeft, hoeven sitebouwers helemaal geen rekening meer te houden met OSX, zoals Harryk al zei. Maar dit gaat verder. Waarom zouden software-ontwikkelaars nog Mac-versies maken, ook daar zou vlug dezelfde redenering kunnen volgen.
    Dan moet iedereen maar Windows op zijn Mac zetten om sites te bekijken en om programma’s te draaien. Waar dient OSX dan nog voor ? Voor de mooie lay-out en de veiligheid ? De volgende versie van Windows zal een gelijkende lay-out hebben en de veiligheid is toch weg als we onder Windows gaan werken op de Mac.
    Dit kan op termijn (vrij snel zelfs) het einde van OSX betekenen en zelfs van de Mac op zich.
    Daarom moeten we blijven eisen dat sites en programma’s multi-platform ontwikkeld worden.

Bijdrager
    LEXY

Wat een zwartkijkerij. Juist door Intel is de verkoop van Macs alleen maar toegenomen, dus ook het aantal gebruikers van OS X.
    Als de afzetmarkt maar groot genoeg is, blijft het voor software ontwikkelaars een interessant platvorm.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Night”

Pffffff kom JIJ er wijs uit??

Waarom denk je dat ik zei dat die scripts volgens mij nooit allemaal nódig kunnen zijn?;) Maar waar het hier om gaat is dit stukje ongeveer halfverwege dat blok code:
    [code:1:92b01b5bbf] function isBrowserSupported(){
    if ((window.navigator.userAgent.indexOf("MSIE 6") != -1) || (window.navigator.userAgent.indexOf("MSIE 7") != -1)){
    try{
    new ActiveXObject("MSXML2.DOMDocument");
    return true;
    }
    catch(e){
    try{
    new ActiveXObject("MSXML2.DOMDocument.3.0");
    return true;
    }
    catch(e){
    }
    }
    }
    return false;
    } [/code:1:92b01b5bbf]
    De tweede regel daarvan controleert op MSIE 6 of 7, en is dus via b.v. Opera om te tuin te leiden. De rest probeert een bepaald ActiveX-component te activeren; mislukt dat, dan probeert hij het nog een keer met een andere versie ervan, en gaat dat ook niet dan kom je niet op de site.

”wodkalime14″

misschien komen ze dit jaar nog tot de conclusie dat ze het toch zo gaan maken dat iedereen er op kan!

Het zou leuk zijn als iedereen het licht zou zien, ja …

Bijdrager
    Woziak

Aha, de Netschool applicatie. Wordt door veel scholen gebruikt. Puur Microshit gericht belooft al jaren lang andere OS’en te gaan ondersteunen. Maar ja… sponsoring komt van Microsoft en alle studentjes zijn verplicht om Windoos te gebruiken…

Het moest verboden worden. :sealed:

29 berichten aan het bekijken - 1 tot 29 (van in totaal 29)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.